Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain

Gestart door Plexat dinsdag 09 februari 2016, 20:44:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Okee, ik zal niet kunnen zoeken maar ik heb elke combinatie geprobeerd maar kan niet vinden wat ik zoek.
Ik heb de Marklin 3 weg wissel met decoder 74465. Alles netjes ingesteld op adres 318. De CS2 herkent hem en hij schakelt netjes in alle 3 de standen. Waarom lukt het me dan niet in iTrain? Wat doe ik verkeerd? Als ik 3 adressen kies is er altijd wel een wissel die dat lage adres (1-18) al heeft. Dus schakelt de verkeerde wissel.
Als ik voor dubbel kies schakelt hij niet alle 3 de richtingen.
Vertel me waar ik het kan vinden en dat ik met mijn neus heb gezocht maar .... please please please help!!!!  Ik ga uit mijn dak na 3 uur klootviolen!
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
pagina 80 en -vooral 81- van de handleiding.
de beeldschermafdruk op pagina 81 heeft specifiek betrekking op een drieweg-wissel
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Zal aan mij liggen maar niet in mijn handleiding op blz 80-81.
Maar ik ben eruit. het bleek dat bij 2 andere adressen doet ie het wel. Dus 318-319 gebruikt. Prima, hij werkt.
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
wellicht dat je dan de volgende keer eerst de meest recente handleiding downloadt van de i-train website
is nog gratis ook !!!

CVees
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Nou 'beste' CVees, die heb ik volgens mij echt wel. En iTrain is niet gratis. Die heb ik netjes gekocht.
Als je bedoelt dat de handleiding gratis is dan lijkt me dat een schot voor open doel. Ik heb nog nooit hoeven betalen voor een handleiding.
Maar bedankt voor je goede raad.
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Alvorens te antwoorden op een bericht .c.q. de daarin vervatte vraag, is het mijn gewoonte te verifiëren of de inhoud van mijn reactie correct is.
Zo ook deze keer.
De meest recente Nederlandstalige handleiding op de genoemde website, geeft op bladzijde 80-81 de oplossing voor je probleem:
http://i-train.nl/download/3-3/iTrain%203%20handleiding
Vanzelfsprekend is de handleiding gratis en niet het programma: ook ik heb dat moeten kopen.
Met excuus voor de typefout in mijn voornaam.

Groeten
Cees
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Cees, link doet 't niet.
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Wim,

Is dat wat.
Deze moet het doen (net getest)
http://i-train.nl/download/3-3/iTrain%203%20handleiding.pdf

Cees
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
 :thumbup: Handleiding (op PDF) staat op m'n scherm.
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Wim,

Conclusie: de topic- c.q. vraagsteller niet

Cees
Re: 3-Weg wissel met decoder 74465 in iTrain
Nogmaals, allen hartelijk dank voor de vriendelijke woorden, maar zoals gezegd het was al opgelost.