Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan van Robbert-poging 3

Gestart door robbie donderdag 03 maart 2016, 13:53:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Baan van Robbert-poging 3
Misschien kunnen jullie mijn vorige baan nog herinneren;http://forum.3rail.nl/index.php?topic=46880.msg849240#msg849240.
Ik heb na 2014 niet veel meer laten horen, dit kwam omdat ik op kamers ging wonen. Aangezien ik ook nieuwe meubels en dergelijke wilde hebben, heb ik een hele stapel treinen verkocht. Nu is de planning dat ik weer richting mijn ouders kom rond augustus. En daar hoort natuurlijk een nieuw baanplan bij. De oude baan is bijna helemaal afgebroken en heeft plaatsgemaakt voor een 4 sporig kopstation en een nog te bouwen doorgaande lijn richting een keerlus onder de baan. Het zal nog wel even duren voor ik er echt mee aan de slag kan, maar het begin is er :)
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Hallo Robbert,
Veel sucsez met je 3e poging, ben benieuwd. :arrow: :thumbup:
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Robbert,
3x is scheeprecht zegt men. ;)
Succes met de bouw van je nieuwe baan. :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Bedankt  :D
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Toch maar besloten om de keerlus via de bovenkant te laten lopen. Dit scheelt een hoop gepruts en is eigenlijk net zo mooi. Vanavond ga ik weer terug richting mijn kamer, zal rond pasen proberen een update te plaatsen. Sorry voor de slechte kwaliteit foto, heb hem even snel gemaakt.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
 :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Robbert-poging 3
Mooi hoor, kijk al uit naar je volgende update  :P



Groeten

Peter
Re: Baan van Robbert-poging 3
Hallo Robbie, das hast schon lang gedauert.
Aber sehr cool das Sie wieder angefangen sind!
Das sieht wie immer wirklich professional aus!
Ich hoffe, es geht dir gut.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Zoals beloofd rond Pasen weer een nieuwe update. Ik heb via Marktplaats een mooie volle doos rails en bovenleiding kunnen kopen voor een zacht prijsje. Meteen maar gekeken hoe de bovenleiding stond, en ik moet zeggen dat ik het er al goed uit vind zien. Verder nog een ketelwagen en een aantal containerwagens kunnen bemachtigen. Plus een aantal bouwpakketten, die komen op de foto als ze af zijn  :D
Verder heb ik de keerlus iets aangepast, zodat de getrokken treinen die via de keerlus gaan ook een perron kunnen krijgen.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Hoi Robbert

Mooie baan heb je daar al gemaakt, doe lekker verder en de rest komt wel.  :)  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Baan van Robbert-aanwinst Houten
Op de beurs in Houten een mooie trein kunnen kopen. Was al een tijdje naar op zoek, nu eindelijk kunnen kopen.
Verder heb ik in het weekend nog wat bouwpakketten in elkaar gezet. Nog geen definitieve plek voor gevonden, word een beetje schuiven en kijken hoeveel extra baan ik erbij krijg :D
Re: Baan van Robbert-poging 3
-Robbert:
Mooie aanwinst heb je daar in Houten gescoord, en het behang is ook wel speciaal vind ik,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Dankje. Is weer eens wat anders :D
Re: Baan van Robbert-poging 3
Robbert,

Dat is een mooi treinstel, wens je daar heel veel plezier mee.  :)



Groeten

Peter
Re: Baan van Robbert-poging 3
Klein puntje van kritiek, positief bedoeld: ik vind de bomenrij wat onrealistisch eruit zien. Ik zou de bomen wat willekeuriger neerzetten, in groepjes bijvoorbeeld.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Dankjewel, opbouwende kritiek is altijd welkom :thumbup:
Het is gelukkig nog niet definitief, ik zal het tzt veranderen en kijken hoe het er mooier uit kan zien.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
mooi aan het bouwen.Ik zou die middensporen toch wat uit elkaar  leggen.Is nu onnatuurlijk dicht op elkaar en denk dat als er een wagon afdraait op de wissel en er eentje op de naastliggende rail staat ze elkaar raken.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Ja, daar zat ik zelf ook al aan te denken. Waarschijnlijk ga ik het hele plan aanpassen, moet alleen nog even kijken hoe.
En natuurlijk kijken hoeveel extra ruimte ik kan creëren :) 
Waarschijnlijk ga ik dan ook iets anders doen qua station, geen kopstation meer, is toch wel iets onhandig  :(
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
je kan altijd een combinatie van de twee maken hé.2 doodlopende spoortjes voor stellen,trek en duw of railbusjes en doorgaande voor gewone treinen.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Ja is ook zo. Bedankt voor de tip :D
Re: Baan van Robbert-poging 3
Hallo robbie, ich sehe das Ihnen alles für die Wind geht. Du hast der Schlag zu pakken!! Gehe zo durch!!
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Eindelijk weer eens aan de baan gewerkt. Door  verhuizing en nieuwe baan niet heel erg veel van gekomen. Het definitieve railplan ligt er nu, in het weekend alle rails goed schoonmaken, de treinen stotteren nu nog erg. Verder in Houten een Lint gekocht, stond al erg lang op mijn wensenlijst. Verder kwam ik nog een Taurus van de Mittelweserbahn tegen, voor een prijs waar ik hem niet voor kon laten liggen :D
Re: Baan van Robbert-poging 3
Hallo Robbie


Mooie locs heb je daar, je rails kans je poetsen met SR24 dat gaat goed.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Bedankt voor de tip. Dankje,ben er erg blij mee :)
Re: Baan van Robbert-poging 3
-Robbie:
Mooie aanwinsten, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En de hardnekkige vervuilde plaatsjes kan je met ATF behandelen, zeer doeltreffend.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Gisteren een begin gemaakt met de perrons. Het is nog wachten op de volgende set, dan kan ik het definitief afmaken.
Gelukkig past ook mijn langste trein langs het perron :)
Verder moet ik nog kijken waar het station en dergelijke komt te staan.
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Vandaag mijn eerste op Catawiki gewonnen trein binnen gekregen. Voor minder dan de helft van de nieuwprijs een nieuwe Piko BR 440  :)
Verder nog niet heel veel gedaan, i.vm. de warmte en het nog niet binnen hebben van de rest van de perrons. Als het goed is zijn die er morgen, dus heb ik wat te doen :D Kwaliteit van de foto's zijn niet heel goed helaas, mijn camera is niet al te best :?
Re: Baan van Robbert-poging 3
-Robbie:
Mooie aanwinst weer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Dankjewel :)
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: Baan van Robbert-poging 3
Hallo Robbie,

Dat is een mooi treinstel :thumbup: :thumbup: :thumbup:, gefelictiteerd met je mooie aankoop.

En hoe zijn de rijeigenschappen ?? Want het is best wel een lang treinstel.
wel had ik kunnen vinden dat de aandrijving is uitgevoerd met een vliegwiel.

M.vr.gr. Erwin
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Dankjewel Erwin. Ik heb alleen nog maar de sporenim het station liggen, dus ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen.  :? Als ik een keer goed getest heb, zal ik de rijeigenschappen erop zetten   :)
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Gisteren de rails goed schoongemaakt. Meteen even getest, maar de treinen liepen nog steeds op dezelfde punten vast :-(
Binnenkort maar kijken of het helpt als ik die stukken vervang, anders heb ik geen idee wat het kan zijn :|
Re: Baan van Robbert-poging 3
Aah Schade Robbie.
Mal sehen ob es nächtsen Mal funktionieren wollte 8o
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
Heey Heinz,
het werkt nu allemaal prima. Bijna de kamer rond ook :)
Re: Baan van Robbert-poging 3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baan van Robbert-poging 3
De laatste tijd niet veel geplaatst, wel druk bezig geweest. De baan loopt nu de hele kamer rond, niet heel erg breed, maar dat geeft niks. Binnenkort starten met het bouwen van wat heuvels... En de stad en het industrieterrein afmaken natuurlijk :)