Deze modelbaan is gesitueerd ergens in Duitsland. Niet naar origineel voorbeeld. Hoe origineel! Vandaar dat ik met Duits materieel ga rijden. bij voorkeur tijdperk 4.
Aangezien de baan niet geëlektrificeerd wordt zal de tractie voornamelijk bestaan uit stoomtreinen en dieseltractie.
Het baanplan heeft een afmeting van 290x156. Heeft een hoofdstation. en een schaduwstation van 3 sporen + een passeer spoor aan de voorzijde van de baan.
Bovendien zit er een draaischijf in de baan verwerkt om de locs te keren.
De afgelopen maanden ben ik al druk bezig geweest met het verzamelen van rails en wisselmateriaal. Verder heb ik me door het vraagstuk van de bezetmelders heen geworsteld met heel veel hulp van de forumleden hier aanwezig. Gebruik hiervoor op aanraden van dit forum de melders met diode van Rosoft. Met dank aan Wim voor de uitleg in deze.
Buiten dit om is een neef van me druk bezig geweest Met de zolder te isoleren en af te werken en de onderbouw van de treintafel te maken. Waardoor ik nu eindelijk na veel spannende weken een begin kan maken van de opbouw met al zijn problemen