Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

DDW - Windows 7/8/10?

Gestart door matty997 zaterdag 13 februari 2016, 23:36:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DDW - Windows 7/8/10?
Lid sinds: 2022

offline
DDW - Windows 7/8/10?
Hallo allemaal,

Het is alweer een lange tijd geleden sinds dat ik iets op het forum heb gepost. De laatste tijd heb ik de modelbaan weer opgepakt en ben een plan aan het uitwerken voor de digitale aansturing.
Mijn plan is nu om de baan te gaan aansturen door middel van DDW icm Koploper. Ik ben mijzelf hier nu in het verdiepen. Ik heb een oude computer met een seriele compoort en een printerpoort.
De vraag: is het mogelijk om DDW met koploper te laten draaien onder Windows 7/8/10? Dit omdat Windows XP nu al erg oud is en niet meer wordt ondersteund...
Ik kon niet vinden dat het niet werdt ondersteund, maar ook niet dat het wel zal werken. Ik hoor graag van jullie.

Matthijs
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Waarom zou je niet gewoon XP blijven gebruiken? Als je PC niet aan internet vastzit zal je geen problemen hebben. Bij mij, weliswaar een ander programma, nog gewoon op W98.
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Handig om te weten DDW
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Lid sinds: 2022

offline
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Op xp blijven is natuurlijk altijd een optie, maar het is toch handig om alles op 1 pc te kunnen doen ipv 2 losse pc's wat natuurlijk ook kan.
Die site heb ik ook gelezen maar kon op de engelse versie niets  vinden over de nieuwere Windows versies.
Heeft er nog iemand antwoord op mijn vraag? Anders zal ik voor de oplossing van Olav gaan, weet ik zeker dat het werkt.

Matthijs
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Lid sinds: 2013

offline
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Hallo Matthijs,

Je kan i.p.v DDW ook JMRI gebruiken <Klik>

groeten
Piet
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Piet,

Ik wist niet dat JMRI net zoals DDW de centrale vervangt en zelf een protocol genereerd om aan te bieden via de comport van de PC aan een booster.
Ik denk dus dat je de plank even mis slaat, en dat je voor JMRI gewoon een eigen digital systeem nodig hebt zoals b.v. de Intellibox of ECoS.

Groetjes
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Hallo mattijs,

Duw prima te gebruiken onder de Windows versie die jij benoemd
Zorgen dat je naast ddw ook de trieber/driver installeert en gaan met die....  Euh trein

Heb hier het zelfde gehad met omgebouwde delta control  als doorgeefluik tussen koploper en baan

Succes
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Wat ook kan is twee harde schijven in je PC. 1 op XP en de ander een ander OS. Via de bios bij opstarten wie de actieve harde schijf is. Heb je maar 1 PC nodig.
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Gewoon Windows 7 of 10, DDW versie 0.79, seriële poort (geen USB naar serieel) en Koploper.


Mvg,
Peter
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Lid sinds: 2022

offline
Re: DDW - Windows 7/8/10?
Bedankt allemaal voor de reacties. Gelukkig werkt DDW dus onder Windows 7/8/10. Ik heb een aantal bestellingen gedaan en zal alles binnenkort gaan testen.

Matthijs