Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin M kruising voor dubbel spoor

Gestart door RobG woensdag 16 maart 2016, 11:00:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin M kruising voor dubbel spoor
Weet iemand welke kruising ik moet gebruiken om dubbelspoor bij Marklin M vlekkeloos te laten kruisen. Ik kan met Anyrail nergens mooi passend kruisen als mijn geplande dubbelspoor elkaar kruist.
De buitenbochten zijn 5200 en de binnenbochten 5100 bij wissels en aftakkingen moeten de sporen elkaar natuurlijk kruisen maar met Anyrail koppelt het spul nergens mooi.
Met de hand heb ik al getekend maar wilde het nu met het programma nalopen maar dan zou dat nergens bijna mooi uitkomen. Het lijkt wel of Anyrail railstukjes mist in de mogelijkheden.

Rob
Re: Marklin M kruising voor dubbel spoor
Waarschijnlijk mis je het stukje 5208, dit kleine railstukje moet tussen de 2 kruisingen geplaatst worden.
Zie ook de 3-rail wiki

Re: Marklin M kruising voor dubbel spoor
Volgens mij moet ik de 5211 gebruiken maar met Anyrail klopt er dan niks meer van. Ik ga kijken of er met 5208 wel een passende oplossing tevoorschijn komt.
Re: Marklin M kruising voor dubbel spoor
Rob,

Je hebt inderdaad 5208 nodig, maar ook 5210. En dan nog moet je op sommige plekken een klein beetje "wringen" !
Zie plaatje en bijgevoegd anyrail bestand.

Edit : plaatje wat kleiner gemaakt
Re: Marklin M kruising voor dubbel spoor
Oke dan ga ik 5208 en 5211 bij kopen en proberen. Ik had er extra van die kleine kruisingen voor bijgekocht. maar gaat goed komen.

Bedankt heren
Re: Marklin M kruising voor dubbel spoor
Rob,

Een 5211 is een kruispunt. Ik denk dat je 5210 bedoelt.