Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Probleem met Digitale wisselaansturing 74461

Gestart door JanSpar donderdag 25 februari 2016, 10:16:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met Digitale wisselaansturing 74461
Mijn Märklinbaan, C-rails wordt aangestuurd door een 6021 control unit en een 6040 keyboard. Alles tot tevredenheid, al jaren. De wissels worden digitaal aangestuurd met digitaal decoder 74460.
Nu wil ik iets uitbreiden en er komen dus extra wissels bij. Dus ook een nieuwe inbouw-digitaaldecoder, nu 74461.
Het lijkt erop dat de nieuwe decoder een andere manier van adres instellen heeft. Daar heb ik wat proeven mee gedaan, maar geen enkele instelling gaf enig resultaat. Of werkt 74461 niet samen met mijn 6021/6040 combinatie?
Kan iemand mij goede raad geven?
Re: Probleem met Digitale wisselaansturing 74461
Volgens de gebruiksaanwijzing van de decoder (pagina 15) op dezelfde manier programmeren als een loc-decoder
Daarvoor is ook een handleiding:
http://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/technische_informationen/Programmieren_mit_6021.pdf

Cees

Re: Probleem met Digitale wisselaansturing 74461
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Probleem met Digitale wisselaansturing 74461
Ik neem aan dat alles correct is aangesloten maar om fouten aan de bron uit te sluiten: Is de decoder op het juiste aansluitpunt (rode draad aan met B gemerkt punt) aangesloten ? Ik zie in de praktijk regelmatig verkeerd aangesloten decoders (rode draad aan de met 0 gemerkte aansluiting). Dan werkt de decoder uiteraard niet.
Re: Probleem met Digitale wisselaansturing 74461
Dankjewel allemaal, oplossing is gevonden. Met name ook door het lezen van eerdere vragen en antwoorden.
De gele draad moest ook worden aangesloten, en alles is weer OK.
Tot een volgende keer.