Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ombouw insider krokodil naar digitaal, iemand ervaring?

Gestart door Dee-jay zaterdag 20 mei 2006, 19:48:57

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Ombouw insider krokodil naar digitaal, iemand ervaring?
Enige jaren geleden heb ik een insider krokodil gekocht, net in de tijd dat ik mij nog kon vermaken met het conventioneel rijden. Nu ben ik toch stukje bij beetje aan het digitaal rijden gaan denken en is dit 1 van de loc's die dan omgebouwd moet worden. Iemand met goede ervaringen met de huidige mogeklijkheden?
Ombouw insider krokodil naar digitaal, iemand ervaring?
Geef ons wat meer info over je loc. Marklin nummer zit er trommel of schijfcollector in laat het ons even weten. Het verschil tussen beide is een trommelcollector motor heeft 2 koolstof koolborstels de andere een koperen en koolstof koolborstel.

Waarschijnlijk zit in je insider krokodil een schijfcollector?
Ombouw insider krokodil naar digitaal, iemand ervaring?
Het is een replica van een ccs800 dacht ik. Nummer op de doos is 30159. Volgens zeggen (alweer enkele jaren geleden) zou ombouw niet mogelijk zijn vanwege een te grote stroomafname :(
Ombouw insider krokodil naar digitaal, iemand ervaring?
Dan weet ik welke je bedoeld. Die grote stroomafname kan kloppen. Maar het hoeft natuurlijk geen Marklin decoder te zijn. Vraag een goede Marklinhandelaar of hij het kan doen met een Esu of Uhlenbrock decoder.
Ombouw insider krokodil naar digitaal, iemand ervaring?
Hallo Dee-jay,

De replica CS800 krokodil heeft de oude Spoor 00 motor van Maerklin. Heb de ombouw zelf ter hand genomen met o.a. een Uhlenbrock decoder maar was hier niet tevreden mee. De lok reed wel, maakte veel lawaai door de veldspoel, maar echt veel kracht was er niet. En de Bietschtal brücke op rijden al helemaal niet. Gewoon dienst weigeren in de spiraal omhoog.

Heb toen de oude C90 decoder van Marklin geplaatst, en nu loopt hij als een zonnetje. Kost iets meer maar dan heb je ook wat.