Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy

Gestart door Sunset Models woensdag 17 februari 2016, 16:09:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Hallo,

Mijn naam is Wouter, en ben een grote liefhebber van het amerikaanse spoor. Het amerikaanse spoor biedt in mijn ogen vele gezichten, van kleine succelvolle treinen zoals een mikado 2-8-2, tot de succesvolle grote reuzen zoals, de Big Boy en de B&O EM1, PRR T1, maar ook complete mislukkingen van de PRR Q1, S1 en S2 of de Erie triplex 2-8-8-8-2, etc. blijven bewonderenswaardig.


Om die reden heb ik zojuist een nieuwe UP 4-8-8-4 Big Boy van 3rd Rail Sunset Models op eBay gekocht. Kan niet wachten tot ie hier is :-)

Het model is geheel van messing met zeer veel en verfijnde details, en is in het grote spoor 0 of O scale uitgebracht. Daarnaast zit er een flinke rookgarnituur in en TMCC geluidseffecten. De lengte van de trein bedraagt ongeveer 86 cm, en een Caboose van MTH werd gratis meegeleverd :O



Spoor en een controller moet ik nog kopen. De rails van Atlas O vind ik de mooiste, al begreep ik dat Roco spoor 0 het zelfde is? Ik zit er aan te denken 2 rail te kopen en zelf een Marklin ski en puko's te maken. In Amerika wordt dit namelijk wel meer gedaan.

Voor wie meer wilt weten over spoor 0 of amerikaans O scale, De modellen van MTH, Lionel Legacy, Lionel Vision Line, Atlas O en 3rd Rail Sunset models zijn zeker een bezichtiging waard.
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Ook erg vermakelijk om te kijken:

Erics trains op Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCuFkal_rt9zt6Td60lfdGQQ
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Hallo Wouter.
Amerikaanse modellen is ook bij wel het belangrijkste (nou ja, i.i.g. het grootste! :D) gedeelte van mijn collectie locs en wagons.
Amerikaans spoor 0 heb ik pas zelf in Amerika kunnen bekijken en er zitten pracht modellen bij.

Waarom zou je van dit 2rail materieel 3rail willen maken?
Dit zware materieel rijdt uitstekend op 2rail dus ik zie de noodzaak van ombouw naar 3rail zeker niet in.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Hoi AlbertJan,

De trein is al 3-rail, zoals de meeste O-gauge treinen. 2-rail heb ik alleen bij Atlas en Sunset Models gezien.

Ik heb het vermoeden dat de trein als 2 rail is ontworpen, daarna tot 3-rail variant is verkocht. Wel zitten er dan ook de High rail wielen onder.


Maar leuk te horen dat je ook amerikaans hebt. Wat heb je dan zoal? en van welk merk? Ik ben destijds van Marklin afgestapt, omdat het aanbod niet heel ver reikte.
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Hallo Wouter,
Veel plezier hier én met de spoor nul treinenhobby :exclaim:

Mooie video, met het enthousiaste USA commentaar. ;)
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Dag Wouter.
De meeste modellen zijn van Märklin maar ook veel modellen van Rivarossi en Fleischmann.
Een groot aantal modellen zijn uit de vijftiger jaren tot begin zestiger jaren, dus ook veel modellen uit de US zone, vooral veel USA wagons van Fleischmann.
Soms kom je een héél bijzondere tegen zoals onderstaande:



Ik had een topic gestart voor dit soort bijzondere zelfbouw modellen, zie: 
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=57199.msg1006178#msg1006178

Jammer genoeg hebben blijkbaar niet veel forumleden zo'n soort model want er komen helaas geen nieuwe bijdragen bij!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Wow,

Heel apart. Nog nooit gezien. De Baltimore en Ohio had hem ook zo te zien?

Had je hem verkocht omdat je dacht dat het een diesel was?


Ben wel benieuwd naar wat je nog meer hebt staan. Unieke stukken denk ik wel :-)
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Hallo Wouter,

Leuk een fan van Amerikaanse treinen, ik rij zelf met Marklin heb een vijftal F 7 locs, drie Alco locs, een Micado en een Big Boy allen van Marklin en drie diesel locs van MTH, speciaal voor 3 rail die perfect rijden op Marklin rails.

gr. Pieter
Re: Spoor 0 3rd Rail Sunset Models UP 4-8-8-4 Big Boy
Hoi Wouter.
Inderdaad dacht ik eerst dat dit een diesel was, zo iets als een Baldwin diesel locomotief.
Later kwam ik er achter dat dit een stoom turbine locomotief was maar toen had ik deze al verkocht.

Maar ja, er zijn zoveel prachtige modellen en ik heb geen ruimte genoeg om alles te bewaren dus regelmatig gaat er toch wat in de verkoop.

Een paar jaar geleden kocht ik een Rivarossi Cab Forwards locomotief omdat ik dacht dat dit een vrij uniek (zelf omgebouwd?) exemplaar was, natuurlijk kwam ik er later achter dat dit toch een redelijk gangbaar model is! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.