Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

verder met de baanaankleding

Gestart door adrie1961 donderdag 04 februari 2016, 07:04:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: nieuwe loc
Da's een stomer die in elke verzameling thuis hoort, Adrie  :thumbup:

Grtz Tony
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: nieuwe loc
Schitterende loc deze BR38 maar let op: grote wielen en dus wel voor passagiersvervoer, dus geen VTG tankwagens erachter......
Een mooie stam umbauwagens staat er heel mooi bij. Zie bijlage.
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Ha Adje

Heb er voor jou even een andere foto van gemaakt met de juiste sleep er achter. Alleen deze brawa wagons lopen nogal eens uit het spoor. Vandaar dat ik binnenkort eens bij Martijn in Den Bosch langs ga voor een sleepje met donnerbuschen  :D
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: nieuwe loc
Wow, wow wow!! Prachtig op zo'n mooi aangeklede baan...!!!

Zover ben ik nog niet, maar komt wel...... ;)
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2017

offline
Re: nieuwe loc
Adrie,

Wat is de oorzaak van het uit de rails lopen van de Brawa wagons ?
Ik heb meerder wagons van dat merk -goederen en personen- maar heb geen problemen met het uit de rails lopen.
Ik heb wel alle wagons voorzien van wisselstroomassen/wielen.

Cees
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Ha Cees zal eens een keer kijken of het een oplossing is met andere wielen.
Het net een filmpje geplaatst van de serie 38 met donnerbüchse in foto / video hoekje
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: nieuwe loc
Heb in het verleden eveneens problemen gehad met 'gelijkstroomwielen'. Vervangen door wisselstroommotoren en sedertdien geen problemen meer.
Mvrgr
Robert
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2006

offline
Re: nieuwe loc
Dus uw gelijkstroom wielen heb je vervangen door wisselstroom motoren  :?
Re: nieuwe loc
nobody
gast

Re: nieuwe loc
 @citaat Tja Johnny, er wordt een hoop onzin geschreven... ;)
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: nieuwe loc
'tis toch knap... :D
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2009

offline
Re: nieuwe loc
Citaat van: Tony op dinsdag 10 november 2020, 01:45:30
Da's een stomer die in elke verzameling thuis hoort, Adrie  :thumbup:

Grtz Tony

Hoewel de BR 38 bedoeld is voor personenvervoer kwam het in de praktijk ook voor dat een goederentrein werd getrokken. Zo zag je ook personen treinen getrokken door een BR 50 of 52.
Uiteraard afhankelijk van het vermogen van de locomotief en de beschikbaarheid.
Re: nieuwe loc
nobody
gast

Re: nieuwe loc
 @citaat Of op zijlijnen "Personenzug mit Güterwagen" (PmG) en andersom "Güterzug mit Personenwagen" (GmP).
Nieuwe loc en wagon
Lid sinds: 2015

offline
Nieuwe loc en wagon
Ik ben een paar weken geleden weer eens bij Martijn langs geweest in Den Bosch. Daarbij heb ik me weer een nieuwe loc aangeschaft. De nieuwe v200 van Marklin. Tevens kwam vorige week de lang verwachte wagon van Piko binnen die gemaakt is naar aanleiding van de watersnood afgelopen juli in het Ahrdal. https://www.youtube.com/watch?v=e_Hj9EWXRE8 Hierbij een foto van dit mooie nieuwe koppel  ;)
Re: nieuwe loc
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: nieuwe loc
Een van de mooiste loc's is bij binnen komen rijden Adrie, echt een toppertje  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee en natuurlijk met de wagon.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe loc en wagon
Citaat van: adrie1961 op zaterdag 23 oktober 2021, 16:12:24
De nieuwe v200 van Marklin.
Nou zo nieuw is deze versie niet. Ik heb 'em al een jaar of drie :D

Maar mooie aanschaf, daar ga je veel plezier aan beleven :thumbup:
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: nieuwe loc
Prima aanschaf weer  :thumbup:
De mooiste Duitse diesel aller tijden en ook nog eens met de bolle neus !
Smullen  :P

Grtz Tony
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: nieuwe loc
@citaat Zijn er ook V200's met een platte neus dan :question:
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: nieuwe loc
 @citaat Jazeker ! De eerste serie had bollere neuzen ( voor en achter )
Re: nieuwe loc
nobody
gast

Re: nieuwe loc
 @citaat De V220 heeft inderdaad een (relatief) plattere neus. ;)
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: nieuwe loc
Ik ben werkelijk nog niet te oud om te leren :razz:
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: nieuwe loc
Bofkont !
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2010

offline
Re: nieuwe loc
Citaat van: nobody op dinsdag 02 november 2021, 17:13:54
@citaat De V220 heeft inderdaad een (relatief) plattere neus. ;)
Je bedoelt de V200.1, vanaf 1968 omgenummerd naar BR 221.
Re: nieuwe loc
nobody
gast

Re: nieuwe loc
Inderdaad: V221.
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: nieuwe loc
@citaat dank :thumbup:
Re: nieuwe loc
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: nieuwe loc
Citaat van: nobody op woensdag 03 november 2021, 10:20:00
Inderdaad: V221.

Officieel is het of 'Baureihe V200.1' of 'Baureihe 221', maar niet V221. Maar goed, het was duidelijk wat je bedoelde. ;)

Groet, Marc
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Zo leer je nog eens wat  :thumbup: ;)
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Ik ga hier verder met mijn nieuwe baanplan. Mijn oude baan is inmiddels 3 weken geleden gedemonteerd. Het nieuwe baanplan bied inmiddels plaats aan meer treinen met een schaduwstation incl. keerlus waar ik 5 treinen op kan parkeren excl. de railbus die een uitwijkspoor heeft gekregen in het schaduw gedeelte.
sein decoder Viessmann 5213 stuk?
Ik heb vandaag een bloksein aan seindecoder 5213 van Viessmann gehangen. Adres klopt aansluiting klopt alleen hij blijft op rood staan. Ook als ik hem handmatig naar groen schakel. Ik heb het zware vermoeden dat hij stuk is. Als ik rood en groen op de decoder omdraai brand alleen het groene lampje. Dus deze zijn niet stuk. Voor ik een nieuwe decoder aanschaf. Heeft iemand nog een tip?

Ik rijd overigens met itrain versie 4
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwe loc
Dat is toch een K84-kloon?
Dan heeft de decoder intern vier relais. De uitgangen zijn telkens aangesloten op het omschakelcontact van een relais. Het is gemakkelijk te testen of een relais omgaat met een multimeter of een lampje.

Ik sluit een aansluitfout toch niet uit.  :)
Zo gemakkelijk gaan die dingen niet kapot.
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Ha Henk

Het signaal zit bij mijn weten goed aangesloten zoals vermeld in de handleiding van Viessmann https://viessmann-modell.com/media/pdf/4c/05/cf/eHBhY2tldCBlbmQ9InIiPz4NCmVuZHN0cmVhbQ1lbmRvYmoNMTA2IDAgb2JqDTw8L0NyZWF0aW9uRGF0ZShEOjIwMjEwMjI1MTUxODIzKzAxJzAwJykvQ3JlYXRvcihBZG9iZSBJbkRlc2lnbiAxNS4wIFwoV2luZG93c1wpKS9Nb2REYXRl.pdf

Ik hoor ook niets schakelen als ik hem van rood naar groen zet. Het adres is goed ingesteld. Ook nog even gekeken met een anders sein verbonden met 5211. Dit werkt gelukkig wel gewoon. Hier hoor je ook duidelijk het schakelen van de schakelaar van kleur naar kleur.

Ik ben dus bang dat de schakelmodule overleden is.  :?
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: nieuwe loc
Is de bron voor de seinlampjes een DC of een AC bron?, een 5211 kun je niet horen klikken want daar zit geen schakelaar in

Groet, Anne W
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Hallo Anne ik heb een licht trafo van Fleischmann waar het licht op is aangesloten. Dit heeft voorheen altijd gewerkt. Ik heb de 5211 decoder module geschakeld met de 5222 stuurmodule van Viessmann. Misschien dat deze dan het klikkende geluid produceert.
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: nieuwe loc
Misschien is het al ergens genoemd (inclusief jouw antwoord), maar ik zie nu een vreemde slinger in je schaduwstation , op de foto rechts achter (met de groene ondergrond). Nu ik dit in werkelijkheid zag, viel het me ook meer op in het sporenplan. Kun je die 2e wissel niet iets naar voren halen (op de plaats van de bocht tussen de 2 wissels in) en dan dat verbindingsspoor iets anders leggen?

Dergelijke S-bochten geven soms problemen; nu kun je er nog goed bij.

gr. Gertjan
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2007

offline
Re: nieuwe loc
Je schakelt op adres 37?
Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2015

offline
Re: nieuwe loc
Ha Gertjan

Helaas gaat dit niet meer lukken aangezien het hele sporenplan er al in ligt. In ieder geval fijn dat je het meld. Zal er eens wat treinen overheen gaan jagen. En dan vingers crossed dat er niets ontspoort.  :?

Ha Henk

Klopt hij staat op adres 37. Ben er intussen uit waar het probleem ligt. Van de rail af bruin en rood verbonden. Schijnbaar klopt het ergens niet helemaal wat ik gedaan heb. Maar heb de stekkertjes even omgedraaid dus rood in bruin en bruin in rood. En hij schakelt nu.  :)

Ha Anne

Module 5213 Viessmann klikt ook als hij goed aangesloten is. En dat is hij nu gelukkig. Dus zal idd schakelmodule 5211 ook wel dat klikkende geluid produceren.

Re: nieuwe loc
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: nieuwe loc
Beste Adrie,

Het Motorola digitale systeem kun je indicatief meten, de midden contacten laten  met de multimeter in de DC stand een negatief voltage zien, let niet op de waarde..., maar het is wel een handige methode om te controleren of apparaten goed aangesloten zijn.

Wel even opgelet: als de fout in de rails zit, dan komt er ergens anders een probleem te voorschijn.

Groet, Anne W

verder met mijn modelaan 2.0
Inmiddels weer wat verder gegaan met de opbouw van mijn baan. Intussen ook weer gipsverband besteld via de gipsgigant. 20 rollen in verschillende breedte en 3 meter lengte voor 40 euro. Kan ik voorlopig voorruit met gipsen  :P
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Hierbij weer een paar foto's van de verdere opbouw van mijn modelbaan. De eerste passagiers zijn al gearriveerd om de bus te nemen naar de nog te bouwen stad. Verder is er al wat aan de begroeiing en de bestrating gedaan. Al is de weg nog niet allerbest en bevat het nog wat hobbels.  :D
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Beste Adrie,

Ondanks de slechte weg vind ik hem wel erg mooi gelukt.

En ben benieuwd naar je verdere bouw.

M.vr.gr. Erwin
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Adrie, dat wordt een mooi stukje scenery zo. Je zegt "naar de nog te bouwen stad". Dan zijn die passagiers vast architecten of vastgoedontwikkelaars. Bouwvakkers zijn het zeker niet in dat mooie kloffie.

En ach, die weg slecht. Dat wordt nog wel erger als het bouwverkeer eenmaal op gang komt. Daarna volgt renovatie.
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Hier weer wat foto's van de vorderingen. Het wordt al wat groener op de baan  :O
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Het hout bij de overweg is vast priegelen geweest Adrie, ziet er mooi uit ( net als de rest van de baan  :) ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
Wordt nog erger met het priegelen. Er komt 1 overweg in een bocht te liggen. Maar eens kijken hoe we dat op gaan lossen.
Re: Verder met mijn modelbaan 2.0
De koeien moeten naar de wei  :D
Re: De reizigers kunnen komen!
Het station is al geplaatst echter moet nog worden afgewerkt. Binnenkort kunnen de eerste reiziger zich melden om met de trein een rondje te rijden. Tevens is doordat de burgemeester van de stad wat opstandig is hier de lockdown tijdelijk afgeschaft. Er kan weer gedronken en gefeest worden  :)
Re: De reizigers kunnen komen!
Hier wat kleine updates op mijn modelbaan.

De rots met een kapel en kruisweg zijn gereed, er kan weer gewandeld worden.(Dank aan de regering) Zo kon ik bij Martijn weer wat spulletjes kopen voormijn modelbaan  :thumbup:

Bovendien krijgen de bewoners binnenkort weer een dak boven hun hoofd want de stad begint ook weer wat vorm te krijgen.

De snelheid van bouwen is de laatste maand wat omhoog gegaan omdat bekend is geworden dat ik prostaatkanker heb met uitzaaiingen in het bot. En ik wil nog zo lang mogelijk genieten van mijn baan. Eergisteren mijneerste chemo gehad van de 6, dus ik zal het nog behoorlijk zwaar krijgen, al voel ik mij op dit moment nog best goed.
Re: De reizigers kunnen komen!
Hallo Adrie,

Oef kerel dat zal als een harde klap zijn binnengekomen.
Veel succes met de behandeling.

Vrgr,
Wilko
Re: De reizigers kunnen komen!
Ha Wilko

Dank voor de reactie.  :thumbup: Was idd wel schrikken toen ik alles te horen kreeg. Maar we maken er maar even het beste van.
Re: De reizigers kunnen komen!
Oei Adrie ik ken u wel niet maar wat ik daar lees, man man man. Dat is toch even schrikken hoor  :( :?
Re: De reizigers kunnen komen!
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De reizigers kunnen komen!
Hallo Adrie,

Dat is zeker een klap als je dat te horen krijgt. Maar is wel nog kans op (volledig) herstel ?
En sterkte met verwerken ervan.
En ik blijf genieten van je update's.

M.vr.gr. Erwin