Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

rijervaring artitec DDM 1rijtuigen

Gestart door fredamsterdam dinsdag 01 maart 2016, 08:44:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rijervaring artitec DDM 1rijtuigen
Heeft iemand ervaring met de artitec ddm1 rijtuigen en specifiek met marklin k bochten. Ik heb een klimspiraal met een binnenovaal met 2100 rails en een buitenovaal met 3100 rails. Raken de rijtuigen elkaar niet bij het passeren?  Grt Fred
Re: rijervaring artitec DDM 1rijtuigen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: rijervaring artitec DDM 1rijtuigen
Neem aan dat je onderstaande al wel had gelezen in de manual? Geeft nog geen antwoord op je vraag maar blijkt wel uit dat het niet aangeraden wordt om de DDM omhoog te duwen in een R1 boog. Ik neem aan dat naar boven toe de buitenste boog wordt gebruikt?

Citeer
De DDM1 rijdt probleemloos door boogstralen van R=420mm of hoger. Bogen R=356,5 mm (Fleischmann, Roco R2-358mm, Märklin/Trix R1-360mm) zullen in de trekrichting, en zonder gebogen wissels, geen probleem vormen; in de duw-richting kan ontsporing optreden. Voor geduwd rijden is het het beste de bijgeleverde koppelingen te vervangen door kortkoppelingen van uw keuze. Märklin kortkoppelingen zijn niet geschikt; echter de stroomvoerende variant (artikelnummer 72021) hiervan weer wel.

Groeten,
Herman
Re: rijervaring artitec DDM 1rijtuigen
Dank voor je reactie. Een duidelijk antwoord op mijn vraag. Grt Fred