Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Rivarossi G 12 nr 2143

Gestart door Droes vrijdag 11 maart 2016, 21:24:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi G 12 nr 2143
Lid sinds: 2007

offline
Rivarossi G 12 nr 2143
Hallo

Locomotief al een tijdje in mijn bezit. Mooi exemplaar en geschikt voor 3 rail. de loc moet echter gereviseerd worden, en dacht hierbij aan de vakhandel. Helaas lijkt die vlieger niet op te gaan, op het moment dat ik de Stoomloc uit de verpakking haal, verdampt de animo te repareren, reviseren als sneeuw voor de zon.

Meest voorkomend antwoord is wel "gebrek aan onderdelen" !!!
Mails richting Hornby worden standaard beantwoord met het advies me te wenden tot bovengenoemde dealers.
ik kom er dus niet uit!!   

Is er iemand die een adres van een dealer/vakhandel weet waar ik het zou kunnen proberen.??

Merk t wel

Groetjes Droes   

Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Hoi,

Probeer eens bij Modeltrein expres in Vlaardingen.
Gr Matje
Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Wat is er dan defect of loos aan de loc?
Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Lid sinds: 2007

offline
Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Matje!, Bedankt voor je reactie, ik ga dat zeker proberen. Ad !  De problemen zijn divers, de draden vanuit het motorhuis gesoldeerd op de bodemplaat ziet er niet goed uit, weet niet hoe ik kap van de loc moet verwijderen anders zou ik dit zelf oplossen. Maar van de bodemplaat zijn practisch alle schroeven foetsie, ook een beschadiging aan de aandrijfstangen waarvan er een helemaal kaduuk is en er ook nog een schroef ontbreekt waardoor er ook een paar loshangen.Ik had de hoop via de onderdelenlijst deze problemen op te kunnen lossen. Helaas niet gelukt, vandaar mn oproep.

Groetjes

Droes







Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rivarossi G 12 nr 2143
Hallo Droes.
Het verwijderen van de kap(pen) bij Rivarossi is helaas minder eenvoudig dan bij Märklin.
Veel schroeven zijn enigszins verborgen en daarbij "klik" constructies en dat maakt demontage onzeker! :?
Nu heb ik behoorlijk veel Rivarossi modellen en gelukkig bij de meeste ook het boekje maar toch heb ik er een paar die ik niet open krijg!
Dan haal ik eerst alle schroeven in de onderkant en bovekant los en daarna plaats ik houten tandenstokers of cocktail prikkers, tussen chassis en loc opbouw.
Meestal zie je dan een (gemiste) bevestiging en moet deze nog los, ook de geklikte delen kun je dan goed zien.

Soms lukt het dan nog niet en blijkt er ook nog iets vastgelijmd te zijn, dit snij ik dan met een Stanley mes voorzichtig los.

Helaas heb ik ook geen boekje van de 2143.

Succes! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.