Op zondag 13 maart zijn we weer bij elkaar gekropen om met de modules aan de slag te gaan. Vooraf werd duidelijk dat dit weer eens een echte rijdag moest gaan worden, want dat was alweer veel te lang geleden.
De ochtend werd dan ook ingeruimd voor wat kleine klusjes. Zo wilde Ton aan de slag met SMD leds voor een lamp aan
zijn klooster en moest er nog e.e.a. gedaan worden aan zijn modulebak.
De modules van René en Wim werden al snel opgezet. Nadat Dave zijn bodem weer vlak geschuurd had vanwege een frisse start (zie
hier) stonden er alweer drie bakken klaar. De hoekmodules van Alphons werden daarna vlug opgesteld en uiteindelijk kon ook de module van Ton tussengevoegd worden.
Met dus 4 standaard modules en 2 hoekmodules kon de pret beginnen. Na wat voorzichtige oefenrondjes met een omgebouwde 1200 bleek dat de moduleovergangen toch een lastig punt blijft. Zowel qua elektrische geleiding als qua gelijkheid van de railstaven. Dat blijft een punt van aandacht.
Toen alles toch lag zoals het ooit bedacht was konden de "serieuze" treinen opgesteld worden.
Als eerste ging een mooie sleep achter een stomer van René in de rondte. Vervolgens kon de Husa met onderlossers van Sverre de baan op. Ook deze lok reed keurig zijn rondjes. Helaas heb ik daar zelf geen beelden van, maar dat zullen mijn collega's hieronder vast goed maken.
Toen was het tijd voor 2 heuse lange jongens. Op het ene spoor werd de Kuifje Thalys opgesteld en in tegengestelde richting ging de Langer Heinrich in heuse dubbeltractie de baan rond.
(excuses voor de wat matige kwaliteit)
Hans en Ton hadden beide 1 van de loks in hun Mobile Station en wisten door bijzonder goed teamwork de loks keurig rond te krijgen.
Al met al dus een bijzonder geslaagde dag.
Zoals gewoonlijk werden de modules weer gezamenlijk afgebroken en richting de auto's gebracht. Helaas ving de bak van René daarbij net teveel wind met dit verschrikkelijke resultaat als gevolg:
Een enorme domper op een verder erg gezellig verlopen dag.