Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn

Gestart door zeeland zondag 20 maart 2016, 19:21:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn
Hallo,

Ik ben begonnen met het ontwerp van mijn baan. Ik heb een ruimte van 600 x 266 beschikbaar waar ook mijn bureau staat. Ik wil hier een rollenbaan en een draaischijf kwijt. De rollen baan voor de e-loks en de draaischijf voor de stoomloks. Uiteindelijk wil ik een baan met één (of twee) schaduwstation(s) een niveau met verbindingssporen of omloopsporen die niet zichtbaar hoeven te zijn, twee niveaus met zichtbare sporen en een bergspoor. Ik ben begonnen met het schaduwstation en een tweetal spiralen. Ik wil het zo stap voor stap ontwerpen en hoop natuurlijk op leuke en waardevolle tips. Ik werk met wintrack 12.

Groeten,

Frank
Re: eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn
Beste Franks,

Kopsporen en stoomlocs lijken me niet een voor de hand liggende  combinatie.
De locs zullen immers steeds achteruit rijdend de kopsporen moeten verlaten

Cees
Re: eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn
Het zou kunnen, mits je overloopwissels tussen je perrons hebt liggen en een draaischijf aan het andere uiteinde.
Re: eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn
Los van het feit of kopsporen zinvol zijn of niet wil ik toch opmerken dat ik wel heel vreemde kronkels zie die waarschijnlijk nergens voor nodig zijn, probeer toch zoveel mogelijk onnodige S-bochten te vermijden.
Doet dit nu niet precies hetzelfde zonder rare kronkels?
Re: eerste schreden baanontwerp Silbertalbahn
Zo, dat ziet er een stuk strakker uit. Bedankt! De komende dagen ga ik weer verder met het ontwerp en de vorderingen zal ik hier weer plaatsen.

Groet,

Frank