Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?

Gestart door adrie1961 maandag 01 februari 2016, 23:42:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Wie in de omgeving van vught wil mij helpen met bezet melder en bloksysteem. Heb alles volgens het boekje gedaan maar het werkt niet
Bruggetjes doorgeknipt, 1 rail isolatie geplaatst en alles wat ik te zien krijg is een geel contact puntje op mijn cs2 over nu een wagon op staat of niets.

Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Je dient 2 rail isolaties te plaatsen...
De tweede komt aan het einde/begin (net zoals je noemen wilt) van de rail (niet op dit plaatje) die je aan de contactrail (linkerrail op dit plaatjes) klikt.
Let er dus op dat je die isolatie aan dezelfde railstaaf doet.

Kijk ook ff in de Wiki; daar staat het plaatje bij dit praatje ;-)
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
hallo treinofiel

Ik kan me voorstellen als je meerdere blokken achter elkaar hebt dat je de isolatie telkens bij het volgende blok moet plaatsen. Echter heb een stukje rechte rail gepakt waar ik 1 eindstuk van teruggleed draad heb voorzien naar de s88 module. Dan zou je mijn inziens moeten kunnen zien dat 1 blok bezet is middels een kleur in het contact blokje op je sc2. Echter bij mij blijft deze geel. Want een wagon moet hij ook detecteren lijkt mij.?
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Begin eens met een draadje tussen een decoder input en de massa.
Dan kun je zien of je centrale goed is ingesteld.
Werkt dit zit het in je rails.

Je hebt van alle rails in dat blok de bruggetjes doorgeknipt?

Robin
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Hallo Hero

Inmiddels dat gedaan wat jij ze. En het werkt. Ben er nu achter dat beide spoorstaven geïsoleerd dienen te worden tussen 2 detectie blokken.

Bedankt alvast voor het meedenken.
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Beste Adrie,

Je moet maar 1 spoorstaaf isoleren en aansluiten als meldsectie. De andere spoorstaaf blijft ononderbroken doorlopen en is aangesloten op de bruine draad (Brown) vanuit de centrale. De aansluiting rood(red) gaat naar de middenrails (puko's).
Aan beide zijden van de rails links en rechts dus knip je de brugjes door en plaats je een isolatie. Aan de nu geisoleerde spoorstaaf van massa (bruine draad) maak je een verbinding naar de terugmelder.

Door het knippen verbreek je dus de verbinding tussen de linker en rechter spoorstaaf.

Groetjes
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Ik denk dat het meer een gevalletje is van het "omdraaien" van sectie's met bruine draad en groene(meld)draad.
De spoorstaven aan de "groene" zijde moet steeds per blok geïsoleerd zijn.
De spoorstaaf aan de "bruine' zijde moet dus doorlopen.

John
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Ook weer zo handig dat er 2 draadjes van dezelfde vraagsteller over het zelfde onderwerp naast elkaar lopen.

Groetjes

PS, misschien kan het samen gevoegd worden of verwijdert?
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
 O:-D
Is dat het bruine of rode draadje  :-)
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Als ik weet hoe ik di draadje kan verwijderen zal ik dat beslist doen. Want werkt nu wel verwarrend.


Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Beste Adrie,

Als je op een dinsdagavond een keer naar de MSG/Den Bosch komt als "belangstellende", dan wil ik je e.e.a. wel uitleggen.

Groet, Anne W
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Bedankt voor het aanbod. Zal ik een keer doen. Een van deze komende weken.

De afstand Vught den Bosch is wel te overbruggen.
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Beste Adrie,

O.K., laat het me even weten wanneer je komt, er loopt op de club maar één Anne rond, dus dat komt wel goed, heb je je wel al wel georiënteerd met welk computerprogramma je wilt gaan rijden?

Groet, Anne W
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Ik heb nu een cs3 lijkt me het eenvoudigste om hetzelfde programma op de computer te draaien.

Heb in het verleden met mijn n-baan het programma van roco gebruikt.
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Hi Adrie,
lees DIT eens door.

grt Piet.
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Ha die piet

De grote fout die ik telkens maakte was dat bij de c-rail de rail staaf links en rechts altijd verbonden is als 1 van de bruggen niet is door geslapen.
Dit in tegenstelling tot het 2 rail systeem waar de spoorstaven altijd van elkaar gescheiden zijn.
Heb nu een stukje rail gelegd incl. wissel en het werkt nu.

Groet
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
-Adrie:
Fijn dat het nu werkt. zeer belangrijk bij het knippen of slijpen van de bruggetjes is dat het stukje dat er tussen uit gaat dat je dat ziet liggen, wanr het kan anders toch nog een verbinding geven.
Re: wie wil mij helpen met bezetmelder op c-rail?
Ha jørg

Dank je voor de tip. Blijkt trouwens ook voor te komen dat rail staven nog een doorverbinding maken. Dit schijn je weg te kunnen halen door er even met de dremel langs te slijpen.

Vandaag is de onderbouw van de baan binnen gekomen. De bouw kan dus beginnen. Net op tijd