Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

locomotief 3003 schakelt niet om (zonder kap doet hij dit wel)

Gestart door Adlok zaterdag 12 maart 2016, 11:06:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
locomotief 3003 schakelt niet om (zonder kap doet hij dit wel)
Hallo,

Wie er van raadseltjes houdt mag mij voor het volgende de oplossing/oorzaak geven.
Mijn stoomloc. 3003 rijdt goed en de verlichting brand. Alleen bij het omschakelen gaat hij er als een speer van door en poolt niet om.
Wanneer ik echter de kap eraf haal functioneert alles normaal.
Zelfs als ik de kap er los opleg gaat het weer mis.
De kap is van kunststof dus kan nergens contact maken.
Ik snap niet waar het dan mis gaat.
Heeft iemand de oplossing? 
Re: locomotief 3003 schakelt niet om (zonder kap doet hij dit w
Hoi,
Kap mag dan wel van kunststof zijn maar de kap kan wel tegen iets aandrukken indien geplaatst wat vervolgens problemen veroorzaakt.
Check op welk moment van kap plaatsen problemen worden veroorzaakt en dan binnenwerk checken wat mogelijk door de kap iets gaat doen wat de problemen / sluiting veroorzaakt.
Gr Matje
Re: locomotief 3003 schakelt niet om (zonder kap doet hij dit wel)
Aangezien je in je probleemstelling aangeeft dat alles zonder kap prima functioneert, is rommelen met de afstelling van het relais zinloos. Kennelijk wordt het relais geblokkeerd wanneer de kap wordt geplaatst en daar moet het probleem ook worden opgelost. Kan van alles zijn: plakbandje, draadje van de sleper, draadje van verlichting, kleine vervorming van de kap... Was het probleem er opeens of is het ontstaan na een servicebeurt of reparatie?
Re: locomotief 3003 schakelt niet om (zonder kap doet hij dit wel)
Allereerst bedankt voor de tips.
Of het probleem al eerder bestond weet ik niet want de loc. komt uit uitbreidingsset 3032, welke ik van iemand gekregen heb.

Zal straks even kijken of een van de tips tot resultaat leiden.
Re: locomotief 3003 schakelt niet om (zonder kap doet hij dit wel)
Nu ik de kap maar heel lichtjes vastgeschroefd heb is het probleem verholpen, zal dus toch wel ergens tegenaan gedrukt hebben.
Nogmaals dank voor de reacties