Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De Viesmann commander.

Gestart door Jeroen_B zaterdag 27 oktober 2007, 14:39:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Zou de Commander sluiting hebben vanwege de kwijl  :roll: :mrgreen:

Nou nou Rolf...... je houdt ons wel in spanning hoor................. 8)

Mvg, Johan
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Iedereen bedankt voor het meeleven, vind het altijd rete-spannend met die dure dingen...:roll: :lol:

Ben net een uurtje bezig...gaat HEEEL langzaam bij mij heh :oops: 8) What have I learned so far:

# Alle bijgeleverde documentatie, zowel op papier als digitaal...is in het Duits :idea: De DVD bevat een zogenoemde "multimedia-handleiding" en de "verkorte handleiding" in pdf.-formaat. Daarnaast een film van ik dacht zo'n 20min met daarop een demonstratie van de meeste basis-handelingen. De multimedia-handleiding en de film geven vooral een algemene indruk. Het lijkt erop dat een mens het meest heeft aan de "verkorte handleiding", die laatste moet ik nogmaals goed doorlezen.

# Het kleurenscherm is inderdaad opnieuw prachtig om te zien en met de bijgeleverde stylus gewoon netjes te bedienen :idea: De reactiesnelheid had van mij nog wel wat omhoog gemogen maar da's ook een kwestie van een juist ritme aanleren.

# Heb binnen een uur na aanvang van de test al 1 keer een vastloper gehad :| :idea: :!: Het scherm werd plotsklaps gestreept en de Commander reageerde nergens meer op. Een reset verhielp dit deze keer 8)

# De rijregelaars voelen goed in de hand maar worden afhankelijk van de operating mode door het apparaat geblokkeerd bij een 0-stand. Dit gaat met een hoop vervaarlijk geklik gepaard, beetje storend :idea: De AAN-/UIT-knop voelt wat speelgoed-achtig aan, had iets luxer gemogen wat mij betreft. De grote knop in het midden is voor de navigatie door lijsten en door het sporenplan, dit is een rare knop...haha :roll: Het ding heeft wel vaag iets weg van een trackball o.i.d.. Naar links gaat 'ie wat stroef (hoort 'em schuiven) en dat vind ik storend, de rest is soepel.

Heb in Dortmund ook de Ecos kunnen bedienen en ken het CS van AlbertJan. Mijn persoonlijke voorkeur qua knoppen gaat uit naar die van het CS 8)

# De grafische interface is in het Duits, het is me nog niet gelukt dit aan te passen :o Hoop dat dit wel mogelijk is/wordt...:!:

# Als laatste comment voor dit moment vind ik de menu-struktuur niet altijd even logisch maar mede door het kleurenscherm toch wel een stuk overzichtelijker dan die van het CS en de Ecos. Het is voor mij erg leuk om er met het pennetje op los te klikken en uit te vinden wat ze allemaal in het ding verstopt hebben.

Na een uurtje spelen zijn er al meteen genoeg vragen...maar er wordt ook al snel een hoop duidelijk. 1e indruk is dat het zeker beter had gekund maar desalniettemin is het voor mij tot nu toe geweldig mooi speelgoed...:mrgreen: We zullen zien hoe lang 'ie het blijft doen onder mijn getik...en of het schip nog ergens gaat stranden. To be continued (heb volgende week pas tijd om echt goed te testen)...8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
nou.... Klinkt allemaal goed. Veel plezier man.
Ben benieuwd of het ook nog positief effect heeft op het rookvermogen van je BB.

Gr
Arjan
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Uhhhhhhhhhh, Rolf, hoelang is de uitprobeer (garantie) termijn? :wink:
Welterusten.
AlbertJan.
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Citaat van: ^Rook op dinsdag 29 april 2008, 22:01:25
# De grafische interface is in het Duits, het is me nog niet gelukt dit aan te passen :o Hoop dat dit wel mogelijk is/wordt...:!:

Heb mijn eerste antwoord ontvangen op het Commander forum :) De vraag in het Engels, het antwoord in het Duits :idea: Het blijkt dat de keuze voor meerdere talen nog niet beschikbaar is, deze volgt in een toekomstige update 8)

Het is me gisteren nog niet gelukt om een Marklin-loc te laten rijden :| Zowel de BR 258 als de BR 55 reageren vooralsnog niet :idea: Dat wordt dus nog meer stoeien...:lol:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Jaaaaaaa :mrgreen: Het is me inmiddels gelukt om twee Marklin locs met FX-decoder te laten lopen met de Commander :lol: De automatische herkenning van deze twee locs laat nog te wensen over...maar met het nodige geduld wordt er wel een Motorola-adres gevonden :idea:

De BR 55 heeft natuurlijk twee Motorola-adressen voor z'n 9 functions. Probeer er nu via het Viessmann-forum achter te komen of de laatste 4 functies ook via dezelfde loc-entry bediend kunnen worden. Op dit moment is hiervoor een tweede loc in de database nodig...dan werkt het goed maar heb je beide rijregelaars in gebruik :idea:

Gisteren en vandaag wordt er snel en duidelijk gereageerd door Viessmann zelf. Prettig om met de programmeur(s) te kunnen communiceren 8) Al met al een goede avond voor mij en de Commander...hahaaa !!!

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Misschien bedoelt Rolf het herkennen van het adres?
Dat duurt bij elke centrale wel even omdat alle 80 adressen langsgelopen worden...

Koen
Re: De Viesmann commander.
Hallo Peter,

Citaat van: Freak op woensdag 30 april 2008, 23:44:05
De Commander kent toch geen MFX dus toch ook geen automatische herkenning ?.

De Commander kent inderdaad (nog) geen MFX :idea: Men spreekt in de documentatie echter wel over "automatische herkenning" van de locs wanneer deze op het programmeerspoor geplaatst worden. Op het programmeerspoor wordt door de Commander continu gekeken of er een loc staat door keer op keer te proberen om bepaalde CV's te lezen. In de praktijk komt dat er bij mijn Marklin BR258 en de BR55 op neer dat inderdaad alleen het Motorola-adres herkend wordt :) Dat het op dit moment echt alleen om herkenning van het adres gaat wordt me zojuist ook bevestigd op het Viessmann-forum 8)

Vooralsnog heeft die automatische herkenning bij Motorola-/Marklin-locs niet echt een meerwaarde voor mij :| Handmatig invoeren gaat vele malen sneller :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
PS:

Citaat van: ^Rook op woensdag 30 april 2008, 08:44:51
Het blijkt dat de keuze voor meerdere talen nog niet beschikbaar is, deze volgt in een toekomstige update 8)

Gisteren-avond werd me door 1 van de programmeurs gemeld dat meertaligheid in de volgende update beschikbaar komt :idea: Deze update wordt voor volgende week aangekondigd 8)

De vorige update is gedateerd op 13 april dus als ze volgende week weer met een nieuwe komen dan is de frequentie van de updates gewoon netjes te noemen :)
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op donderdag 01 mei 2008, 09:09:32
Gisteren-avond werd me door 1 van de programmeurs gemeld dat meertaligheid in de volgende update beschikbaar komt :idea:

Als ik je berichten zo volg krijg ik het gevoel dat jij als één van de eerste bezitters van een Commander nog een beetje als proefkonijn gebruikt wordt.
Eén moet toch de eerste zijn maar voor mij is zoiets dan nog te vroeg om een dergelijk ding te kopen.

Mvg, Johan

p.s. hoe voelt dan nou proefkonijn te zijn?
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 01 mei 2008, 09:26:22
Citaat van: ^Rook op donderdag 01 mei 2008, 09:09:32
Gisteren-avond werd me door 1 van de programmeurs gemeld dat meertaligheid in de volgende update beschikbaar komt :idea:

Als ik je berichten zo volg krijg ik het gevoel dat jij als één van de eerste bezitters van een Commander nog een beetje als proefkonijn gebruikt wordt.
Eén moet toch de eerste zijn maar voor mij is zoiets dan nog te vroeg om een dergelijk ding te kopen.

Mvg, Johan

p.s. hoe voelt dan nou proefkonijn te zijn?

Als dat zo is dan zou ik er geld voor rekenen  :D :D
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 01 mei 2008, 09:26:22
Als ik je berichten zo volg krijg ik het gevoel dat jij als één van de eerste bezitters van een Commander nog een beetje als proefkonijn gebruikt wordt.
Eén moet toch de eerste zijn maar voor mij is zoiets dan nog te vroeg om een dergelijk ding te kopen.

Mvg, Johan

p.s. hoe voelt dan nou proefkonijn te zijn?

Hallo Johan,

Volgens mij is dit inderdaad waar :idea: Er zijn volgens mij zowieso nog niet veel Motorola-rijders die een Commander gebruiken. Dit vermoedde ik al wel voordat ik de Commander bestelde maar hier heb ik geen moeite mee :)

Vind de Commander een mooi en interessant apparaat en wil graag de mogelijkheden onderzoeken. Doordat er zulke snelle en duidelijke communicatie mogelijk is met de programmeurs is het tot nu toe erg leuk om zo'n proefkonijn te zijn 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op donderdag 01 mei 2008, 09:44:28
Hallo Johan,

Vind de Commander een mooi en interessant apparaat en wil graag de mogelijkheden onderzoeken. Doordat er zulke snelle en duidelijke communicatie mogelijk is met de programmeurs is het tot nu toe erg leuk om zo'n proefkonijn te zijn 8)


Hahaha :D, met die attitude ga je nooit je beroep maken van deze hobby. (zeg nou gewoon dat het bloed- zweet- en tranenwerk is, man!)

Gr
Arjan
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Ha die Rolf.
Leuk om te lezen dat de 1e resultaten er nu zijn.
Goede bijkomstigheid is dat je kennis van (technisch) Duits nu wel enorm toeneemt!? :?: (hoop ik) :wink:
Nog veel succes met het ontwikkelen van de kennis over de Commander.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Citaat van: AlbertJan op donderdag 01 mei 2008, 11:14:00
Nog veel succes met het ontwikkelen van de kennis over de Commander.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hi AlbertJan.

Sterker nog Rolf maakt nu deel uit van de Commander ontwikkeling  :lol:

Mvg, Johan
Re: De Viesmann commander.
Ha Albert :) We gaan binnenkort hopelijk een keertje samen naar de Commander kijken :?: Will send you a PM shortly 8)

Hartelijke groeten,

Senior Vice-President of Commander Operations and Other Blabla :mrgreen:
Re: De Viesmann commander.
'Tuurlijk :lol: Maak elke ochtend gewoon een babbeltje met de schoonmaakster, de butler en m'n masseuse ;) :mrgreen:
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op woensdag 30 april 2008, 23:40:08
De BR 55 heeft natuurlijk twee Motorola-adressen voor z'n 9 functions. Probeer er nu via het Viessmann-forum achter te komen of de laatste 4 functies ook via dezelfde loc-entry bediend kunnen worden. Op dit moment is hiervoor een tweede loc in de database nodig...dan werkt het goed maar heb je beide rijregelaars in gebruik :idea:

Opnieuw een snel en duidelijk antwoord: Het is vooralsnog niet mogelijk om middels 1 loc-entry meer dan 5 functies van een Motorola-loc te bedienen (alleen F0-F4 dus) :idea: Dit zou in de toekomst wel mogelijk moeten worden maar over het "wanneer" wil/kan men op dit moment geen toezeggingen doen :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS: De programmeur antwoordt nu lekker in het Engels, hij blijkt deze taal goed meester te zijn dus dat leest prima weg...
Re: De Viesmann commander.
Rolf, Brengt dat nog veel op zo tester spelen voor viessman  :? Waarschijnlijk toestelletje gratis  :D
Re: De Viesmann commander.
Dat brengt niets meer dan een potje plezier ;) Heb de Commander gewoon voor E600+ 'mogen' aanschaffen :mrgreen:
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: De Viesmann commander.
Try a rebate :!: to be paid in  Viessmann products.
Never shooting  will never hit.  8)
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: robkop op donderdag 01 mei 2008, 16:57:22
Try a rebate :!: to be paid in  Viessmann products.
Never shooting  will never hit.  8)

Jij snapt het...
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Ja, een paar terugmelders of wisseldecoders ofzo!  :D

Is het in bijvoorbeelde de Ecos wel mogelijk om extra functies via het tweede adres in 1 loc entry te stoppen? Ik heb het in de handleiding volgens mij niet gelezen.

Ik zou vragen of ze hun energie om dat te maken niet beter direct in MFX ondersteuning kunnen stoppen :wink:

Koen
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: KNed op donderdag 01 mei 2008, 21:35:56
Is het in bijvoorbeelde de Ecos wel mogelijk om extra functies via het tweede adres in 1 loc entry te stoppen? Ik heb het in de handleiding volgens mij niet gelezen.

Dat zou ik je niet kunnen bevestigen maar ik ben wel in die veronderstelling 8)

CiteerIk zou vragen of ze hun energie om dat te maken niet beter direct in MFX ondersteuning kunnen stoppen :wink:

Men wil wel...maar mag (nog) niet heh...net als bij de Ecos :cry:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: KNed op donderdag 01 mei 2008, 21:35:56
Is het in bijvoorbeelde de Ecos wel mogelijk om extra functies via het tweede adres in 1 loc entry te stoppen? Ik heb het in de handleiding volgens mij niet gelezen.

Ja, als je bij de ECoS een MM lok toevoegt onder b.v. adres 40, dan komen er automatisch 4 functiesymbolen te staan, als jij nu 4 extra functieymbolen toevoegt zal hij deze automatisch onder adres 41 onderbrengen.
Re: De Viesmann commander.
CiteerIk zou vragen of ze hun energie om dat te maken niet beter direct in MFX ondersteuning kunnen stoppen :wink:

Men wil wel...maar mag (nog) niet heh...net als bij de Ecos :cry:

Vriendelijke groeten,

Rolf
[/quote]

Rolf,


hier ligt dat iets anders. mfx komt van bij.
Dus als er ooit mfx komt in de ECoS hangt dit af van de besprekingen met Märklin
Maar in de Commander komt er wellicht nooit geen mfx!   
ESU had ooit beloofd dat mfx ind e ECoS kwam maar gezien de huidige situatie/relatie met Märklin... DENK IK VAN NIET. (maar zeg "nooit nooit")   mvg,  Patrick
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Citaat van: LokSound op vrijdag 02 mei 2008, 11:19:46
.........maar gezien de huidige situatie/relatie met Märklin... DENK IK VAN NIET. (maar zeg "nooit nooit")   mvg,  Patrick

Kwestie van tijd, wanneer het pattent verlopen is, is mfx vrij.

Mvg, Johan
Re: De Viesmann commander.
Hallo Patrick,

Zowel ESU als Viessmann willen dolgraag het MFX-protocol gaan gebruiken in hun centrale :) Dit hangt of staat naar ik het begrijp puur met de vrijgave van het protocol door Marklin 8) Of en wanneer dit gaat gebeuren is voor de gewone klant helaas niet in te schatten :( So...we wait :lol: ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Nu ik de basisfuncties van de Commander volgens mij redelijk goed door heb, wil ik natuurlijk het automatisch rijden gaan uitproberen (ben nu al op van de zenuwen voor de bevalling...de kinderkamer is zo goed als af...dus kan wel wat afleiding gebruiken :mrgreen:) :idea:

Om het automatisch rijgedrag te krijgen dat ik voor ogen heb, denk ik mijn testbaan/schaduwstation op de volgende manier aan te moeten sluiten... :oops: :lol:


(Nu is het plaatje compleet. EW staat voor Electrische Wissel en S? staat voor Sectie Nr. ?.)

Hierop wil ik straks met de Commander maximaal vijf treinen (semi-)automatisch tegen de klok in laten rijden ...(or die trying ;)) :idea:

Hoop da'k 't allemaal goed zie en doe :oops: Houd u in ieder geval op de hoogte van de vorderingen en mijn verdere ervaringen met de Commander...maar altijd lekker laaaaangzaaaaam heh ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Freak op woensdag 07 mei 2008, 20:58:20
Citaat van: LokSound op vrijdag 02 mei 2008, 11:19:46Maar in de Commander komt er wellicht nooit geen mfx!
Patrick, ik neem aan dat je met "nooit geen mfx" bedoeld nooit of geen mfx.
En hoe zit het dan met andere (nog te ontwikkelen) centrales ?.

Mvg,
Peter

Nooit geen mfx in Commander of andere centrale (*): mfx is een uitvinding van ESU verkocht aan Märklin. Daar staan rechten op. Dus een ander kan dat niet in zijn centrale steken (als ze het al zouden kunnen doen), dit in functie van copy-rechten. mvg, Patrick

Mogelijks alleen nog in een ESU-centrale.
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

Ik zie geen principe fouten in je schema, ik ben erg benieuwd naar je automatiserings ervaringen met de Commander.

Begin dit jaar heb ik de officiële importeur aangeboden de Commander te testen zoals ik de Raptor heb getest, na een vriendelijk berichtje dat de Commander er nog niet was en dat ze er op terug zouden komen, heb ik niets meer gehoord.

Ik heb begrepen dat het automatiserings systeem van de Commander gebaseerd is op "tijd", dus ik ben ontzettend benieuwd.

Als je je testbaan ook een keer met de Raptor getest wil hebben, dan hoor ik het wel.

Groet, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: De Viesmann commander.
Citeerben nu al op van de zenuwen voor de bevalling...de kinderkamer is zo goed als af...dus kan wel wat afleiding gebruiken )

Rolf, ik denk dat het uitproberen van zo'n nieuw ingewikkeld apparaat minstens ook zenuwslopend is. Soms is kinderen krijgen gemakkelijker , vooral als vader  :D .

Maar alle gekheid op 'n stokje, Laten we maar hopen dat alles naar wens verloopt.

BTW kun je met zo'n VC ook decoders programmeren?
Re: De Viesmann commander.
@Anne:

Citaat van: Anne W op woensdag 07 mei 2008, 22:46:48
Ik zie geen principe fouten in je schema, ik ben erg benieuwd naar je automatiserings ervaringen met de Commander.

Bedankt voor je commentaar, Anne :) Voor mij de eerste keer dat ik een baan bedraad :idea: Heb in het geheel geen ervaring met automatisch rijden in welke vorm danook. Vind het wel heel erg interessant en fascinerend allemaal 8)

CiteerIk heb begrepen dat het automatiserings systeem van de Commander gebaseerd is op "tijd", dus ik ben ontzettend benieuwd.

Wat ik al weet is dat er in de Commander een klok zit die de zogenoemde "Model-tijd" weergeeft, beginpunt en snelheid van de tijd zijn door de gebruiker in te stellen :idea: Wat ik me hierbij precies voor moet stellen is me nog NIET duidelijk maar ik begrijp uit jouw post dat deze tijd van belang wordt bij automatisch rijden :)

Ook wordt onderscheid gemaakt tussen "Automatisch rijden" en "Semi-automatisch Rijden", wat zou hier het verschil tussen zijn...:?:

CiteerAls je je testbaan ook een keer met de Raptor getest wil hebben, dan hoor ik het wel.

Als de bedrading helemaal af is dan kan ik volgens mij vrij eenvoudig iedere centrale aansluiten...dus wie weet is dat vergelijken eens leuk als ik wat verder ben met de Commander :)

@Rob:

Citaat van: robkop op woensdag 07 mei 2008, 22:56:20
Rolf, ik denk dat het uitproberen van zo'n nieuw ingewikkeld apparaat minstens ook zenuwslopend is. Soms is kinderen krijgen gemakkelijker , vooral als vader  :D .

Deze vader vindt vooral het WACHTEN nogal lastig :mrgreen: Zeker nu het op z'n einde begint te lopen heh...je weet gewoon niet wanneer het ineens begint....pffff....:roll: 8)

CiteerBTW kun je met zo'n VC ook decoders programmeren?

Met de Commander kunnen op dit moment alleen DCC-decoders geprogrammeerd worden :idea: Voor het programmeren van Motorola/Marklin -decoders zijn er vooralsnog slechts plannen :| Voor mijzelf geen probleem aangezien ik voor programmeren de ESU LokProgrammer (naar bijna volle tevredenheid) gebruik...maar een centrale moet dit natuurlijk eigenlijk wel gewoon bieden 8)

Men belooft voor deze week weer een update ! Deze zal bovenstaande functionaliteiten nog niet toevoegen maar ben benieuwd wat er wel is aangepast :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

Een tijdgedefinieerde automatisering werkt goed zolang er geen vertraging optreedt (door b.v. een stukje vuile rails), als er wel vertraging optreedt dan wordt het net zo'n puinhoop als bij de NS.

Raptor kent de optie ook, maar dan echt als optie, ik heb het nog nooit getest omdat ik er de zin niet van in zie.

Jij bent de Commander tester dus jij zult het Geachte Publiek moeten vertellen wat automatisch en semi-automatisch betekent.

Vergelijk met Raptor: ik hoor je wel.

Groet, Anne W
Re: De Viesmann commander.
treinstein
gast

Re: De Viesmann commander.
Het Mfx patent loopt door tot ongeveer het jaar 2021 :?. Dus voor Mfx fluiters is het CS-en of (toekomstige-zonder-nieuwe-ruzies- :evil:met-marklin) Ecos-en geblazen. Gelukkig kunnen de meeste Mfx decoders ook prima met 28 motorola stappen :) overweg. Tot die tijd.

Jan
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Citaat van: ^Rook op dinsdag 29 april 2008, 22:01:25
# De grafische interface is in het Duits, het is me nog niet gelukt dit aan te passen :o Hoop dat dit wel mogelijk is/wordt...:!:

Het is me zojuist gelukt om mijn Commander voor de 1e keer te updaten :idea: :) Draai nu software-versie 1.016 waarin o.a. de mogelijkheid van taalkeuze is toegevoegd... Kan nu kiezen tussen Duits, Engels, Frans...en Nederlands :lol:

Het lijkt erop dat ze ongeveer elke maand met een update komen :idea: Hoop dat in de volgende de mogelijkheid voor het uploaden van eigen foto's naar de Commander wordt toegevoegd :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Viessmann Commander lag vandaag voor 500 euri op de beurs.

Mvg, Johan
Re: De Viesmann commander.
Da's mooi, da's mooi...:idea: Allemaal kopen dat ding :!: :mrgreen:
Re: De Viesmann commander.
En dan wachten op updates samen met mij :lol:
Re: De Viesmann commander.
Oh...trouwens...:idea:...

Vandaag viel het volgende op: Een loc met een (door het CS of MS ingestelde) bepaalde maximum snelheid...rijdt op de Commander op stap 14 langzamer dan bij stap 14 op het MS of stap 126 op het CS :roll: :?: :!: :? Dat maakt het lastig afregelen aangezien je nog niet (veel) met de Commander kunt programmeren...

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
En dan zeg jij dat we allemaal een Commander moeten kopen?!  :D

Ik hou het maar bij m'n CS... Kan ik gewoon locs programmeren en zou ook niet weten wat ik dan nog met een Commander moet  :wink:

Koen
Re: De Viesmann commander.
Hm, als ik dit zo zie is de Commander veels te vroeg naar buiten gezet.
Als je dit soort zaken nog niet kan programmeren via het apparaat, lijkt het hier imho er veel op.
Toch wel een van de basiszaken, of gaan ze er vanuit dat iedereen nog een andere centrale heeft?

Ben benieuwd hoesnel dit wel mogelijk is.

Groet,
Hans
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

Ik heb nu een Raptor, kompleet met de optie "programmeer" lijst, dus als je een keer lang wilt hebben voor testen (als je testbaan klaar is), dan hoor ik het wel.

Groet, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Rolf,

Zeg, hoeveel peut zet die commander eigenlijk op de baan ?

Gr
Arjan
Re: De Viesmann commander.
18V...3,2A :idea:
Re: De Viesmann commander.
dus 57,6 W ! of niet?

moest ik leren voor natuur..
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Inderdaad, ook weleens aangeduid als 57,6 VA (V x A = W)

Koen
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
dus in mijn geval:
18VA transfo(MS) + 32VA transfo(licht) zorgt ervoor dat ik dus 50W per uur verstook :idea:
das dus 1 kW per 20 uur en valt dus reuze mee :D

Dennis
Re: De Viesmann commander.
50 Watt? Dus dat ene peertje (gloeilamp!  :lol:) in de treinenkamer verbruikt meer dan de locs, CS etc?

Hmm, weer een goede reden om met het licht uit te rijden :-)

Groet,
EgMaf
Re: De Viesmann commander.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: De Viesmann commander.
Egmaf schreef:

Citeer50 Watt? Dus dat ene peertje (gloeilamp!  ) in de treinenkamer verbruikt meer dan de locs, CS etc?

Hmm, weer een goede reden om met het licht uit te rijden

Dan neem je toch gewoon een spaarlamp.
Kun je er weer een trafo voor de trein bijzetten. 8)

John