Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!

Gestart door AlbertJan donderdag 25 februari 2016, 19:18:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Beste forumleden.
Voor een modelspoorvriend met 2 vitrine spoor 1 locs, was ik al een tijdje op zoek naar een wat uitgebreidere centrale om zijn digitale locs te kunnen showen.
De eerste met 6 functies gaat prima met een MS1 maar voor de tweede met 16 functies is dit onvoldoende.
Nu heb ik een CS1 met S88 hardware en 2.0.4 software update aangeschaft maar de MFX herkenning is niet aanwezig, dit was bij aankoop al bekend maar hoe kan dit veroorzaakt zijn en is dit weer op te lossen? 8o
Door de vorige eigenaar is er wel een fabrieks reset gedaan om de CS1 weer helemaal "schoon" te maken, werkte uitstekend alleen was hiermee ook de MFX herkenning verdwenen! 8o

Wie herkent dit probleem en heeft hier ook een oplossing voor? :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hallo Albert Jan,

na de reset staat het Voltage lager ingesteld, deze weer verhogen tot +/- 18 volt en de locs zullen zich waarschijnlijk weer aanmelden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi Walter.
Ik heb gelijk even gekeken maar waar staat dit ergens op de CS1?
Ik ken dit wel van de ECoS maar niet van de CS1.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hallo Albert Jan,

net de handleiding van 2.04 door zitten kijken, en ik geef toe dat ik het niet kan vinden excuus, ik zou hem dan als het er toen al in zit onder setup en instellingen 1 of instellingen 2 zoeken,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi Walter.
Gisteravond en vanmorgen nogmaals de hele handleiding door gelezen en ook alle menu's op de CS1 door gekeken, helaas is er nergens een mogelijkheid om te zien op welk voltage de CS1 ingesteld staat, verhogen gaat dus niet lukken.

Zijn er nog andere suggesties, ideeën of tips?
(Ik zal deze klacht ook aanmelden bij techniekaddmaerklin.nl en hopen op een antwoord) O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Citaat van: AlbertJan op donderdag 25 februari 2016, 19:18:41
Voor een modelspoorvriend met 2 vitrine spoor 1 locs, was ik al een tijdje op zoek naar een wat uitgebreidere centrale om zijn digitale locs te kunnen showen.
Dus als ik het goed lees gaat het hier om Spoor 1 locomotieven. Let wel de spanning voor spoor G en 1 dient 19 ? 21V te zijn.
De normale geschakelde voedingen die er indertijd bij geleverd werden waren maar 18V.


Mvg,
Peter
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 26 februari 2016, 10:25:48
Gisteravond en vanmorgen nogmaals de hele handleiding door gelezen en ook alle menu's op de CS1 door gekeken, helaas is er nergens een mogelijkheid om te zien op welk voltage de CS1 ingesteld staat, verhogen gaat dus niet lukken.
Je kunt de CS1 ook helemaal niet instellen op een bepaalde spanning, je kunt enkel de maximum stroom van de interne booster instellen.
Je kunt wel de spanning aflezen, maar die volgt slaafs wat de voeding afgeeft, dus regelen moet je op de voeding en niet op de CS1.
Met een reset kan de spanning dus ook nooit veranderen zoals hier al gesuggereerd is.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Beste Peter.
Op dit moment wordt de spoor 1 loc bestuurd met een MS1 1,9A met de trafo 60052 die ook voor de H0 1,2A gebruikt wordt.
Deze trafo heeft dus in principe een te laag voltage maar werkt voor dit doel wel prima.

Je hebt helemaal gelijk dat de voorgeschreven spanning 19-21V hoort te zijn maar zelfs de nieuwste trafo's van Märklin, zowel geschikt voor H0 en spoor 1 leveren 18V en uitsluitend de trafo's voor alleen spoor 1 leveren 19V.

@Fred.
Je hebt helemaal gelijk want ik heb dit ook nergens kunnen vinden.
Waarschijnlijk krijg ik alleen maar een hogere spanning door er een andere trafo (met een hogere uitgifte van spanning) aan te hangen.

Maar ik blijf zoeken en wacht het antwoord van de TD Märklin eerst maar eens af.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi

Heb je geen backup in de CS zitten die je kunt uitvoeren?

Bart
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Dag Bart.
De enige back-up die in de CS1 zit is de fabrieks reset maar ja, deze heeft dus de MFX laten verdwijnen! 8o

Misschien kan er weer een complete update laatste versie gedaan worden maar dit is de CS waar als laatste update de ESU CS1R op kon en die is al lang niet meer verkrijgbaar.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Albert_jan,

Het CS1 draagt het merk "Märklin" maar is toch van origine een ESU product.
De software update naar CS1Reloaded en alle volgende tot op heden zijn toch alleen door ESU op de markt gebracht en van die site te dwonloaden.
Is het daarom niet logischer je vraag aan ESU voor te leggen ?

Cees
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi Cees.
Dat klinkt inderdaad logisch maar is het (helaas) toch niet! :-(
ESU heeft aangegeven uitsluitend de software update CS1R te willen ondersteunen en dat betekent helaas geen ondersteuning door ESU voor de CS1 en van Märklin wacht ik op antwoord.

@Alle forumleden met een CS1 2.0.4
Heeft nooit iemand meegemaakt dat de CS1 zijn MFX herkenning kwijt raakte?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi Cees.
Je hebt toch gelijk gekregen! O:-D
Gisteren antwoord van Keuterman ontvangen dat vanaf 2009 (!) ESU de totale service voor de CS1 heeft over genomen.
Dus gelijk maar even contact opgenomen met Märklin Duitsland om te horen of dit alleen voor Märklin NL op gaat of dat dit algemeen Märklin beleid is.

Daarna zal ik met ESU contact opnemen om te horen of zij hier nog iets mee kunnen!?

Toch wel vreemd dat je met problemen van een Märklin product naar ESU verwezen wordt en Märklin hier blijkbaar ook niets meer mee doet.
Nou ja, even afwachten dus.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Albert Jan

Waarschijnlijk zal ESU in deze geen ondersteuning meer bieden. Dat doet ESU alleen voor de CS1 Reloaded waarop het update pakket geïnstalleerd is


Cees
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi Albert-Jan,

misschien hier iets voor jou?

Daar, bij ESU, is in elk geval ook een forum met een Nederlandstalige-afdeling. Wellicht kun je daar met je probleem terecht? Leden zijn erg hulpvaardig en oplossing-gericht.

Succes!

Groet, Hans
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Beste Hans.
Op advies van jou (en Märklin) deze vraag nu ook op het ESU forum gesteld.
Hopelijk komt hier iets uit en anders kan ik altijd ook nog Stummi proberen.

Natuurlijk komt antwoord en/of oplossing ook weer hier te staan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Beste geïnteresseerden.
Helaas totaal geen reactie op mijn vraag! :-(
Wel heb ik een ingang(etje) gevonden om dit toch bij de ESU TD te vragen.
Ik ben benieuwd of (en welk) antwoord ik krijg.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hallo AlbertJan,

dat valt mij erg tegen dat je op het ESU-forum geen reactie kreeg. Er waren daar ook enkele forumleden die snel insprongen op vragen van mede forumleden. Kennelijk en helaas (even?) buiten beeld. In elk geval succes bij oplossen van je probleem en kan ESU zelf jou helpen.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Dag Hans.
Het viel mij ook wel wat tegen maar hopelijk komt ESU met een oplossing.
En zo niet dan gaat de CS1 zonder MFX naar zijn nieuwe eigenaar die dit toch niet gebruikt maar ja, zit er normaal natuurlijk wel bij.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Nu ook eindelijk antwoord ontvangen van Märklin TD Duitsland

Stuur de CS1, in zijn originele verpakking, op naar de TD dan kijken zij er naar! 8o
Jaja, dat "kijken" van Märklin ken ik, kost altijd veel geld met maar af en toe een echte oplossing.

Maar aangezien ik gewoon geen antwoord van ESU krijg, ondanks mijn ESU account, misschien toch maar overwegen om te proberen! O:-D
Maar meestal krijg je dan een voorstel om met bijbetaling van de hoofdprijs een nieuwe aan te schaffen en die hoef ik (nog) niet.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hallo AlbertJan,

Ergens in dit topic zeg je dat het een idee is of 2.0.4 er als update opnieuw erop te zetten, heb je dit al eens gedaan?
Weet zelf maar als te goed dat als CS1 gebruiker met 2.0.4 erop dat je net tussen wal en schip raakt.

Mvg, John
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Dag John.
Dat kan ik mij niet (meer) herinneren maar misschien best een goed idee om te proberen.
Maar dan moet deze update nog wel ergens beschikbaar zijn, eerst maar eens uitzoeken.

vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hallo AlbertJan,

De download staat bij tante M op deze pagina.

Mvg, John
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Hoi John.
Hartelijk dank, ik probeer (als het regent! :D) deze update te laden en zal het resultaat natuurlijk hier weer melden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Zo, ff afstoffen hier hoor :P

Zoals we in het topic van Richard besproken hadden, hij kampte met dezelfde problemen.
De voorgestelde update werkte niet.

Nu heb ik zelf een CS met kapot scherm, dus Richard even gePBt wat die met zijn CS ging doen, en die heeft nu een nieuw huisje gevonden :D
Helaas blijken de schermen te verschillen (contrast verschil, is niet op te lossen met de instelling in het menu).

Dus, nieuw plan the compagnie, mfx weer proberen te maken. Heb een klein probeerseltje gedaan, waarbij een mfx decoder herkend werd. Er is dus hoop, maar om te zeggen dat het allemaal weer werkt moet ik nog even verder testen. Ik hou jullie op de hoogte.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Ja hoor, het werkt weer :)



En uiteraard is de loc ook weer te besturen nadat deze is aangemeld.
Het is een hardwarematig probleempje, maar met wat gepriegel en small pitch SMD soldeerwerk prima op te lossen.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Mooi dat ie weer werkt. Nu mijn ecos nog...
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Zal ook wel goed komen Richard.
Re: CS1 2.0.4 is na reset MFX kwijt!
Beste Looney tunes,

Ik heb je naam van een mede forumlid gekregen,en al eens iets gelezen(kan het niet terug vinden)
dat jij een CS1 60212 kan demonteren.
twee terug heb ik er zelf een helemaal verprutst/bruine stroomverbindings tape afgescheurd.

Heb nu een defekte,althans eentje die vaak hapert gekocht in Duitsland,waarschijnlijk zit daar misschien vuil onder het touchscreen.

er staan wat items op over schoonmaken van diverse mensen.

Misschien zou jij dit tegen betaling willen doen.

ps,ik heb wel een luchtspuitbus/komt die langs de rand van het glas.


Ik hoor graag iets
gr
Cardonel
of te wel Leo /65 jaar