Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ESU V200

Gestart door v200marklin zondag 13 maart 2016, 16:23:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU V200
Lid sinds: 2006

offline
ESU V200
Iemand al ervaringen met deze loc ? , had hem 2 jaar in bestelling staan, maar hij kwam maar niet en kwam maar niet dus bestelling ongedaan gemaakt  :|

Ik wil de 31084 Italiaanse uitvoering  :thumbup:

Mvg Gert
Re: ESU V200
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ESU V200
Hoi Gert,

Ik kan alleen maar positief zijn over dit model en ben in het bezit van de (oud-rood) DB versie. Staat inmiddels al een poosje in mijn vitrine "mooi te wezen".  :D ;) Uiteraard pas na een periode van intensief proefrijden. Daar heb ik geen onregelmatigheden kunnen ontdekken. Alleen de rook-functie heb ik niet getest. Zelf ben ik al zo ongeveer 25 jaar van het roken af dus mijn loks die dat kunnen hoeven voor mij ook niet zo nodig...  :D

Kortom: ik ben zeer blij met deze pracht.
Re: ESU V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: ESU V200
Hans Tks ! ,

wat ik van dat roken afvraag, is het ook zwarte rook ? , of zelfde als uit een stoomloc ?

Begrijp inmiddels dat de 31084 gelimiteerd is met 250 stuks dus dat gaat een moeilijk verhaal worden denk ik  :|



Mvg Gert
Re: ESU V200
Lid sinds: 2013

offline
Re: ESU V200
Mag toch hopen dat dit niet met mijn Ludmilla van ESU ook gaat gebeuren. Staat aangekondigd voor Q1 2016. Dat is nog krap 2 weken.
Re: ESU V200
Lid sinds: 2011

offline
Re: ESU V200
V200,
De rook die er uitkomt is grijzig/wit, hetzelfde als bij de stoomlocomotieven.
Verder is het een schitterende loc. Ik heb de groene Schering met 2 rookuitlaten.
Groet,
Hans
Re: ESU V200
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ESU V200
Wat betreft het roken geeft dit filmpje misschien een aardig beeld.
Re: ESU V200
Lid sinds: 2011

offline
Re: ESU V200
Hans,
Jij hebt vaak wel een bijpassend filmpje of wagon bij de hand. Perfect.
Jammer dat men niet het geluid liet horen, als de loc door de bocht gaat of over een wissel rijdt.
Overigens heb ik inmiddels ook de laatste li-groene Basf wagon in bezit gekregen. Zag trouwens
op ebay dat de hele set, incl.de 2 langere wagons weg zijn gegaan voor 1012,00 Euro. Aardige prijs.
Groet,
Hans
Re: ESU V200
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ESU V200
Citaat van: Mieke op maandag 14 maart 2016, 18:28:46Zag trouwens op ebay dat de hele set, incl.de 2 langere wagons weg zijn gegaan voor 1012,00 Euro. Aardige prijs.

Hoi Hans,

dat laat mij totaal koud. Zolang ik leef gaat deze serie hier niet de deur uit. Overigens, wat bedoel je  met "2 langere wagons"?

bang ben ik wel dat wij zo wat afdwalen van het onderwerp. Terug graag.
Re: ESU V200
Lid sinds: 2011

offline
Re: ESU V200
Hans, daar bedoelde ik mee de 94438 en 94449.
Maar uiteraard verder schluss.
Groet, Hans
Re: ESU V200
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: ESU V200
Oh ja,

Had ik mij kunnen bedenken. Die heb ik ook in mijn collectie.  :) Bedankt voor de tip!

Nu echt weer over naar de ESU V200.  :)

Groeten, Hans
Re: ESU V200
Lokkie
gast

Re: ESU V200
Hoi,

Ik heb deze loc ook, en het is een prachtige loc qua detaillering en geluid. B)
Echter de trekkracht van de loc valt een beetje tegen.
Een sleep van ruim 30 ketelwagens, wordt zonder probleem getrokken door een Piko V200 van nog geen 100 euro, en deze dame krijgt het maar met heel veel moeite in beweging.

Gr.
René
Re: ESU V200
paulhek
gast

Re: ESU V200
Hoe rijdt de ESU V200 over c-wissels? Ik begrijp op andere fora dat de ESU locs nogal eens kortsluiting veroorzaken op de wissels? Ik zit zelf te denken in de buidel te tasten voor deze mooie loc, maar als ie op wissels kortsluiting veroorzaakt, ga ik misschien toch voor een v200 van Märklin.

Groet!
Paul