Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

MrDirect met 2 comports

Gestart door mantiel zondag 21 februari 2016, 17:22:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MrDirect met 2 comports
Hallo allemaal,

Reeds lange tijd rijden mijn treinen op het programma MRdirect in combinatie met Koploper en Edits boosters, ik ben daar zeer tevreden over. Nu mijn oude DOS computer de geest heeft gegeven wilde ik hem vervangen, maar je moet er een hebben met 2 compoorten. Maar die zijn schaars. Weet iemand of er een mogelijkheid is om bv. een USB-poort te gebruiken ipv comport?
Tot nu heb ik daar weinig over gelezen.
Nu had ik een PCI-kaart besteld met dubbele poort en die reageert niet op DOS.

Met hartelijke groet

Bram (Mantiel)



Re: MrDirect met 2 comports
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: MrDirect met 2 comports
Zowel voor die usb dingen als voor die pci kaarten, moet je onder windows drivers installeren.
Voor dos zijn er in 99% van de gevallen geen drivers, zeker bij nieuwe hardware is de kans nihil.
En mrdirect werkt niet goed ik een dos-box onder windows.

Misschien eens bij een kringloop winkel binnenlopen voor een oude pc ?

Er zijn wel mrrc clients die onder windows werken, of eventueel een "echte" centrale kopen,
Ook daar heb je goedkope en goede modellen in, tams mastercontrol bevoorbeeld (rond de 200 euro), handig te bedienen (als je met mrdirect uit de voeten kan, is die tams mc kinderspel)
En er zit een verborgen optie in voor mfx, en verder is die gewoon multiprotocol. (Mm en dcc)

Moest je handig zijn met electronica, kan je ook nog goedkoop zelf een centrale bouwen.
Mdrrc-II van Robert Evers bevoorbeeld http://members.home.nl/robert.evers/

Groeten,
Kris
Re: MrDirect met 2 comports
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: MrDirect met 2 comports
Op sommige moderne moederborden zit nog een Com aansluiting waarop je een seriele compoort op kunt aansluiten. Heb je er alvast eentje.
Jan
Re: MrDirect met 2 comports
Intussen opgelost.
Heeft bij mij een thin client gekocht.

Martin.
Re: MrDirect met 2 comports
Bij 3 kringloopwinkels hier in de buurt af geweest, maar 2 computers gevonden a ? 20,- waarvan ik dacht die is het. Dus niet. Kapotte poorten, niet werkende  diskettestations en nog meer van die ellende. Ben uiteindelijk bij MartinPH. geslaagd en nog voordeliger ook.
Dus dit is opgelost en mijn dank aan allen die reageerden.

Bram
Re: MrDirect met 2 comports
Rob,

PB'tje gestuurd.

Martin.
Re: MrDirect met 2 comports
Lid sinds: 2023

offline
Re: MrDirect met 2 comports
Mag de rest van het forum dat niet weten ?
Re: MrDirect met 2 comports
Zie de webshop van Traintech: https://www.traintech.nl/webshop/index.php , reconditioned Wyse mini PC.

Met groet,
Ben.
Re: MrDirect met 2 comports
Lid sinds: 2023

offline
Re: MrDirect met 2 comports
Ah, oké. Ben bedankt  :thumbup: