Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

6 of 9 sporen ringloods

Gestart door nkeer3 zaterdag 05 maart 2016, 18:51:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
6 of 9 sporen ringloods
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
6 of 9 sporen ringloods
Hallo,

Ik ben aan het dubben wat te doen...

Heb een Fleischmann 6652 draaischijf gekocht en ben aan het meten of ik hier 7,5gr of 15gr op zal instellen.
Dacht zelf om er een Fleischmann lokloods (7,5gr) voor te nemen...ook al om dat die nog al veel 2e hands worden aangeboden.

Heb al wel gelezen dat 7,5gr meer ruimte in neem dan 15gr, maar hoe ziet het verschil er uit??

Mijn vraag is dan ook. zijn er mensen die foto's hebben van een bvb 6 0f 9 sporen ringloods samen met een draaischijf (7,5gr of 15gr, en die hier willen plaatsen?

Hoop op reacties

Groeten Ruud
Re: 6 of 9 sporen ringloods
Even in de gebruiksaanwijzing kijken, pagina 2
dan zie je het verschil in ruimtebelag

http://www.nsesoftware.nl/vdweerdt_nl/fleischmann_H0.html

Cees
Re: 6 of 9 sporen ringloods
Hier mijn situatie van jaren terug kort voor de sloop. Een 10-sporige loods op 7,50.



Hier een plaatje van forumlid Dalmvis, 9 sporen op 150:



Op 7,50 kun je een lok nog buiten de loods voor de deuren kwijt. Verder is het om het even en maar net wat je mooi vindt en hoeveel ruimte je hebt.

Met groet,
Ben.
Re: 6 of 9 sporen ringloods
Lid sinds: 2008

offline
Re: 6 of 9 sporen ringloods
Locloods op 7,5graden is het mooist, maar neemt veel ruimte in beslag.
Als het kan, zou ik voor die optie gaan.
6 of 9 sporen bepaalt dan ook een beetje hoe groot de rest van je bw wordt.

Groeten,
Ton.
Re: 6 of 9 sporen ringloods
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: 6 of 9 sporen ringloods
Hallo Ton Ben en Cees,

dank voor jullie snelle reacties, Ben, dat was exact wat ik zien wou.
Al gelijk aan het meten geweest en volgens Bartje zou een 9 ringloods op 7,5gr moeten lukken.
Dus nu weer verder met sparen en plannen maken ook dit weer te realiseren...
en zo gaan we steeds verder...;-)

Nogmaals dank

Groeten Ruud