Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???

Gestart door Thom76 dinsdag 23 oktober 2007, 20:00:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een loc aangeschaft model 37659 Mfx  maar deze loc staat niet in de databank op het mobile station. Waardoor hij zich ook niet zelf aanmeld op het station en dus niet rijdt.
Wat kan ik daar aan doen???

Groet Thom uit Pernis
Re: Marklin 37659
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37659
Hoi Thom,

Mfx loks staan niet in de loklijst, deze komen automatisch tevoorschijn als hij zich heeft aangemeld.
Zet je lok als enige op het spoor en zet dan je MS nog eens aan, misschien dat dit helpt.
Re: Marklin 37659
Thom76
gast

Re: Marklin 37659


Ik bedoel eigelijk de databank. Daar komt de 37659 niet in voor.
Ik heb alles even van de rails afgehaald de nieuwe loc erop gezet en het MS weer aangezet maar er gebeurt wederom niets. Wel knippert Mfx in beeld en valt het MS om de 5 sec even uit.

Wie kan mij verder helpen????


Groet Thom uit Pernis
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
Dan is je mobile station kapot, heb je wissels of iets anders op je trafo aangesloten die ook gebruikt wordt voor de voeding van je MS of is je mfx decoder in je loc kapot.

Weet je wel zeker dat je mfx loc niet al staat in je locdatabase dat wil zeggen de 10 locs die je maximaal kan invoeren in je mobile station.


Re: Marklin 37659
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37659
Citaat van: Thom76 op dinsdag 23 oktober 2007, 21:28:48


Ik bedoel eigelijk de databank. Daar komt de 37659 niet in voor.
Ik heb alles even van de rails afgehaald de nieuwe loc erop gezet en het MS weer aangezet maar er gebeurt wederom niets. Wel knippert Mfx in beeld en valt het MS om de 5 sec even uit.

Wie kan mij verder helpen????


Groet Thom uit Pernis

Beste Thom,

Laten we eerst even twee begrippen onderscheiden, nl. lokdatabank en loklijst:

De MS en ook de CS hebben en lokdatabank voor ALLE "Digitale" loks met C80, C90, 6090x en 60760 decoder equivalenten, inclusief loks uit (start)sets, die Marklin ooit heeft geproduceerd, inclusief Spoor I loks.
Als je met een lok, met zo'n decoder wilt gaan rijden via de MS of CS, dien je deze uit je lokdatabank van je MS, of CS te selecteren en toe te voegen aan je loklijst.
De MS kan maximaal 10 loks in de loklijst bevatten en de CS onbeperkt.

Een lok met mFx decoder vind je niet in de lokdatabank, maar voegt zich, na aanmelden, vanzelf toe aan je MS of CS loklijst.
Deze hoef je dus niet zelf uit de lokdatabank te selecteren, sterker nog, dit kan niet eens, want ze staan er simpelweg niet in.

Dus je loklijst bevat alleen jouw loks, die je zelf uit de lokdatabank hebt toegevoegd, plus al jouw aangemelde mFx loks.

Als jouw mFx lok zich niet aanmeld, dan is er iets mis met de MS of met de mFx decoder uit je desbetreffende lok.

Heb je al andere mfx loks aangemeld op je MS, die wel goed werken dan is, of je lokslijst vol (max 10 loks) of je mFx decoder niet lekker.

Is je loklijst nog niet vol, probeer dan eens, of de lok zich op een geisoleerd deel van de baan wel aanmeld. Haal eventueel alle loks van de baan en zorg dat de MS verder geen ankel ander apparaat "ziet"of voedt.

Houd er rekening mee dat het aanmelden wel een minuut kan duren.

Mocht dit alles niet helpen dan blijft alleen de eventuele garantie over. :?

Succes.
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
wel ik heb een 2tal maanden terug de ICE 2 startset gekocht.
dit is een mfx loc.
ik alles aangesloten trein erop, klaar mfx knipperde en verder?niets.
heb vervolgens de ICE uit de databank toegevoegd( :!: ) .
De ice 2 op display, rijd prima...maar dan!
die sound functies!: de tyfoon werkt als je de stationsmededelingen inschakelt (niet bij uitschakelen)
en de mededelingen heb ik tot nu toe nog never nooit niet gehoord.
ook niet bij testen in winkel bij aankoop ,maar dan denk je daar niet aan...

nu zou je zeggen ga ff terug naar die winkel en breng de loc en/of MS binnen.
1.probleem, de winkel is 183km hiervandaan.
   in antwerpen kan ik hem ook binnen brengen maar dat doe ik liever niet
   omdat dat dan de 2 e keer zou zijn zonder dat ik de loc daar kocht...

ideeen?

Dennis
ps: heb ook al een andere loc met zelfde functies geprobeerd maar dan werkt het nog niet perfect.
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
Helaas voor je de loc uit die set is geen mfx loc.

Een mfx loc staat nooit in de locdatabase.
En hoe het met de functies zit geen flauw idee.
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
Heb het ff gecheckt en het is waar.
Maar...waarom knippert het Mfx icoontje dan?
heb alleen fx locjes en zover ik weet doet ie het alleen als de ICE op het spoor staat.

Dennis
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
Het kan zijn dat die ICE 2 van jouw hetzelfde MM2 adres heeft als die uit de database en je dus nu jouw ICE 2 met MM2 aanstuurd.

Maar als het echt een Mfx is dan vind je die echt niet in je lokdatabase. :!: :!: :!:

Uit welke set komt die ICE 2?

Als het de 29790 is, dan is dat echt geen mFx, maar gewoon Fx.

Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
wel het is geen mfx, daar ben ik al uit.
ik twijfel nu of ie defect is of niet.(tussenstand is:100000-5)

Dennis
Re: Marklin 37659
Thom76
gast

Re: Marklin 37659
Citaat van: Kappa op woensdag 24 oktober 2007, 11:41:55
Citaat van: Thom76 op dinsdag 23 oktober 2007, 21:28:48


Ik bedoel eigelijk de databank. Daar komt de 37659 niet in voor.
Ik heb alles even van de rails afgehaald de nieuwe loc erop gezet en het MS weer aangezet maar er gebeurt wederom niets. Wel knippert Mfx in beeld en valt het MS om de 5 sec even uit.

Wie kan mij verder helpen????


Groet Thom uit Pernis

Beste Thom,

Laten we eerst even twee begrippen onderscheiden, nl. lokdatabank en loklijst:

De MS en ook de CS hebben en lokdatabank voor ALLE "Digitale" loks met C80, C90, 6090x en 60760 decoder equivalenten, inclusief loks uit (start)sets, die Marklin ooit heeft geproduceerd, inclusief Spoor I loks.
Als je met een lok, met zo'n decoder wilt gaan rijden via de MS of CS, dien je deze uit je lokdatabank van je MS, of CS te selecteren en toe te voegen aan je loklijst.
De MS kan maximaal 10 loks in de loklijst bevatten en de CS onbeperkt.

Een lok met mFx decoder vind je niet in de lokdatabank, maar voegt zich, na aanmelden, vanzelf toe aan je MS of CS loklijst.
Deze hoef je dus niet zelf uit de lokdatabank te selecteren, sterker nog, dit kan niet eens, want ze staan er simpelweg niet in.

Dus je loklijst bevat alleen jouw loks, die je zelf uit de lokdatabank hebt toegevoegd, plus al jouw aangemelde mFx loks.

Als jouw mFx lok zich niet aanmeld, dan is er iets mis met de MS of met de uit je desbetreffende lok.

Heb je al andere mfx loks aangemeld op je MS, die wel goed werken dan is, of je lokslijst vol (max 10 loks) of je mFx decoder niet lekker.

Is je loklijst nog niet vol, probeer dan eens, of de lok zich op een geisoleerd deel van de baan wel aanmeld. Haal eventueel alle loks van de baan en zorg dat de MS verder geen ankel ander apparaat "ziet"of voedt.

Houd er rekening mee dat het aanmelden wel een minuut kan duren.

Mocht dit alles niet helpen dan blijft alleen de eventuele garantie over. :?

Succes.


Bedankt voor je reactie Ad.
Ik heb weer heel wat geleerd. Ik heb de verkoper ook even gebeld en die denkt ook dat het aan het mobile station ligt of aan de mFx decoder.
Nog even afwachten dus.

Wordt vervolgd.............
Re: Marklin 37659
Thom76
gast

Re: Marklin 37659
Citaat van: Freak op woensdag 24 oktober 2007, 23:56:32
Hallo Thom,

Citaat van: Thom76 op dinsdag 23 oktober 2007, 21:28:48
Ik heb alles even van de rails afgehaald de nieuwe loc erop gezet en het MS weer aangezet maar er gebeurt wederom niets. Wel knippert Mfx in beeld en valt het MS om de 5 sec even uit.
Het even wegvallen van het beeld gebeurdt dat ook bij een andere lok ?. Ja, ligt het probleem bij de MS. Nee, probleem ligt aan de lok.

Mvg,
Peter

Nee dat niet. Dus dan is de loc het probleem.

Groet Thom
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
het knipperen van het mfx symbool heb ik ook last van gehad dat komt omdat, je  een mobile station voor garantie is geweest en dan een nieuwe heb gekregen waar geen loc uit de startset meer instaat wat bij mij eerst wel het geval was.  ik heb even na gevraagt het blijkt dat de loks in de start set al een gedeelte van de mfx technologie hebben voor het wijzigen van para meters. maar ik heb nu een mfx loc en sinds dien knipper het niet meer. het blijft voor mij ook raar.
Re: Marklin 37659 MFX rijdt niet. Wat te doen???
wel ik hou een defect MS ook nog als optie ipv de trein zelf.
electroncia is goed, maar het moet wel werken...

Dennis