Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Aandrijving voor Pola/faller grindstort

Gestart door Lupohenk dinsdag 23 februari 2016, 19:40:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aandrijving voor Pola/faller grindstort
Wie heeft er nog een aandrijving over voor de Pola/ faller grindstort fabriek. Ik heb nog wel het product nummer van faller gevonden op het net en dat is 130961. De aandrijving die er momenteel in zit werkt niet goed meer . Het is een spoel die uit twee gedeeltes bestaat en daarin zit een loodje met een haakje die met een schijfje het stort gat open of dicht doet . Ik hoop dat ik er een vind op het forum want ik heb twee sporen gemaakt om grind te storten in de zelflosser en die kan dan op een andere plaats gelost worden .wie er een heeft kan mijn mailen . Email : slomp_dalstra(apestaart)hotmail.com

Edit Walter: Mailadres onbruikbaar gemaakt voor spambots
Re: Aandrijving voor Pola/faller grindstort
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Aandrijving voor Pola/faller grindstort
 :offtopic:  Ik mail niet, dus heb 'm niet.

On topic:
Op http://modeltreinstore.nl/faller-130961-oude-steen-overslag/ staat een oude maar die is niet functioneel.
Daar http://modeltreinstore.nl/faller-130961-oude-steen-overslag/ staat ook een nieuwere steen-verslag. Gezien de prijs had ik verwacht dat die multifunctioneel zou zijn, maar nee.

Dan vond ik nog een Faller handleiding online, en ook daarin staat niets waaruit blijkt dat dit pakket een functionele motor bezit. Maar de poster van dit draadje heeft er eentje, een d.h.z.-model wellicht.

CiteerHet is een spoel die uit twee gedeeltes bestaat en daarin zit een loodje met een haakje die met een schijfje het stort gat open of dicht doet
Zo'n spoel zou je kunnen slopen uit een oud sein, of uit het universeel Marklin relais uit de jaren '60 (wat eruit ziet als een seinkast zonder sein). Daarin zit een spoel die uit twee delen bestaat, waaraan je een haakje kunt bevestigen (waaraan dan b.v. de arm van een sein zit). Met een relais uit een metalen wissel moet het ook kunnen, en wat kosten die nou nog vandaag de dag?

Dat idee komt er nog het meest in de buurt. Maar zou dit nou niet net iets zijn om een servo in te bouwen?
Een servo-armpje dat twee kanten uit beweegt, en met een draadveer het luik open en dicht trekt ....
Re: Aandrijving voor Pola/faller grindstort
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Aandrijving voor Pola/faller grindstort
Hier op het forum is iemand die er zelf een aandrijving in had gebouwd geloof ik.
Was een standaard wisselaandrijving uit mn hoofd gezegd, maar dat weet ik niet zeker.

Ff wat zoeken dus ;)