Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Eerste stappen met koploper

Gestart door Bromsnor woensdag 24 februari 2016, 21:52:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Eerste stappen met koploper
Beste mede spoorders,

Ik heb geen ervaring met koploper, maar heb wel een workshop gevolgd (Top trouwens).
Op naar huis en bouwen maar, ik heb dus wat inelkaar gezet, zeer eenvoudig een ovaal met twee wissels.
Maar ...of ik heb niet goed opgelet of... er zijn ook best veel variabelen en alles heeft toch wel op de een of andere manier invloed op elkaar. Het loopt dus niet zoals het zou moeten lopen.
Kan iemand mij helpen door eens te kijken naar mijn eerste stapjes met het programma koploper. En aangeven wat ik niet juist heb gedaan.

Alvast bedankt

Re: Eerste stappen met koploper
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Eerste stappen met koploper
Ik heb in je ontwerp de bestemmingen van de blokken toegevoegd.
probeer het zo eens.
Dit bereik je door in baandefinities, blokken op ieder blok afzonderlijk te klikken en dan aan te geven wat de bestemming bij het verlaten van dat blok is.
grt Piet.
Re: Eerste stappen met koploper
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Eerste stappen met koploper
Haico

Als echte beginner kan je beter kijken op het Koploperforum.nl of beter jezelf daar als lid aanmelden.
Onder 'Installatie' vind je de beginnerscurs Aelderbaan Met een proefdatabase.
Onder 'Koploper extra's' vind je de cursus Maliebaan.
Lees beide handleidingen eens door, maak je keuze tussen een van beide en leg het proefbaantje aan, of vertaal het naar je eigen proefbaan.
Gebruik het zoeken op het Koploperforum en in Koploper de functie F1 voor help, hier ga je veel van leren en Koploper begrijpen.
'De aanhouder wint', veel succes en plezier

Mvg
Koos


Re: Eerste stappen met koploper
Thks voor het kijken naar m'n " stapjes" ik ga weer verder