Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Voor eenieder die het leuk vindt .. :)

Gestart door kevinpijls zaterdag 13 februari 2016, 18:43:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Beste,

Voor iedereen die het leuk vindt om de passie van het bouwen van modelspoor scenery te delen met andere hobbyisten, is er een besloten facebookgroep. Hierop mag je je eigen scenery delen, waarbij je ook meteen vermeld, welke methoden / technieken  je hebt toegepast om het gewenste resultaat te bereiken.

Dus voor eenieder die geïnteresseerd is : https://www.facebook.com/groups/modelspoorscenery/

Grtz..
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Veel mensen zullen best wel geintresseerd zijn. Een leuk initiatief. Met een klein minpuntje: De beslotenheid van de groep. Iedereen die dus geen facebook heeft kan daar niet bij kijken of aansluiten. Bij fora zoals 3rail, BNLS, MSM, MSW, N-spoor kan iemand wel zonder account gewoon meekijken/ En kan je dus je passie van het bouwen van modelspoorscenery ook met andere hobbyisten delen. ;) Wat is het verschil? ;)

Groet Ronald.
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Beste Ronald,

Deze groep is inderdaad een besloten groep op dit moment. Dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet eventueel kan veranderen :) Iemand die geen Facebook heeft, kan zich ook niet aansluiten bij een open groep, daar hiervoor een Facebook account vereist is.

Bij de fora is het zo dat je wel de berichten kan zien, maar niet kan reageren. Als ik de groep momenteel open zet, kan eenieder met een Facebook account reageren. Daar de berichten eerst gemodificeerd moeten worden, zou dit kunnen betekenen dat er mensen die totaal niks met modelspoor hebben, hierop onnodige berichten gaan plaatsen, waardoor het modificeren misschien niet meer bij te houden is :)

Vandaar momenteel die keuze, om een besloten groep te hanteren.

Wel alvast bedankt voor het meedenken  :D

Mvg,
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Eén vraag: waarom niet hier, of in de wiki-sectie?
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
de meerwaarde t.o.v. het forum zie ik niet...
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
@Laenderbahn027 --> De reden waarom het een fb groep is geworden, is omdat het merendeel van de mensen een app heeft omtrent fb en die makkelijker/sneller toegankelijk is dan een webpagina.

@Wim, dat is niet erg. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen :)

- Daarnaast wil ik ook mededelen dat deze pagina ook echt niet bedoeld is als een concurrerend middel tegen deze website. Voor de mensen die er behoefte aan hebben is het een extra educatief / communicatie middel.

Mvg,
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Het is leuk om beide te lezen. Je komt er dan achter dat een hoop leden van 3-rail daar ook lid zijn, meekijken e.d.
Het heeft wat mij betreft één, zij het klein, voordeel. Ik hoef mijn foto's niet te verkleinen, dat doet Facebook voor mij (puur uit eigenbelang).
Wel kan ik daarna naar die foto's linken:
KLIK
En aangezien ik altijd ontzettend zit te klooien om de foto's op mijn eigen site te plaatsen vind ik dat best gemakkelijk.

Groet Hans
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Citaat van: topslob op zondag 28 februari 2016, 19:46:17
Wel kan ik daarna naar die foto's linken:
KLIK
En aangezien ik altijd ontzettend zit te klooien om de foto's op mijn eigen site te plaatsen vind ik dat best gemakkelijk.

En niemand kan die foto's zien.... Tenminste als je geen facebook hebt.... Want Facebook geeft aan dat je moet inloggen en lid moet zijn van de groep.

Mvg Ronald.
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Geweldig dat Faceboook, Twitter en meer van dergelijke websites.
Steeds meer mensen nemen er afscheid van; niet alleen om de uiteindelijk toch wel nadrukkelijk gewilde bescherming van van de eigen privacy aar zeker ook ter voorkoming van de steeds verder toenemende cyber-criminaliteit.
Veel plezier ermee !

Cees
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Voor eenieder die het leuk vindt .. :)
Ik vind dit werkelijk de zotheid ten top Kevin. Waar anders dan hier op het forum laten de leden met trots zien waartoe zij op het gebied van scenery in staat zijn. Wij genieten er met elkaar van, leren ervan en proberen het zelf ook uit op onze eigen banen. Wat is de zin ervan om met een groepje genodigden voor je zelf te beginnen. En je opmerking dat er mensen opmerkingen plaatsen op een topic en die niet to the point zouden zijn slaan ook nergens op. Op welk topic ik ook kijk ik zie uitsluitend geïnteresseerde, raadgevende en complimenterende berichten. Ik hoop dan ook werkelijk dat een van de moderatoren hier een stokje voor gaat steken. Bij deze doe ik dan ook hier een oproep voor.
Voorts hoop ik dat er zich geen enkel forumlid voor je karretje laat spannen.

groet,
Wim