Hallo Allemaal,
Omdat er toch wel wat vragen over de kokers waren, maak ik hierbij even een verslag van de totstandkoming van een koker.
Allereerst neem ik een koker van het werk die dienst gedaan heeft om plastic om producten te wikkelen die op pallets staan

De benodigdheden die ik verder nodig heb:

Ik begin door met de viltstift de lengte af te tekenen op 34cm.

Als ik dat gedaan heb, dan zaag ik met m'n zaagje de koker recht af op de afgetekende 34cm. Deze afstand is noodzakelijk daar de wagon 28,2cm is en de doppen 2,5cm diep zijn.

Deze doppen heb ik gekocht bij de Praxis en worden daar speciedeksels genoemd.
De doppen kosten ?1,30

Nadat ik de koker op maat heb gezaagd, plaats ik aan de ene kant de dop. Hierna kan ik kijken of het allemaal goed past. Is dat het geval, dan laat ik de wagon er zachtjes in glijden. Ik gebruik geen viltjes of bescherming omdat de wagon er precies inpast. Er kwam ook een vraag of ik wel iets zou moeten gebruiken. Dat kan haast niet. Zou de koker kleiner zijn, dan past de wagon er niet meer in en zou de koker korter zijn, dan zou de koppeling in de knel komen. Alles bij elkaar opgeteld kom ik op 28,2 + 2*2,5=33,2cm. Precies genoeg om de koppelingen niet te pletten en de wagon genoeg ruimte te geven.
Hoop dat ik een mooie beschrijving heb gegeven en als anderen het ook eens willen proberen. Je kunt ook een pvc buis nemen met een doorsnede van 5cm is nog steviger en watervast.
Laatste tip. Zet op de buis wel wat erin zit anders verdwijnt ie misschien een keer bij het oud papier of in de kliko.
Groet,
Jasper
Vandaag bewerkt. Er was door
tinypic.com een verkeerde foto geplaatst op de plaats van de foto van het zaagje

Nu dus maar de hele foto verwijderd uit dit topic.