Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De Viesmann commander.

Gestart door Jeroen_B zaterdag 27 oktober 2007, 14:39:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Dat zeg ik Mmmmm van Marklin...

offline
De Viesmann commander.
Ik was op Eurospoor 07 en daar was de stand van Viesmann met de nieuwe commander.
Dat ziet er wel erg mooi uit zeg dat apparaat.
Hij komt over 6 a 8 weken in de winkel.

De vertegenwoordiger wist wel te vertellen dat de mfx functies van marklin over een jaar er ook op kunnen d.m.v updates maar nu nog niet i.v.m patenten enzo.
Mijn vraag is wat jullie ervan vinden en of er al wat van bekend is qua nadelen of klachten ???
Hij is iets duurder dan het central station maar dan krijg je wel een full color display.
Ik ben benieuwd.........groetjes Jeroen.

Re: De Viesmann commander.
Hallo Jeroen,

Werd de Commander ook gedemonstreerd? Ik ben zelf zeer geïnteresseerd. Ik kreeg gisteren toevallig een mail van Viessmann dat de uitlevering daadwerkelijk gaat beginnen. Heb je een consumentenprijs gehoord?

groet,

Jan
Re: De Viesmann commander.
Hallo Peter,

Dat is een heel bedrag, dus ik ga me nog eens goed verdiepen in de verschillende apparaten die worden aangeboden.

Bedankt,

Jan
Re: De Viesmann commander.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Heb zelf ff een korte presentatie van Viessmann mee mogen maken. Bij deze presentatie wilde het apparaat de wissel niet omzetten. Daarnaast had ik het idee dat er meer niet klopte omdat het scherm nogal regelmatig even naar beneden vloog en daarna weer op z'n plaats kwam.

Ook vond ik dat de wissels omzetten nogal omslachtig ging. Eerst een wissel op je tableau aanklikken en vervolgens bovenin aan moeten klikken welke stand deze wissel moet aannemen. Maar dat laatste is uiteraard mijn mening maar.  :)

Groeten,
Herman
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

Dat zeg ik Mmmmm van Marklin...

offline
Re: De Viesmann commander.
Idd Herman dat zei die gozer op die stand ook dat er een paar foutjes inzaten maar hij zij dat ze er nu allemaal uitwaren.
En met  nadelen bedoel ik of er al verslagen waren in een blad of iets dergelijks.
Ik vind het idd ook een heel mooi apparaat en ik had t ook over de prijs met op de stand die was idd 649?
Is een hoop geld en goedkoper zal t niet worden met de tijd.
Zo werkt t in de treinen bizz niet jammergenoeg :?
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Zijn er inmiddels al mensen die er eentje gebruikt hebben :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
klik

Het lijkt erop dat de Commander qua automatisering nog niet erg soepel draait.
Re: De Viesmann commander.
Yesss...een reactie 8) Hartelijk dank, Henk...ga ik lezen :idea: Op Duitse forums is men verdeeld als ik dat goed interpreteer. Het lijkt mij wel een bruut ding :roll:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Hallo Allen,

net zoals de andere nieuwe generatie digitale apparaten is de firmware upgradable, ik heb begrepen dat de 1e nieuwe update rond deze tijd voor deze Viessmann centrale geschikt is gemaakt voor publikatie,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Vind jij het een vet ding, Walter :?: Heeft 'ie op z'n minst potentieel ?

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Hallo Rolf,

ja het lijkt mij een leuk apparaat, ik heb hem helaas niet van dichtbij mogen bekijken. Wel volg ik al tijden de berichtgevingen over deze centrale,

Het zal echter voor mij geen vervanger worden van een digitale centrale in combinatie met de computer.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
In het draadje waar naar verwezen werd wordt de discussie al snel richting alternatieven getrokken :idea: De topic-starter is duidelijk niet enthousiast :shock: Hij geeft aan dat het apparaat hem bij een grote en voltooide baan niet bevalt. In mijn geval moet ik nog beginnen met automatisch rijden, 1e stap is automatisch werkende ovaal met vier opstelsporen en vier treinen, uiteindelijk een dubbele ovaal met twee grote keerlussen (waarvan 1 de start-ovaal is) 8)

Qua aansluitingen zit je wel goed geloof ik. Je kunt conventionele systemen gebruiken (s88 en DCC of Motorola schakeldecoders) en/of een batterij aan (nog niet bestaande) Viessmann terugmelders en schakeldecoders gebruiken :idea:

Nadeel is het aantal rijstappen in Motorola :| Slechts maximaal 14, dat staat me tegen 8) Dat het ding mogelijk nog vol bugs zit maakt me niet zo veel uit, die schijn je in de nieuwe digitale wereld overal tegen te komen. Vertrouw dan op de stroom (:mrgreen:) van updates die ik in de toekomst via de USB-aansluiting binnen kan gaan halen :lol:

Citaat van: Freak op zaterdag 19 april 2008, 20:42:27
Veel staat of valt volgens mij ook met het bedrag dat je voor een centrale moet neerleggen. Velen kijken naar de prijs/prestatie.

Naar ik begrijp is Viessmann best een goed bekende speler op de markt :?: Als ik het zo zie dan dalen de 'grote' centrales geen van allen onder een bepaald prijsniveau na gebruik. Als het al gaat zakken dan duurt dat maanden. Als ik een Commander aanschaf via een betrouwbaar kanaal dan zal mijn investering redelijk veilig zijn...dat is mijn gedachte op dit moment 8) Naief :?: :mrgreen:

Het zou natuurlijk redelijk dramatisch zijn dat wanneer je zo'n Commander in huis haalt...:)...deze het begeeft...:shock:...het nooit meer goed komt...:(...en je naar je centen kunt fluiten :cry: Denk echter dat dit wel mee zal vallen :?: Zou em best willen uitproberen, stond te kwijlen in Dortmund...maandag beslissen bij de leverancier of ik switch van Ecos naar Commander (prijsverschil = ?140) :roll:

Citaat van: wissels op zaterdag 19 april 2008, 20:43:32
ja het lijkt mij een leuk apparaat, ik heb hem helaas niet van dichtbij mogen bekijken. Wel volg ik al tijden de berichtgevingen over deze centrale,

Ben nu ook een paar dagen door forums heen aan het worstelen. Zie veel verdeeldheid dus 8) Er wordt o.a. geklaagd over de be'man'ning van dit project, deze zou te klein zijn. Volgens een (de?) hoge pief bij Viessmann zitten er twee hele goeie programmeurs op de Commander. Verder is er sprake van bugs, die ben ik bij het CS ook tegengekomen...Ecos niet. Is redelijk normaal in de software-industry en als je weet dat er wel dagelijks aan gewerkt wordt dan kun je ook wel updates verwachten.

CiteerHet zal echter voor mij geen vervanger worden van een digitale centrale in combinatie met de computer.

Over het vrijgeven van de software nog geen uitsluitsel. Er wordt wel gesproken over eventuele latere aansturing door een PC maar niets concreets :idea: Zelf zou ik daar wel op hopen, in o.a. het draadje hierboven blijkt duidelijk dat de mogelijkheden ondergeschikt zijn aan die van een PC :!: Maar het zal toch vast leuk zijn om uit te proberen wat er met de Commander wel kan :idea:

Heren, bedankt voor de bijdrage thusfar :) Ben bang da'k zo'n ding ga kopen...stemmetjes in m'n hoofd heh...'t is de grafische interface die me vooral ook aanspreekt...een echte commerciele slet dus 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Hallo Rolf,

even een overdenking,

Er kan maar 1 centrale op de baan de baas zijn, als je dit met de Viessmann centrale zou sturen, dan kan je met de computer de baan niet overnemen , want de computer en de centrale zijn dan onafhankelijk van elkaar aan het rekenen.

Onmogelijk is het natuurlijk niet, want feitelijk zou de automatische besturing uitgeschakeld of overgegeven kunnen worden, heel ver gezocht zelfs per lok, maar nu loop ik op de zaak vooruit en te speculeren,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Freak op zaterdag 19 april 2008, 21:14:38
Ik dacht dat een een ECoS besteld had ?. Uit bovenstaande maak ik op dat het niet zo is, of heb ik het mis ?.

Jawel...maar kan bij die hele fijne internet-winkel nog switchen 8) Gewoon een super-toffe vent in my book :) De Ecos is goed populair dus die dingen worden wel verkocht :idea: Hij is ook benieuwd naar de Commander denk ik :lol:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: wissels op zaterdag 19 april 2008, 21:16:38
even een overdenking,

Bedankt, interessant 8)

CiteerOnmogelijk is het natuurlijk niet, want feitelijk zou de automatische besturing uitgeschakeld of overgegeven kunnen worden

Dit is bij de pendeltreinen en rijwegen in de Ecos en het CS ook het geval neem ik aan :?: Die worden door de software van die centrales gestuurd en deze besturing kan gewoon uit waardoor alles met de PC te regelen is. Software kan andere software aansturen of samenwerken toch :?: Als ze dezelfde taal spreken. Dan kom je weer in die vervelende wereld van de patenten :| Vreselijk frustrerend voor de consument :mad: Maar goed, hoort erbij kennelijk...

Ook MFX is weer een hot item natuurlijk :lol: Viessmann wil wel...mag niet...en belooft het dan voor de toekomst net als ESU (ESU ken ik een beetje, vind ik mooi en goed spul...nog geen probleem mee gehad) :idea: Verder verschil in de aansluiting op de PC, ethernet is sneller dan USB dacht ik toch :?:

Citeermaar nu loop ik op de zaak vooruit en te speculeren,

Dat geeft helemaal niks, is leerzaam :idea: 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Hallo Rolf,

de Mfx patenten liggen zoals bekend bij Marklin, of grof geld neertellen om ze te mogen te gebruiken, hierdoor wordt de centrale duurder, of een andere manier vinden door de patenten te omzeilen / aan te vechten om ze aan te sturen, overigens moet meer dan 14 stappen via motorola mogelijk zijn,

met vriendelijke groet,

Walter

Re: De Viesmann commander.
Citaat van: wissels op zaterdag 19 april 2008, 21:46:11
overigens moet meer dan 14 stappen via motorola mogelijk zijn,

Dat is goed nieuws :idea: In de folder heeft men het alleen over 14.

Hartelijk dank voor het ff meedenken, Walter... Voor wat betreft de strijd der patenten kun je als consument niet meer dan afwachten. Probeer dat een beetje buiten de deur te houden, frustrating 8)

Als er mensen zijn die een Commander in gebruik hebben of hun zegje er over willen doen :?: Please post here, I wanna decide on monday :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Freak op zaterdag 19 april 2008, 21:56:30
Klopt de commander kent alleen MM14

Een nadeel :idea:

CiteerIk denk niet dat je tot Maandag hoeft te wachten. Als er al iemand een Commander in zijn bezit heeft had hij het allang laten weten.

Dagelijks nieuwe lezers ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De Viesmann commander.
Rolf,

lees je mail,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De Viesmann commander.
Hallo Walter,

Hartelijk dank voor de heads up 8) Had het nieuwe forum en het oude forum gevonden maar nog lang niet alles kunnen lezen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2007

offline
Re: De Viesmann commander.
Rolf, ik heb hem zelf niet, maar ik heb wel de berichtgeving goed gevolgd.
Tot nu toe vooral problemen gelezen met de automatiseringsfuncties.

Dat betekent dat je prima met het ding kunt rijden.
Dat je via het ingebouwde kleurenscherm je (niet al te grote) baan kunt bedienen. Dat heeft tot nu toe geen enkele andere centrale
Dat in het algemeen de bediening/programmering via dat scherm goed verloopt.

Maar het betekent ook dat de automatiseringsmogelijkheden nog niet soepel werken. Dat wordt ongetwijfeld beter na firmware update zoveel. Zo gaat dat nu eenmaal.
Overigens zal automatisering met een gewone computer altijd meer mogelijkheden bieden en veel flexibeler zijn.
Re: De Viesmann commander.
Hallo Henk,

Tof dat je even meedenkt, hartelijk dank voor je bijdrage 8)

Citaat van: henkv op maandag 21 april 2008, 08:40:56
Rolf, ik heb hem zelf niet, maar ik heb wel de berichtgeving goed gevolgd.

Daar heb ik me dit weekend zo goed mogelijk op ingelezen :idea:

CiteerTot nu toe vooral problemen gelezen met de automatiseringsfuncties.
CiteerDat wordt ongetwijfeld beter na firmware update zoveel. Zo gaat dat nu eenmaal.
Overigens zal automatisering met een gewone computer altijd meer mogelijkheden bieden en veel flexibeler zijn.

Van dat laatste ben ik me bewust :) Ga er danook vanuit dat er in de toekomst ook externe software beschikbaar komt, via de USB 2.0 aansluiting is de interface naar een PC reeds aanwezig. Met betrekking tot de (vele) bugs kan ik zeggen dat ik dit natuurlijk wel een beetje eng vind maar omdat er wel continu aan gewerkt wordt en er via het forum contact met de programmeurs mogelijk is durf ik een gok wel aan 8)

Ga 'em bestellen, als het niks is kan 'ie door het betalen van wat leergeld altijd weer weg ;) Zodra ik het ding een beetje begin te snappen zal ik mijn bevindingen posten voor geinteresseerden. Call me a sucker but I am in love with the color display :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Jij durft! :D
Ik ben wel heel erg benieuwd!

Koen
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: KNed op maandag 21 april 2008, 10:50:51
Jij durft! :D

Hahaha...een beetje eng is het natuurlijk wel...maar de kans dat ik echt het grootste deel van mijn investering kwijt raak acht ik vrij klein 8) Anyhoeee...het ding is zojuist besteld, mijn favoriete leverancier vraag E629 voor de Commander (ben zelf als het meezit nog ietsje minder kwijt) :) Als het goed is is 'ie bij de importeur op voorraad, zal dus niet al te lang duren. Wel laat ik de Commander eerst een paar dagen bij de leverancier staan zodat ook hij het apparaat een beetje kan leren kennen. Daarna is 'ie voor mijn trillende testvingertjes. De geleende s88 en k83 liggen inmiddels ook in Harmelen op de baan te wachten (AJ, I love you for helping me out all the time!)...met de bedrading van de testovaal ben ik bezig :idea:

Pfffff....adem in...adem uit...spannend :roll: :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Hey Peter,

Citaat van: Freak op maandag 21 april 2008, 11:46:41
En niemand die je kan helpen omdat je de enigste bent die zo'n ding heeft.

Er moet er eentje de eerste zijn toch :?: :lol: Ennuh...jij vindt het vast ook wel een interessant ding dus misschien lukt het me nog eens je deze kant op te lokken :mrgreen:

Maar ff serieus...je hebt natuurlijk een goed punt te pakken :idea: De Nederlandstalige ondersteuning is op dit moment non-existing. Mijn Duits is wel wat beter geworden sinds ik de treintjes weer heb ontdekt...maar of het goed genoeg is om al mijn eventuele vragen beantwoord te zien zal nog moeten blijken. Zag trouwens wel dat de heren programmeurs ook redelijk met Engels overweg kunnen :) Begrijp dat dit voor een Duitser behoorlijk uniek is, haha :lol:

Al met al vind ik het zoals gezegd rete-eng...maar iets in mij zegt gewoon da'k het moet proberen 8) Ben altijd al een impulse-buyer geweest...is de aard van 't beessie ;)

Citaat van: Freak op maandag 21 april 2008, 11:50:46
Oh ja Rolf zodra we grote zwarte rookwolken boven de omgeving Utrecht zien weten we dat je er mee bezig bent. :mrgreen: :mrgreen:

Hehehe...aan rook geen gebrek in Harmelen :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op maandag 21 april 2008, 11:21:46
Pfffff....adem in...adem uit...spannend :roll: :mrgreen:

Waaaaaaaaat, waar, is het zover? :shock: :wink: :mrgreen:

Kan niet joh, nog veuls te vroeg! :lol:

Succes met je andere "kindje". 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Viesmann commander.
ach ja, weer een proefkonijn....

hihihi
Re: De Viesmann commander.
Daandaan wat bedoel je een bierkonijn?
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op maandag 21 april 2008, 13:26:45
Hey Peter,

Citaat van: Freak op maandag 21 april 2008, 11:46:41
En niemand die je kan helpen omdat je de enigste bent die zo'n ding heeft.

Er moet er eentje de eerste zijn toch :?: :lol: Ennuh...jij vindt het vast ook wel een interessant ding dus misschien lukt het me nog eens je deze kant op te lokken :mrgreen:

Maar ff serieus...je hebt natuurlijk een goed punt te pakken :idea: De Nederlandstalige ondersteuning is op dit moment non-existing. Mijn Duits is wel wat beter geworden sinds ik de treintjes weer heb ontdekt...maar of het goed genoeg is om al mijn eventuele vragen beantwoord te zien zal nog moeten blijken. Zag trouwens wel dat de heren programmeurs ook redelijk met Engels overweg kunnen :) Begrijp dat dit voor een Duitser behoorlijk uniek is, haha :lol:

Al met al vind ik het zoals gezegd rete-eng...maar iets in mij zegt gewoon da'k het moet proberen 8) Ben altijd al een impulse-buyer geweest...is de aard van 't beessie ;)

Citaat van: Freak op maandag 21 april 2008, 11:50:46
Oh ja Rolf zodra we grote zwarte rookwolken boven de omgeving Utrecht zien weten we dat je er mee bezig bent. :mrgreen: :mrgreen:

Hehehe...aan rook geen gebrek in Harmelen :mrgreen:

Vriendelijke groeten,

Rolf

probeer eens hulp te vinden via helpdesk van www.traintechnology.com van de Belgische importeur.
help [at] traintechnology [.] com
Re: De Viesmann commander.
Hey Patrick,

Bedankt voor de tip, als ik problemen ga tegenkomen dan zal ik daar eens kijken 8) De Commander wordt morgen of maandag naar mij verstuurd. Momenteel is m'n leverancier er mee bezig :) Volgens mij is hij tot nu toe niet wild enthousiast maar het scherm is wel prachtig wordt me beloofd :lol:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Ooooowww...goodie goodie goodie... :lol: De Commander is vandaag voorzien van de nieuwste software en terug in de doos gestopt...maandag wordt 'ie verstuurd dus dinsdag is ondergetekende blij :mrgreen: 8)

Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op zaterdag 26 april 2008, 20:01:24
Ooooowww...goodie goodie goodie... :lol: De Commander is vandaag voorzien van de nieuwste software en terug in de doos gestopt...maandag wordt 'ie verstuurd dus dinsdag is ondergetekende blij :mrgreen: 8)



Ha die Rolf...
Wat betreft dat duits kan ik je wel helpen hoor. no problem.
Als ze't hebben over software, festplatte en gespeichert dan hebben ze boel NIET op de vaste plaat gespijkerd  :D.

Gr
Arjan
Re: De Viesmann commander.
Hallo Arjan,

Bedankt voor het aanbod :) Je hebt me al eens eerder me' wa' woordjes geholpen :idea: Mocht ik er niet uit komen dan roep ik ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Blausee-Mitholz
gast

Re: De Viesmann commander.
Hebben ze geen handleiding in het Engels (daar is Rolfje toch wel goed in)

Mvg, Johan
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 26 april 2008, 23:16:09
Hebben ze geen handleiding in het Engels

Heb tot nu toe alleen nog maar een zogenoemde "beknopte" handleiding van 36 pagina's gelezen (in het Engels). Op de beurs was een pakketje verkrijgbaar met o.a. een DVD erin. Nog geen idee wat er bij de Commander zelf aan 'documentatie' zit. In ieder geval WEL een stylus (CS niet, Ecos wel) en GEEN USB-kabel :idea:

Citeer(daar is Rolfje toch wel goed in)

Oh grut, gaat er nog 1 beginnen :roll: Hahaha... Spreken jullie briljante techneuten dat onder elkaar af of zo :mrgreen: Ben bloody 35, 1m87 lang en grijs aan het worden :mad: :roll: :lol: 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: De Viesmann commander.
Wat hebben wij er nu aan te weten dat gij in je blootje (bloody) 1,87 jaar bent en 35 meter groot of iets anders bent  :?
Re: De Viesmann commander.
Om precies te zijn hebben jullie daar...

...HELEMAAL NIKS aan 8)
Re: De Viesmann commander.
Citeer(daar is Rolfje toch wel goed in)

Oh grut, gaat er nog 1 beginnen :roll: Hahaha... Spreken jullie briljante techneuten dat onder elkaar af of zo :mrgreen: Ben bloody 35, 1m87 lang en grijs aan het worden :mad: :roll: :lol: 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf

Citaat van: Johnnytrein op zondag 27 april 2008, 08:01:23
Wat hebben wij er nu aan te weten dat gij in je blootje (bloody) 1,87 jaar bent en 35 meter groot of iets anders bent  :?

Jongetjes,
:D
Wellicht om aan te geven dat de tijd van Rolfje nu ongeveer 30 jaar geleden is......

gr
Arjan
Re: De Viesmann commander.
Tick...tock....tick...tock...:lol: Nog 1 nachtje slapen :!: :mrgreen: 8)
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: ^Rook op maandag 28 april 2008, 21:38:43
Tick...tock....tick...tock...:lol: Nog 1 nachtje slapen :!: :mrgreen: 8)

Nou ga dan maar gauw braaf slapen...oogjes dicht. Is het zo morgen !
Re: De Viesmann commander.
Hallo,

Jawel :!: Het ding is heelhuids gearriveerd :lol: Hoop vanavond tijd te hebben voor een 1e test :idea: 8)

De levering is in ieder geval netjes compleet: Commander, 99VA trafo met aansluitsnoeren, diverse stekkertjes voor track-power, een stylus voor het touchscreen, een USB-kabel voor naar de PC, een Duitstalige verkorte handleiding op papier en een DVD met een tutorial erop :idea:

Verder valt me op dat 'ie zo licht is :shock: Heb gewoon 600 Euro neergelegd voor een nagenoeg lege plastic kast :mrgreen:

Meer bevindingen volgen...8) In de tussentijd is de big smile niet van m'n gezicht te krijgen :lol:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Vanavond pas???  :D

Maare, gefeliciteerd!

Koen
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Hé Rolf!
Het is nu avond, zelfs al 18.54 uur!
En hoe bevalt ie? 8)

AlbertJan.
Re: De Viesmann commander.
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 29 april 2008, 18:53:48
Hé Rolf!
Het is nu avond, zelfs al 18.54 uur!
En hoe bevalt ie? 8)

AlbertJan.

Hier is het pas 10:25 :)

Groet uit Las Vegas,
EgMaf
Re: De Viesmann commander.
en hier is het 20.14.16 uur.

Dus kom on :!:

Mvg,
Mark
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: De Viesmann commander.
Ooh, hier is het pas 17 maart 1954, kwart over 3.
Dus doe maar lekker rustig aan hoor......
H la P
Fred
Re: De Viesmann commander.
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Viesmann commander.
Ach, Rolf zit nu natuurlijk kwijlend met z'n commander, usb kabels en kleurenschermpjes te rommelen en is ons helemaal vergeten!  8)

Koen
Re: De Viesmann commander.
hij slaapt er mee straks  :D
Re: De Viesmann commander.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: De Viesmann commander.
Heey Rolf,

Ik had het draadje niet helemaal gevolgt.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe zeer gafe aanwinst!
Ik ben benieuwd wat jou bevindingen zijn.
Veel plezier ermee en veel succes om het goed te leren kennen. ;)

Groetjes,

Antal
Re: De Viesmann commander.
21:33 nog steeds nix. :(

Gr.
René