Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De Viesmann commander.

Gestart door Jeroen_B zaterdag 27 oktober 2007, 14:39:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: minirailz op donderdag 22 mei 2008, 18:15:43
dus in mijn geval:
18VA transfo(MS) + 32VA transfo(licht) zorgt ervoor dat ik dus 50W per uur verstook :idea:
das dus 1 kW per 20 uur en valt dus reuze mee :D

Dennis

Dat doe je dus alleen als je een uur lang het volle vermogen verbruikt. Meestal verbruik je maar een klein gedeelte van het maximale vermogen, dus deze berekening slaat eigenlijk helemaal nergers op.
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Sprinter op maandag 26 mei 2008, 12:35:00
Citaat van: minirailz op donderdag 22 mei 2008, 18:15:43
dus in mijn geval:
18VA transfo(MS) + 32VA transfo(licht) zorgt ervoor dat ik dus 50W per uur verstook :idea:
das dus 1 kW per 20 uur en valt dus reuze mee :D
Dennis
Dat doe je dus alleen als je een uur lang het volle vermogen verbruikt. Meestal verbruik je maar een klein gedeelte van het maximale vermogen, dus deze berekening slaat eigenlijk helemaal nergers op.

Jawel, dat slaat wel ergens op!
Namelijk op het feit dat Dennis zijn treinbaan maar max 50 W per uur verbruikt en in het algemeen dus nog veel minder!
In vergelijking met een gewone gloeilamp is dit heel weinig.
Dus indien ouders willen weten wat de treinbaan van zoonlief dan wel niet gebruikt is dit een uitstekend antwoord! :wink: (minder dan 1 lampje!)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
Wel beste mensjes!
Mijn MS heeft tegenwoordig 4 locs te voeden(rijden + sound+licht)

De lichtransfo hoeft slechts weinig te doen.
-3huisjes
-1station( 8 x 3W)
-6wissels
-2seinen+3lichtseinen

Dus 50W is inderdaad het max. vermogen.

Dennis
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Rolf, hoe staat het met de Commander?

Of heb je daar geen tijd voor nu je luiers moet verschonen, flesjes moet geven, etc, etc?  :D

Ik ben benieuwd of er al meer updates zijn en wat daarin zit, en wat jouw vorderingen zijn?

Ik hoorde afgelopen zaterdag in een winkel dat de Commander tegenwoordig ook MFX loc-aanmelding aankan?!
Dit zou alleen werken op het programmeerspoor. Klopt dat?? Het zou mij erg verbazen aangezien Märklin bij mijn weten MFX voorlopig puur voor zichzelf wil houden!

Koen
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: KNed op dinsdag 17 juni 2008, 14:47:30
Ik hoorde afgelopen zaterdag in een winkel dat de Commander tegenwoordig ook MFX loc-aanmelding aankan?!
Dit zou alleen werken op het programmeerspoor. Klopt dat?? Het zou mij erg verbazen aangezien Märklin bij mijn weten MFX voorlopig puur voor zichzelf wil houden!

Koploper kent het MFX protocol inmiddels ook (ookal gebruikt die het niet voor terugmelding).
Dus ergens heeft MÄrklin het blijkbaar toch openbaar gemaakt (of in ieder geval gedeeltelijk).

Groet,

EgMaf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Volgens mij kent Koploper inderdaad geen MFX...

Wat Koploper wel kan is het CS aansturen, maar dat heeft niets met MFX te maken.

Koen
Re: De Viesmann commander.
Hallo Koen,

Citaat van: KNed op dinsdag 17 juni 2008, 14:47:30
Rolf, hoe staat het met de Commander?

Of heb je daar geen tijd voor nu je luiers moet verschonen, flesjes moet geven, etc, etc?  :D

Je slaat de spijker op de kop :idea: Heb al een paar weken niet naar de Commander omgekeken :oops:

CiteerIk ben benieuwd of er al meer updates zijn en wat daarin zit, en wat jouw vorderingen zijn?

De laatste update dateert van 16/5 jongstleden :idea: Er lijkt ongeveer elke maand een update uit te komen dus er kan er ieder moment weer eentje aankomen. Dan zal blijken wat men ditmaal heeft toegevoegd (hopelijk het gebruik van eigen loc-pics) :)

Je kunt de 'inhoud' van de verschillende updates <hier> bekijken, iedere update heeft een eigen pdf-je 8)

CiteerIk hoorde afgelopen zaterdag in een winkel dat de Commander tegenwoordig ook MFX loc-aanmelding aankan?!
Dit zou alleen werken op het programmeerspoor. Klopt dat?? Het zou mij erg verbazen aangezien Märklin bij mijn weten MFX voorlopig puur voor zichzelf wil houden!

Nee hoor, het enige dat de Commander doet als je een MFX-loc op het programmeerspoor zet, is het primaire Motorola-adres uitlezen :idea: Van daadwerkelijke MFX-functionaliteit is geen sprake, is nog steeds Top Secret :? 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Dank voor de reactie!
Ik zal ook eens rond gaan neuzen op de Viessmann site.

Citaat van: ^Rook op dinsdag 17 juni 2008, 15:57:53
Nee hoor, het enige dat de Commander doet als je een MFX-loc op het programmeerspoor zet, is het primaire Motorola-adres uitlezen :idea: Van daadwerkelijke MFX-functionaliteit is geen sprake, is nog steeds Top Secret :? 8)

Dacht ik al, de persoon die dit tegen mij vertelde was Pete van Zevenspoor :!: :!:
Slechte zaak dat hij mensen in z'n winkel verkeerd voorlicht!

Hij is de laatste tijd al flink negatief over Märklin  :( :?

Maar goed, dat is offtopic, ik zal hem een mailtje sturen.

Koen
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: KNed op dinsdag 17 juni 2008, 15:36:04
Volgens mij kent Koploper inderdaad geen MFX...

Wat Koploper wel kan is het CS aansturen, maar dat heeft niets met MFX te maken.

Koen

Hallo Koen,

dat klopt precies, echter de automatisch aangemelde locdecoder uit de database van het CS wordt door Koploper wel herkend als MFx decoder na synchronisatie van Koploper met de locdatabase van het CS.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: wissels op dinsdag 17 juni 2008, 18:42:38
de automatisch aangemelde locdecoder uit de database van het CS wordt door Koploper wel herkend als MFx decoder na synchronisatie van Koploper met de locdatabase van het CS.

Vertel? Hoe doe je dat?

Groet,
EgMaf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Ik begrijp dat Koploper ziet dat het type MFX is en Koploper kan dan waarschijnlijk ook 128 stappen aan?
Maar dat komt dan natuurlijk doordat het CS MFX aankan en Koploper op zijn beurt weer het CS aanstuurt...

Koen
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Hallo Koen,

Ja Koploper leest de database van het CS uit, en herkende de MFx decoder uit de database van het CS, echter de loc wordt  bestuurd  loc met 28 snelheidsstappen, verdeeld over het gehele snelheidsbereik.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: EgMaf op dinsdag 17 juni 2008, 21:36:01
Citaat van: wissels op dinsdag 17 juni 2008, 18:42:38
de automatisch aangemelde locdecoder uit de database van het CS wordt door Koploper wel herkend als MFx decoder na synchronisatie van Koploper met de locdatabase van het CS.

Vertel? Hoe doe je dat?

Groet,
EgMaf

Egmaf,

maak vanuit Koploper verbinding met het CS, klik op algemeen en dan synchroniseer digitaal systeem,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: wissels op dinsdag 17 juni 2008, 22:07:34
maak vanuit Koploper verbinding met het CS, klik op algemeen en dan synchroniseer digitaal systeem,

Geniaal :-)
Re: De Viesmann commander.
conducteur
gast

Re: De Viesmann commander.
Citaat van: laurens66 op vrijdag 02 mei 2008, 06:59:45
Citaat van: KNed op donderdag 01 mei 2008, 21:35:56
Is het in bijvoorbeelde de Ecos wel mogelijk om extra functies via het tweede adres in 1 loc entry te stoppen? Ik heb het in de handleiding volgens mij niet gelezen.

Ja, als je bij de ECoS een MM lok toevoegt onder b.v. adres 40, dan komen er automatisch 4 functiesymbolen te staan, als jij nu 4 extra functieymbolen toevoegt zal hij deze automatisch onder adres 41 onderbrengen.
wat als er een loc onder adres 41 staat?
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Dan worden de 4 functies daarvan bediend, je zult dus moeten zorgen dat er geen lok adres 41 heeft.
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Je kunt een tweede lokadres zelf kiezen, sterker nog, je moet hem zelf kiezen.
Alleen de ECoS kiest voor jou, hij zal de F5 t/m F8 onderbrengen op het adres 1 hoger dan het lokadres.

Of kan ik dit nog wijzigen in de ECoS, deze functie ben ik dan nog niet tegengekomen.
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Peter, Hoe bestuur jij die functies dan? (Voer je een nieuwe loc met het hoge adres in in de ECoS, dus je moet wisselen?)
Re: De Viesmann commander.
Voor de gewone consument is het dus niet mogelijk om het tweede adres te veranderen, correct :?: :idea:
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op woensdag 18 juni 2008, 19:59:58
Voor de gewone consument is het dus niet mogelijk om het tweede adres te veranderen, correct :?: :idea:

Hallo Rolf

Nee het 2e motorola adres (CV75) voor F5 t/m F8 kan wel ingesteld worden op een willekeurige waarde tussen 1 en 80 (256) in de locdecoder,


met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

Ik heb mijn Demo Raptor voorzien van een booster en een trafo en ben dus heel makkelijk in staat om bij je langs te komen, het enige wat ik nodig heb zijn twee stopcontacten, twee draadjes van de baan en, indien je een blokindeling hebt, een S88 aansluiting.

Ik hoor je wel.

Groet, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Hallo,eigenlijk al een tijdtje niets meer van Rolf gehoord.Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het wel en wee van de Viesmann Commander,zeker nu met de CS2 in aantocht.Of hij ligt met het Commander virus in bed,of Rolf is in ROOK opgegaan   8)

groetjes Huib
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Vandaag voor het eerst na drie maanden de Commander weer eens opgestart :) Dit omdat er inmiddels een nieuwe software-versie beschikbaar was (v1.021), deze vanmiddag meteen geinstalleerd :idea: De update(s) verliepen dit keer zonder problemen, kind kan de was doen als je rustig de opgegeven stappen volgt...

Naast de nodige wijzigingen en bug-fixes met betrekking tot automatisch rijden (een hele belangrijke feature van de VC die ik tot op heden nog in 't geheel niet getest heb) is er ook een wijziging doorgevoerd die het mogelijk maakt je 'eigen' afbeeldingen in de Commander te laden :idea: Dit vond ik bij aankoop een leuke mogelijkheid (het nieuwe CS2 heet 'em ook) maar dit werkte dus tot de laatste update nog niet :(

Maar nu wel :D Je kunt 99 afbeeldingen in de Commander kwijt. Viessmann biedt op z'n site een klein programmetje ter download aan waarmee je je eigen afbeeldingen (minimaal) kunt bewerken om deze passend te maken voor weergave op de Commander...en waarmee je het resultaat in de Commander laadt. Heb drie van mijn vier locs inmiddels van een 'eigen' plaatje voorzien en dat ziet er ongeveer zo uit:





De eerste foto zullen velen wel kennen van Internet, de roestige BB onder full smoke :mrgreen: Aan de andere twee plaatjes (BR55 & T3) ligt de grote foto uit de produkt-database van Marklin ten grondslag, je kunt zo dus jouw specifieke Marklin-model tonen 8) Uiteraard kun je ook zelfgemaakte foto's gebruiken maar heb zelf geen geschikte exemplaren :oops:

Het gebruiken van personalized afbeeldingen in de loc-database van de Commander is niet meer dan een leuke gimmick :) De foto-tjes zijn dusdanig klein en hebben een dusdanig kleine resolutie dat er weinig detail waar te nemen is :idea: Je hoeft dus niet te denken dat je je locs er in hun volle glorie op kunt tentoonstellen maar het is wel een prima manier om snel je materieel te herkennen en ik vind het vooral ook gewoon een hele leuke feature die voor mij persoonlijk zeker meerwaarde heeft.

Oh ja, wat ik ook nog heel even kwijt moet is het volgende: Na de Commander een paar maanden niet gebruikt te hebben en er nu vanmiddag weer ff lekker mee gestoeid te hebben... Kan ik niet anders concluderen dan dat de grote scroll-knop in het midden een onding is en blijft :cry: Navigeren door lijsten gaat daardoor niet echt prettig...zolang je met het touchscreen vooruit kunt gaat het perfect...maar scrollen is een drama :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Re: De Viesmann commander.
Is die "BR258 kids" een nieuw model van M* dat wij nog niet kennen? :mrgreen:

Ik kan me voorstellen dat de plaatjes te klein zijn "voor het mooie", maar wel uitermate handig voor een snelle herkenbaarheid van elke loc. In een uiterst geval, indien je meerdere locs van één type hebt, plaats je alleen een foto van de modelloc, ingezoomd op het locnummer. :wink:

Groet,
Ronald
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Ha die Rolf!
Prachtig dat zo'n update van de VC ook weer een update op jouw modelspoor geeft! 8)
Het is natuurlijk altijd weer leuk om met wat nieuws bezig te zijn.
Veel plezier en succes met het vervolg! :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Freak op woensdag 03 september 2008, 19:43:01
Citaat van: rorail op woensdag 03 september 2008, 19:19:01
Is die "BR258 kids" een nieuw model van M* dat wij nog niet kennen? :mrgreen:
Nee, dat is geen model van M*, zit geen sleper onder. Het is een 2-rail treintje, je ziet er kleine kindertjes veel mee spelen :lol:. Dacht dat ze van hout waren en rijden ook op houten rails.

Rolfje kan daar het juiste antwoord op geven.

Mvg,
Peter
Stom dat ik dat niet zelf heb gezien..... :mrgreen:

Dat is het voordeel van zo'n multiprotocol centrale; ook 2 rail werkt erop.

Groet,
Ronald
Re: De Viesmann commander.
Het houten treintje zit standaard in de picture-database van de Commander, hahaha...gebruik ik als tijdelijk plaatje :lol:
Re: De Viesmann commander.
Wel humor van die gasten. 8)

Groet,
Ronald
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

Ik merk dat je weer actief bent geworden met je "andere" kindjes, wij hebben samen nog een halve afspraak om Raptor op jouw baan te testen, dus wat doe je aanstaande zaterdag?

Groetjes, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
@Anne,
Dit mag ook wel via de PB hoor volgende keer ;)
@Rolf
Graag per PB reageren.

Groeten,
Herman
Re: De Viesmann commander.
Hallo Anne (en andere stervelingen),

Mijn testbaantje is nog steeds niet helemaal klaar, ik zit nog immer op tweederde met bedraden :idea: Mensen die de Commander in actie willen zien en er even aan willen voelen zijn in principe welkom (stuur me PB) maar het gaat dan vooralsnog alleen om handmatige bediening (en kwijlen op het kleurenscherm, neem aub tissues mee om je eigen rotzooi op te ruimen...hehehe). De belangrijkste feature van de Commander, namelijk geautomatiseerd rijden, kan (nog) niet getest worden (en hetzelfde geldt dus voor de Raptor, Anne...want die heeft ook bezetmelders nodig natuurlijk) 8)

Of ik dit automatische bedrijf nog met de Commander ga kunnen uittesten durf ik niet te zeggen :oops: Het nieuwe CS moet er 100% zeker komen want dat was bij het zien van de 1e foto's liefde op het 1e gezicht (voor mij zijn looks minstens net zo belangrijk als technische mogelijkheden). Gezien de dikke prijzen van deze twee apparaten zal ik waarschijnlijk moeten kiezen en niet voor beide kunnen gaan 8) Heb ook nog een dure Roco-set in bestelling staan dus het Kerstmis-budget is ook al vergeven... De kans is dus groot dat de Commander strakjes wordt ingeruild tegen een CS2 !

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
balen!

ik zag hem gisteren op de beurs voor 500 euri.
naast de ECoS voor een dikkere 500 euri. ;)

mooie toestellen. maar ook ik wacht (met smart) op de CS2.

Dennis
Re: De Viesmann commander.
Hey Dennis,

Lees ik dit goed, was de Ecos nu duurder dan de Commander :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

Hartelijk dank voor je update, neen ik ben alleen geïnteresseerd in een test tussen de Viessmann Commander en de Raptor op automatisch bedrijf, handmatig rijden en schakelen kan elke centrale (behalve het MS)

Jij zul ook nooit vallen op de Raptor, die ziet er voor jou veel en veel te simpel uit, dus hou me maar op de hoogte als de testbaan klaar is.

Je zult het overigens nog moeilijk krijgen in je keuze, ik denk dat de Viessmann Commander en de CS2 nogal verschillend zullen zijn in wat ze laten zien en wat ze kunnen.

Beste Herman,

Een "life" test tussen twee apparaten is altijd zeer interessant voor de forumdeelnemers, dus daarom in het openbaar.

Groet, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op zondag 07 september 2008, 11:43:03
Hey Dennis,

Lees ik dit goed, was de Ecos nu duurder dan de Commander :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf


jazeker ( de hypotheker)

Dennis
Re: De Viesmann commander.
@Anne:

Citaat van: Anne W op zondag 07 september 2008, 13:25:30
Hartelijk dank voor je update, neen ik ben alleen geïnteresseerd in een test tussen de Viessmann Commander en de Raptor op automatisch bedrijf, handmatig rijden en schakelen kan elke centrale (behalve het MS)

Wist ik toch, hahha...:lol:

CiteerJij zul ook nooit vallen op de Raptor, die ziet er voor jou veel en veel te simpel uit

Hoe je die simpele bagger hebt kunnen kopen is me echt een raadsel, je zult die dag wel iets te veel wijntjes gedronken hebben :mrgreen: ;) Hahahaha...NEE HOOR :!: Vind het zonder meer een interessant ding en als ik jouw verhalen mag geloven dan is het een zeer veelzijdig apparaat. Daarbij is het een Nederlandse ontwikkeling toch ? Dat is natuurlijk meteen een dikke PLUS ;) Zou 'em absoluut wel eens onder m'n handen willen voelen. En hoe dan ook: hoe meer keuze op de markt, hoe beter wat mij betreft... Gelukkig zijn er veel verschillende modelspoorders met ieder hun eigen voorkeuren :idea: Op mijzelf hebben 'oppervlakkige' toeters en bellen als kleurenscherm, touchscreen, design-award, enz...een erg grote aantrekkingskracht, dat moge duidelijk zijn 8)

CiteerJe zult het overigens nog moeilijk krijgen in je keuze, ik denk dat de Viessmann Commander en de CS2 nogal verschillend zullen zijn in wat ze laten zien en wat ze kunnen.

Als ik moet kiezen (en dat zal wel) dan kies ik zeker weten voor het CS2 8)

@Dennis:

Citaat van: minirailz op zondag 07 september 2008, 13:47:12
jazeker ( de hypotheker)

Interessant om te weten, dank je !

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
@Anne,
Een test is zondermeer interessant. Echter het tijdstip is van ondergeschikt belang voor het forum daarin  8)

Groeten,
Herman
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: minirailz op zondag 07 september 2008, 13:47:12
Citaat van: ^Rook op zondag 07 september 2008, 11:43:03
Hey Dennis,

Lees ik dit goed, was de Ecos nu duurder dan de Commander :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf


jazeker ( de hypotheker)

Dennis

neen! de ECoS is goedkoper dan de Commander!

Edit Herman05: Quote gerepareerd
Re: De Viesmann commander.
We hebben het puur over prijzen gezien op een beurs :idea: Niet over winkelprijzen :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
daarom was rolf ook zo verbaasd ;)

Dennis
Re: De Viesmann commander.
Waarom zou de commander duurder moeten zijn dan de ECoS?. Ik denk dat de service en ondersteuning van ESU voor de ECoS niet vergelijkbaar is en moet ook ergens vandaan komen.

Rene
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Beste Rolf,

De Raptor "voelen" is erg eenvoudig, vervoeg je in Houten bij de demobaan, ze koppelen de tweede unit even af (zit op een netwerk) en je kunt je gang gaan.

Verder wacht ik je berichten af.

Aan allen: is er iemand onder de geachte lezer (tjes) die rijdt met de Viessmann Commander, ik lees er niets over dus denk ik dat hij tot op heden in ons land niet is "geland".

Groet, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: RenevKl op maandag 08 september 2008, 19:22:55
Waarom zou de commander duurder moeten zijn dan de ECoS?. Ik denk dat de service en ondersteuning van ESU voor de ECoS niet vergelijkbaar is en moet ook ergens vandaan komen.

Rene
Rene,

is niet een kwestie van moeten. Maar een kleurenscherm maakt de zaak automatisch duurder.
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Anne W op maandag 08 september 2008, 21:45:08
Beste Rolf,

De Raptor "voelen" is erg eenvoudig, vervoeg je in Houten bij de demobaan, ze koppelen de tweede unit even af (zit op een netwerk) en je kunt je gang gaan.

Verder wacht ik je berichten af.

Aan allen: is er iemand onder de geachte lezer (tjes) die rijdt met de Viessmann Commander, ik lees er niets over dus denk ik dat hij tot op heden in ons land niet is "geland".

Groet, Anne W

Anne,

Dan kom jij weer terecht bij Rolf, die heeft namelijk een commander
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Buzz_4stroke op dinsdag 09 september 2008, 22:30:20
Dan kom jij weer terecht bij Rolf, die heeft namelijk een commander

Maar niet lang meer, de kogel is door de kerk...hij staat over 5 minuten te koop :idea: 8)

Vriendelijke groeten,

Joop de Lor
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De Viesmann commander.
Wil degene die Rolf zijn Commander koopt en automatisch gaat rijden mij op de hoogte houden.

Rolf, succes met de verkoop

Groetjes, Anne W
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Is maar de vraag of de Commander binnen onze groep blijft........................

Mvg, Johan
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Nu het CS2 met kleurenscherm is aangekondigd acht ik de kans dat een 3-rail rijder de Commander interessant vind vrij klein :idea: Zeker omdat DCC toch echt de boventoon voert op de Commander, Motorola is vooralsnog behoorlijk beperkt op dit mooie machien. Er heeft er volgens mij tot nu toe eentje op Marktplaats gestaan en die was wel vrij snel verkocht. Maar zelf denk ik toch dat ik straks m'n heil op Ebay moet zoeken 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf