Een "W" sein staat voor "Wachten", en zou waarschijnlijk dus best bij de lok-wachtspoortjes en de aansluitingen met de draaischijf kunnen. De details weet ik er helaas ook niet van
Die vleugelseinen zijn er in 3 soorten: Enkele vleugel (stop of gaan), dubbele vleugel (stop, langzaam, gaan) en dubbele, gekoppelde vleugel (stop, langzaam).
"Langzaam wordt gebruikt als er bijvoorbeeld een wissel over het afbuigende spoor bereden moet worden. Als dat altijd zo is, dan is een gekoppelde dubbele vleugel voldoende, maar soms (met name op kleinere stations) lost men dat ook op met een gewone, enkele vleugel sein. Maar dan moet er wel permanent ook een snelheidsbeperking gelden. Met zo'n permanente snelheidsbeperking is "gaan" in feite al hetzelfde als "langzaam".
De "stop, langzaam, gaan" seinen (ze zien er exact hetzelfde uit als de gekoppelde, behalve dat de 2 vleugels dus mechanisch aan elkaar gekoppeld zijn en dus niet eider apart ingesteld kunnen worden) zul je vooral op doorgaande sporen zien waar een afbuiging mogelijk, maar niet noodzakelijk is. Als er geen tunnel geweest was, zou zo'n sein heel mooi als inrijsein aan de linker kant kunnen. Dat sein staat dan op rood (stop) als het station nog niet klaar is om de nieuwe trein te ontvangen (er wordt nog gerangeerd of alle sporen zijn nog vol bijvoorbeeld), het staat op groen (gaan) als de trein het station op spoor 1 het station doorrijdt zonder te stoppen, en geel (langzaam) als de trein over een van de wissels naar de andere sporen gaat.
Over het plan: Zou je de laatste wissel rechts van spoor 1 niet kunnen vervangen door een boog, en daarna de wissel naar spoor 5?
Links boven is inderdaad beter zo, maar ik zou nog proberen of je de wissel zo kunt aanpassen dat het doorgaande spoor nit over de afbuiging gaat? Het sein voor het spoor aan de rechtdoorgaande tak kan trouwens prima een enkel-arms sein zijn