Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

verbouwing XXL

Gestart door martin zondag 05 april 2009, 15:09:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:verbouwing XXL
Robber
gast

Re:verbouwing XXL
Citaat van: snoffer op zondag 01 november 2009, 19:43:49

Zou kunnen maar sommerfeldt heeft maar een type Nl bovenleiding Nl voor 3 sporen breed.

snoffer :mrgreen:

Dat is niet helemaal waar. Sommerfeldt maakt portalen voor dubbelspoor (zoals je op Martin zijn foto's kan zien) portalen voor 3 sporen, en ook masten voor enkelspoor in Nederlandse uitvoering.

@ Martin: mooie metamorfoose van een brouwerij
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Citaat van: Remie op zondag 01 november 2009, 16:29:41
Ga ja ook nog de duitse autos pimpen? Als je het echt nederlands wilt hebben...
NL kentekenplaat, connexionbus voor fallercarsystem (zelfbouw). Noem maar op.

ja, dat is wel de bedoeling. Ik weet niet of nederlandse kentekenplaten te koop zijn, of dat ik weer creatief met de printer moet zijn. De fallerbus wil ik ook wel in connexion kleuren schilderen.
Verder ben ik ook nog op zoek naar typische nederlandse perron-atributen. De perrons zelf is het probleem niet zo. Die bestaan meestal uit gewone stoeptegels (met witte tegels aan de randen). Daar is wel makkelijk aan te komen. Maar dingen als borden, omroep, banken, enz. , weet iemand waar je die kan kopen? Tips over leveranciers van andere nederlandse spullen is natuurlijk ook altijd welkom.

groetjes, Martin
Re:verbouwing XXL
Remie
gast

Re:verbouwing XXL
Voor een kenteken klikkie doen.
Printen en klaar. Is al de goede grootte.
En voor de bus wir komme an jeden fleck even hier Een klikkie doen. Ik had de zelfde bus. Dus vandaar.
Die perron atributten kan ik niet mee helpen

Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Hoi Remie,

bedankt voor de kentekenplaten, en voor de supersnelle reaktie :D
Je connexionbus ziet er ook heel goed uit, daar kan ik wel wat mee. Bron van inspiratie.

thanx,
Martin
Re:verbouwing XXL
Remie
gast

Re:verbouwing XXL
Leuk om te horen dat je er wat mee kan.
Re:verbouwing XXL
snoffer
gast

Re:verbouwing XXL
Beste martin, kan jij tegen de tijd dat je je perrontegels koopt de link ff in een PB naar mij sturen of op het forum plaatsen? Alvast bedankt.

snoffer
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Citaat van: snoffer op dinsdag 03 november 2009, 22:50:51
Beste martin, kan jij tegen de tijd dat je je perrontegels koopt de link ff in een PB naar mij sturen of op het forum plaatsen? Alvast bedankt.

snoffer

Beste snoffer,

bij deze dan: http://www.gmens.nl/
dit is de website van GM&S uit Haarlem, ook meestal aanwezig op de beurs in Houten

groeten,
Martin
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Update 9-11-2009

Deze week ben ik met de voertuigen bezig geweest.
Ik ben een tijdje bezig geweest met het op kenteken zetten van de auto's. Dankzij de link van Remie heb ik kentekens geprint op fotopapier. De kentekenplaten zien er heel goed uit, met nog leesbare letters en cijfers en natuurlijk de juiste gele kleur. Maar omdat ik glanzend fotopapier heb gebruikt zijn de kentekens niet te fotograveren. En daar zullen de Preisertjes me wel dankbaar voor zijn. Helaas kan ik dus niet laten zien hoe mooi het resultaat is  :(


Verder heb ik mee ook nog beziggehouden met het vernederlandsen van de bekende Fallerbus.


Het was eigenlijk de bedoeling dat hij de carroserie kreeg van deze NZH bus:


Maar helaas zou dat niet zo makkelijk zijn als het lijkt. De as-afstand van beide bussen is niet gelijk, verder is het chassis van de NZH te stevig verlijmd met de bovenbouw. Het zal natuurlijk allemaal wel te doen zijn, maar ik was bang dat dit projekt met 2 kapotte bussen zou eindigen.
Daarom heb ik de Fallerbus maar in Connexxion kleuren geverfd.
Op zich niet zo moeilijk, want de bus is makkelijk in 2 helften te scheiden, en die moeten toevallig beide een andere kleur krijgen.


Connexxion-kleuren kon ik helaas niet vinden bij mijn treinen-boer, dus ben ik zelf maar wat aan het mengen gegaan. De lichtgroene kleur is wel aardig gelukt, de donkere kleur is helaas iets te groen gebleven, er had meer blauw doorheen gemoeten denk ik.

Maar ik ben wel tevreden met het resultaat. De logo's en koersborden heb ik van internet geplukt en op de bus geplakt. En uiteraard ook (glimmende) nederlandse kentekens er opgezet.


Het bushokje moet ook nog vervangen worden door een exemplaar dat er nederlandser uitziet. En die wildplasser wordt dan ook meteen verwijderd.

groeten, Martin

Re:verbouwing XXL
Remie
gast

Re:verbouwing XXL
Mooi gedaan!
De wildplasser is bang voor een bon. Dus gaat hij weg? Ik vond het wel leuk. Heb zelf geen wiltplasser. Waar kan je hem kopen?
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Citaat van: Remie op zondag 08 november 2009, 14:26:21
Mooi gedaan!
De wiltplasser is bang voor een bon. Dus gaat hij weg? Ik vond het wel leuk. Heb zelf geen wiltplasser. Waar kan je hem kopen?

Het is een Preiser-figuurtje dus in bijna elke treinenwinkel te koop denk ik. Hij zat in een doosje met nog een paar viezerikken die dingen deden die niet al te fris zijn. Ik heb ze niet allemaal geplaatst, want er komen ook wel eens kinderen naar de baan kijken.

groeten, Martin
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2006

offline
Re:verbouwing XXL
Wiltplasser = wildplasser.  :shock:
Re:verbouwing XXL
Rian
gast

Re:verbouwing XXL
He Rotterdam Capelsebrug! Dan wil ik ook wel eens mee met die bus want dat is vlakbij.  :P
Re:verbouwing XXL
Remie
gast

Re:verbouwing XXL
Wordt er hier nog wat gedaan?
Ben erg benieuwd naar wat foto's :D

En die faller bus is niet nep:
Kijk, hier heb je zijn 1:1 broer!
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2009

offline
Re:verbouwing XXL
hier word je vrolijk van ! 8)
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2010

offline
Re:verbouwing XXL
Hallo,

Zeker wel een mooie baan :lol:
Ik hoop ook een keer zo ver te komen want echt vet ben ik nog niet,  8) Ben net begonnen !! had eerst een ''vloerbaantje''
Ga zeker zo door!!

MVG Clint
Re:verbouwing XXL
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:verbouwing XXL
Citaat van: marklin1995 op dinsdag 29 december 2009, 21:17:53
Hallo,

Zeker wel een mooie baan :lol:
Ik hoop ook een keer zo ver te komen want echt vet ben ik nog niet,  8) Ben net begonnen !! had eerst een ''vloerbaantje''
Ga zeker zo door!!

MVG Clint

het is maar goed dat je niet zo VET bent  :mrgreen:

Geintje, we weten wat je bedoeld.

Neem gewoon de tijd om je baan te bouwen, alles op zijn tijd.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Citaat van: Remie op maandag 28 december 2009, 21:26:55
Wordt er hier nog wat gedaan?
Ben erg benieuwd naar wat foto's :D

Niet echt veel om eerlijk te zijn. Ben laatste tijd meer bezig geweest met mijn andere hobby (duitse sportauto's schaal 1:1)
Maar koninginnedag was een regenachtige dag, en verder niet veel te doen, dus ben maar weer wat aan het klooien gegaan op de baan.

Wat ik niet mooi vond was de Faller lokloods die er wel heel erg plestik-achtig uitziet. Een soort biggetjes-roze kleur, en heel erg clean.


Gelukkig had ik nog wat verf en penselen in huis. Recept is eenvoudig: Eerst alle muren in baksteen-bruin geverfd, zoals ik andere gebouwen ook al behandeld had. Daarna met sterk verdunde lichtgrijze verf de voegen vol laten lopen. Dat is heel eenvoudig, je laat een druppel van die verf gewoon op de muur vallen en de voegen lopen vanzelf vol. Overtollige 'voegcement' even afvegen met een doekje. Door dat afvegen ontstaat er wel een soort 'cement-sluier' op de muur (net als in het echt). Die heb ik weer weggewerkt door er met een bijna droge kwast baksteenbruine verf over heen te aaien. Zie hier her resultaat:


Het dak heb ik ook wat behandeld met een bijna droge kwast licht-bruin. Zodat het lijkt dat de zinkplaten(?) er een beetje stoffig/roestig uitzien. De glasheldere dakramen ook een beetje viezig gemaakt.

Nu is een (bescheiden) stoomdepot niet echt typisch nederlands. Ook al staat er een nederlandse stoomlok voor, maar ik wil het verder aankleden als een stoommuseum, en dan kan het weer wel vind ik. Er staat ook al wat oud materieel op het opstelterrein, dan komt het ook wat geloofwaardiger over misschien.

Dat stof op die hondekop-neus heb ik er niet zelf op geweatherd, dat is gewoon echt stof. Gaat vanzelf als je tijdje niet met de treinen speelt. 8)

groeten, Martin
Re:verbouwing XXL
Piwie
gast

Re:verbouwing XXL
Hallo Martin,

Die locloods heb je mooi afgewerkt, ziet veel beter uit zo.

Gr.
Piwie.
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:verbouwing XXL
ziete r weer mooi uit!,
Re:verbouwing XXL
Robber
gast

Re:verbouwing XXL
Citaat van: martin op zondag 02 mei 2010, 10:02:26
die hondekop-neus heb ik er niet zelf op geweatherd, dat is gewoon echt stof. Gaat vanzelf als je tijdje niet met de treinen speelt. 8)

groeten, Martin

maar er zitten nog mensen in die hondekop :shock:
die zullen er onderhand wel eens uitwillen denk ik.

Lokloods mooi geweatherd
Re:verbouwing XXL
Remie
gast

Re:verbouwing XXL
Wat een spoorwegmaatschappij. Lekker lange vertraging hebben ze. Ziet er mooi uit. Die loods ziet er meteen wat nederlanders uit. Ik vind dat stof wel wat
hebben, net alsof hij een tijdje nier gewassen is.     
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2006

offline
Re:verbouwing XXL
Dat is een mooie locloods alleen jammer dat de voeger hier en daar in de mist ging. Zo is er bvb onder de raampjes niks gevoegd. Ook zijn er op de muren hier en daar ongevoegde plekken.
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:verbouwing XXL
Mooi Geweatherd!!

Leuk ook dat je de bussen zo om kan bouwen!

Groeten,
Martijn
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 05 mei 2010, 07:42:23
Dat is een mooie locloods allen jammer dat de voeger hier en daar in de mist ging. Zo is er bvb onder de raampjes niks gevoegd. Ook zijn er op de muren hier en daar ongevoegde plekken.

Voegen is ook een vak apart. Het viel mij ook pas op toen ik de foto's zag (op mijn grote scherm, dus behoorlijk uitvergroot) Foto's laten vaak dingen zien die voor verbetering vatbaar zijn. In het echt valt het niet zo op, maar op foto's wel. Meestal werk ik het dan alsnog bij, of ik fotoshop het gewoon een beetje :oops:

groet, Martin
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2006

offline
Re:verbouwing XXL
Fotosoep niks van laat die voeger terug komen :D
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:verbouwing XXL
Nog even terugkomend op die wildplasser: ik zou 'm gewoon lekker laten staan. Het gras vaart er wel bij als ik zo naar de foto's kijk.
Je moet dan natuurlijk geen bushokje nemen waar je zo dwars doorheen kijkt, anders krijg je wel hele hilarische scenes.
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2009

offline
Re:verbouwing XXL
dat is een vette baan, ziet er allemaal goed uit, vraagje: wat zijn de afmetingen eigenlijk?
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2007

offline
Re:verbouwing XXL
even een foto geplaatst om dit draadje weer nieuw leven in te blazen:


de verbouwing heeft al meer dan een jaar stil gelegen. Afgelopen weken ben ik weer aan de slag gegaan, foto's volgen binnenkort.

groet, Martin
Re:verbouwing XXL
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:verbouwing XXL
Hoi Martin,

Wat leuk dat je weer aan de slag gaat :)
Heel veel succes met de bouw verder.
Ik ga je volgen.

Mvg
Falco
Re: verbouwing XXL
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: verbouwing XXL
Hoi Martin,
Kwam op jouw draadje via de oude treinmodellen (klassiekertjes) en ben wel benieuwd naar de stand van zaken nu.
Ik je laatste post (2011) schrijf je dat 'binnenkort'  nieuwe foto's volgen. Hoop dat binnenkort nu 'binnenkort'  een keer komt. Heb je ook nog meer foto's van je vorige project/baan?

groeten v Gertjan