Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil

Gestart door Northlander maandag 22 februari 2016, 14:48:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
hallo,
ik zou mijn Duitse krokodil terug 'origineel' willen maken, dus decoder er uit en de voorschakelelektronica er terug in. Heeft iemand een exploded view van deze loc?

mvg,

Alain
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
niemand?
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Ik heb op de site van Märklin.de gekeken maar zag niks staan over de 3300.
Hier is de link van de site.
Dan op hier (in het rood) drukken dan vind je de exploded views.


klikkie doen
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
hallo Michel, bedankt hé, maar deze link had ik al doorzocht, inderdaad: geen 3300 set te vinden, ik zal proberen te achterhalen welke uitvoering van de E194 er in de doos zit, ik weet dat het met relais (schakelwals) en voorschakelelektronica was, maar ben het niet 100% zeker,
mvg,

Alain
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Alain,

Volgens mij is dat de 3322.5 zie ook de onderstaande foto.

Groeten,
Piet
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
klopt, maar die exploded view vind ik nergens,
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Alain,

kijk even in je PB

groeten,
Piet
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
raar geval Lucien, ik vermoed heel sterk dat het een gewoon klassiek relais betreft, met schakelwals en met voorschakel elektronica, maar nergens een schema van de 3322.5 te vinden op het net.
Heb ook al gekeken in de doos, enkel dat onderhoudsboekje gevonden en het certificaat

groetjes,

Alain
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Zit in set 3300 dan een 3022?
3322 is toch digitaal?



Of bedoelen ze met decoder eigenlijk elektronische omschakelaar?


Inderdaad vreemd geval...
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
nee, een 3322 heeft enkel omschakelelektronica, is niet digitaal. Er bestaan meerdere variaties van die omschakelelektronica, met het klassieke relais, al dan niet met een schakelwals, of met het relais op de elektronica print, foto in bijlage zou vermoedelijk de correcte zijn voor de 3325.5 uit de 3300 set
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Zou de exploded view van Märklin zelf dan zo verkeerd zijn? Dat ze bij post 24 decoder schrijven ipv elektronisch omschakelrelais kan ik mij nog voorstellen, maar dan klopt de tekening ook helemaal niet, ik meen daar een relais op print te zien. Of is die 3322 uit de 3300 set die hier blijkbaar 3322.5 genoemd wordt (ik vind daar wel niks van terug, zie bijlagen) dan zo afwijkend van een 3322 dat ze een relais met schakelwals gebruikt hebben?   
Er zouden volgens deze info tussen 1982-1998 slechts 3 versies gemaakt zijn van de 3322, vanwaar komt die 5de versie dan? Is daar iets van documentatie over?
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
hallo, ja , volgens de Koll betreft het versie 5, enkel geleverd, met ander bedrijfsnummer, in de set 3300. Binnen de loc is er de bevestiging voor het klassiek relais aanwezig, de lampjes zijn ook geisoleerd van massa, en zijn 19v (origineel)  moet dus wel een aparte schakeling zijn
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Dan zou je toch denken dat er een anti bok print/elektronische omschakel print in heeft gezeten.
En wat voor kleur zit er aan de motor?
Bij mij hadden alle loks zonder elektronica zwarte draden en met elektronica blauw en groen.
Via google een foto van de binnen zijde met relais en voorschakel elektronica!

Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
volgens de gegevens in twee data-bases zit er in de originele uitvoering een elektronisch omschakelrelais.
http://www.hfkern.gmxhome.de/index.html
http://mobadb.gleiswarze.de/mobadb-webapp/artikeldetail?6&id=4831

Cees
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
klopt Cees, maar welke uitvoering?
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Met de documentatie van Märklin geraak je er blijkbaar niet...maar spieken bij een open exemplaar brengt duidelijkheid: http://tinyurl.com/jscql29
Daar zie je een beetje naar beneden op de 8ste foto wat er moet in zitten.
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
bedankt
, het gaat de goeie kant uit !
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
welke uitvoering ???????????
dat staat er toch bij !
bij de eerste database even doorklikken naar M, locs BR194
bij de tweede even zoeken op hoofdartikel M 3322 dan doorklikken naar de verschillende versies

Cees
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Sorry Cees, staat er niet bij ! Er staan 3 uitvoeringen in van de 3322, volgens Koll zit er in de set 3300 een 3322.5, van de elektronisch relais zijn er ook diverse uitvoeringen...
Ik wil mijn 3322.5 weer origineel brengen, dus zoek ik de gepaste elektronische schakelaar
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Als je tot maandag geduld hebt, ben ik terug van vakantie. Ik heb de onderdelen van de 3300 in een laatje liggen. Kan ik zo zien wat er in zit.

Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Dag Erik, jammer genoeg niet 100% duidelijk, de foto waar het relais en voorschakelprint te zien is, betreft wel (en dat is het probleem) de uitvoering in de set 3300 .  Bedankt hé

Dag Olav, er is zeker geen haast bij, graag je foto's of verduidelijking maandag,

mvg,

Alain
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
heb je hier iets aan.
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Stond ook al in reactie 19 van Fredma
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
@ Marc, inderdaad, al gezien, toch bedankt hé !
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
iemand een module 24680 te koop? Zou deze moeten zijn met gewoon relais (geïsoleerd van massa)
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
En hier de foto zoals beloofd.

Zie je hem van boven. Is dezelfde als eerder gepost met loc. :)
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
hallo Olav, ja zou kunnen kloppen, maar vermoed dat er draadjes ontbreken aan de module,
mvg,

Alain
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: exploded view Marklin set 3300 Duitse Krokodil
Is ook uit te zoeken. Ik denk dat ik nog wel loks heb die nog niet zijn omgebouwd.

Zal eens kijken.

In ieder geval weet je wat erin hoort.