Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro

Gestart door rugzak zondag 28 februari 2016, 22:32:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Hallo allemaal,

Wij rijden met een omgebouwde delta control als centrale met AJ boosters en LPT zelfbouw s88  in combinatie met koploper
dit rijdt naar behoren en hebben tot op heden nog niet verlegen gezeten om een volwaardige centrale.
Maar nu willen we toch wat gaan klooien met CV waardes om de loks wat netter over de baan te laten rijden.

Met een MS1 kunnen we al heel wat maar uiteindelijk weten we niet hoe alle CV waardes staan. of je moet alles noteren

Nu heb ik volgende programma gevonden in 1 van de draadjes hier maar dat werkt niet met de setup die wij hebben om cv uit te lezen.
http://jmri.sourceforge.net/download/index.shtml

Wie kan me vertellen wat we nodig hebben om dit wel te kunnen
Het gaat voornamelijk om Marklin en ESU decoders.

Graag hoor ik of iemand van jullie hier een zeeuwse* oplossing voor heeft :) 

Met vriendelijke groet
Rudi Baas



*Zeeuwse = goed en voordelig :)
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Hallo Rudi , dit word iets moeilijker dan gedacht....

Ik denk toch dat je uit komt bij een programmer die zowel dcc als Motorola uitleest en dat is er volgens mij maar een.
Een Esu programmer kan je alleen een lijst geven van dcc decoders en cv voor cv van Motorola.
Kan alleen even niet op de naam komen weet alleen dat de prijs zweeft rond de 75 euro van zo'n programmer. Het is nog te vroeg om goed na te denken nu...... :D

Mvg: Alex
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Hallo Alex

Bedankt voor je info, ik snap dat je nog even op stoom moet komen rond die tijd.
Misschien komt het in de loop van de dag wel ineens boven drijven of heeft iemand anders een idee.

Ik hou me aanbevolen voor de naam

Mvg
Rudi
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Hallo Rudi,

Je kan eens kijken naar Sprog: Sprog Programmers. Die kan overweg met JMRI. Of ze goed overweg kunnen met motorola weet ik zo niet. Neem eens een kijkje in dit draadje Sprog en Decoderpro

Groeten Ronald.
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Sprog = DCC  :D
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Tja... dan wordt het lastig ;) Ik zie het nu ook in de programmers overzicht.

Groeten Ronald.
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Ben was beter uitgeslapen dan ik , klopt inderdaad dat Sprog geen Motorola kan lezen / schrijven (helaas).

Mvg: Alex
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Decoderpro volgens mij ook niet..maar als ik het goed heb zijn Marklin decoders multiprotocol en de ESU ook en zijn beide dus in DCC te programmeren... Lijkt me een Sprog in combinatie met Decoderpro een prima optie..
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Hallo allen.

Jammer Alex, iedergeval bedankt voor de moeilte op de vroege ochtend

milocomarty
Alleen de laatste versie van de marklin decoders zijn ook DCC volgens mij.
En ik rij voornamelijk die zonder DCC

Dan wordt het toch tijd voor een echte centrale ben ik bang, en diverse lok programmers als ik het zo lees om alle decoders uit te lezen.

Mvg
Rudi

Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Ja Rudi , daar ga je dan niet aan ontkomen.....ik heb de mazzel dat ik het bij Hobby In Praktijk nog elke keer kan doen , daar het met een IB wel kan , maar dat niet zo heel makkelijk werkt, en met een Ecos vandaar is dat zo weer gebeurd.

Maar om zelf een Ecos aan te schaffen hier voor , dat vind ik even iets te ver gaan..... :D
Zo ie zo wil ik geheel van het Motorola af , en zo heel langzaam over naar DCC.
Makkelijk te programmeren , en wat meer stappen dan de 14 van Motorola.

Mvg: Alex
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Märklin "ombouw" decoders zijn MM, DCC en MFX, Märklin decoders af fabriek gemonteerd in loks zijn MM en MFX op een enkele uitzondering na.

Groet, Anne W
Re: CV waardes uitlezen / JMRI decoder pro
Zo is het Alex, een ecos aanschaffen vind ik ook zo wat,   Maar ja voorlopig maar beetje aanklooien dan en via de ms2 de snelheden terug brengen dat gaat prima.   En dan de spaarpot maar weer eens zien te vullen....