Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Gebrooker Baan - het einde - door naar versie 2

Gestart door Henk (Kaleb) maandag 01 februari 2016, 16:43:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation is werkend.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation is werkend.
Hierbij wat beelden van het schaduwstation.



Maar aangezien ik analoog rijd, liep ik tegen een probleem aan. Heel soms schakelt een wissel niet goed mee en knalt de inkomende trein op een staande trein. Hiervoor heb ik de volgende oplossing bedacht:

Het hele opstel spoor wordt nu gevoed door het sein relais. Vlak voor de stop sectie zit een schakelrail die het eigen sein op rood zet, het volgende spoor vrij geeft en de wissels omzet naar het vrije spoor. Door de schakelrail met 1 rechte rail erachter uit de sein sectie te halen en rechtstreeks te voeden door de trafo voorkom ik ten eerste dat een sleper op de schakelrail blijft staan. Als er nu een wissel niet goed mee schakelt, stop de trein aan het begin van het spoor dat bezet is zonder achterop de stilstaande trein te botsen. Door het bloksysteem zal uiteindelijk alles stoppen.

Weer wat werk om alles zo aan te sluiten. Hopelijk wordt de baan zo botsproof.

--- to be continued ---
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Leuk filmpje Henk van je mooie schaduwstation. :thumbup:
Mooi opgelost met het sein relais zodat er geen botsingen meer voorkomen. :) :)
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Citaat van: Kaleb op zaterdag 25 juni 2016, 15:59:47
Het hele opstel spoor wordt nu gevoed door het sein relais. Vlak voor de stop sectie zit een schakelrail die het eigen sein op rood zet, het volgende spoor vrij geeft en de wissels omzet naar het vrije spoor. Door de schakelrail met 1 rechte rail erachter uit de sein sectie te halen en rechtstreeks te voeden door de trafo voorkom ik ten eerste dat een sleper op de schakelrail blijft staan. Als er nu een wissel niet goed mee schakelt, stop de trein aan het begin van het spoor dat bezet is zonder achterop de stilstaande trein te botsen. Door het bloksysteem zal uiteindelijk alles stoppen.

Bijzonder slim en simpel opgelost Henk, zeker eentje om goed te onthouden :wink: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Henk,

Mooi filmpje van je schaduwstation, jij hebt ook lekker wat sporen om je locs te kunnen zetten.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Dank jullie. Ik wil de baan met name het automatisch rijdend gedeelte fool-proof maken. Dat is de grootste uitdaging van de analoge baan naar mijn mening. Als het mis gaat zorgen dat botsingen vermeden worden. Het was een paar uitjes denken over de mogelijkheden en wat er fout kon gaan. Met name de schakelrails is een uitdaging als er meerdere slepers in de trein bevinden. Slepers komen wel zo dicht mogelijk bij elkaar te zitten. Maar relais moeten goed blijven staan na een dubbele puls. Dat is het leuke van deze hobby vind ik. Lekker old-school bouwen en rijden.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (film)
@citaat precies Henk, lekker oldskool bouwen en rijden, daar gaat 't om :thumbup: >:-D :thumbup: >:-D :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Balen, balen en nog eens balen. Er is ergens in het schaduw station kortsluiting ontstaan. Dat heeft nu al 2 decoders gekost. Dan maar een oude analoge Märklin 3000 (BR 89 006) opgesnort. En...... Uit het schaduwstation naar de hoofdbaan (andere trafo)..... Schakel van rijrichting en spurt terug......

NIET GOED......

Het heeft gewerkt dus polariteit van trafo's is goed. Probleem ligt bij laatste aanpassing. Alle rijstroom dan maar weer losgetrokken uit frustratie en nu weer opnieuw aansluiten en alle isolatoren en alle aansluitrails controleren...... Weer wat te doen.

Zolang schaduwstation niet minimaal 2 uur probleemloos kan rijden gaan we niet beginnen aan de klimspiraal.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Hoi Henk


Dat is inderdaad flink balen, hoop dat je de foutmelding vind dat je weer kan test rijden.




Groeten


Peter
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
-Henk:
Das flink balen, hopelijk vindt je de sluiting snel,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 09 juli 2016, 12:21:15
Dat is inderdaad flink balen, hoop dat je de foutmelding vind dat je weer kan test rijden.

Tja Peter..... Als analoog rijder wordt het opnieuw aansluiten en weer proberen. Foutmeldingen laten de trafo's niet zien.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Henk,

Kan je helaas niet helpen, kan je bv stukje per stukje aansluiten rijden.
En zo verder gaan, als je dan een sluiting hebt moet je niet alles afbreken.
Vind analoog rijden ook prachtig, heb hier wel digitale locs is enkel voor de sound
verder schakel is ook alles analoog.



Groeten

Peter
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Citaat van: Kaleb op zaterdag 09 juli 2016, 12:06:36
...
Probleem ligt bij laatste aanpassing.
...
Dan zou ik eerst de laatste aanpassing hebben gecontroleerd ipv alle draden eronderuit slopen ;)

Groeten,
Ton.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Dat dacht ik eerst ook Ton. Maar dan had ik toch meer dan de helft van de draden los. Dus mijn idee was om het gelijk maar netjes te gaan doen. Draden netjes wegwerken. Dikkere ringleiding etc.....
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Jammer om te lezen dat je kortsluiting hebt Henk. :(
Succes met het opsporen van de kortsluiting.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
En zo zag de decoder eruit. NIET GOED!  :-( :-(

Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Hoi Henk,


Dat ziet er niet zo netjes meer uit  8o , die kan je beter wegdoen en nieuwe instaleren.  :warning:



Groeten en succes verder.


Peter
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)

Wat is dat voor ding (geweest)? Ziet er nogal digitaal uit  (SMD techonolgie) :D
Wat doet een decoder op een analoge baan? Wat voor IC's zie ik daar naast die afgefakkelde bende?
Een m14946 leid me naar Low-Cost Low-Power 2.4 GHz RF Transceiver. Ehhh? Wat deed dat ding precies?

:D lijkt op een PC die ik ooit gerepareerd heb. Toen ik de schakelaar omzette, gebeurde zoiets.
Gelukkig in de afdelingskeuken van de campus. De roetwolken van de affakkelende condensator hadden niet in mijn kamer gepast.



Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Héél interessant   :)
Vanaf nu ga ik deze topic ook volgen.
Ludo
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Lokpilot 4 decoder?
Die zijn normaal gezien kortsluiting beveiligd. Maar je schakelt met blauwe trafo's? Zouden die geen te hoge stroomstoot geven voor de decoders?
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
@Bekie:  Aangezien ik niet schakelde met de trafo moet het wel kortsluiting zijn geweest. Een veel te grote stroom is dodelijk voor de decoder.

@Ludo: Leuk, welkom  ;) Hopelijk was niet alleen de opgeblazen decoder interessant  8o

@Jan: dat was een LocPilot 4.0 met MFX. Wat een decoder doet op een analoge baan??? de loc-motor en lampen voorzien van stroom :D. Rijdt veel beter dan de oude klokankers. En daarnaast: probeer eens een nieuwe loc te kopen zonder decoder  :P

@Peterke: dat is ook de bedoeling. Daarna met de tengels eraf blijven


Het schaduwstation is geheel opnieuw aangesloten en er wordt weer gereden. Nu ook met wagons erachter om de knelpunten (ontsporingen) op te kunnen sporen en te verhelpen. Een schaduwstation wordt toch geacht zo goed als foutloos te zijn (afgezien van de idioot achter de knoppen :D :D)

---to be continued---
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Indien de stand van de grote switch op AUTO staat (geheel automatisch rijden) kan het prettig zijn het schaduwstation (S1 en S2 ieder 4 sporen) handmatig de treinen te laten vertrekken in een willekeurige volgorde. Hiervoor dient in stand AUTO de puls (groen) te worden onderbroken met een 4-polige tuimelschakelaar voor de 4 opstelsporen. Alles kan in 2-voud worden uitgevoerd voor S1 en S2.

De 4-polige schakelaar zorgt in stand 1 voor het toch geheel automatisch rijden (1 binnen en 2 vertrekt) zoals het nu ook werkt.
In stand 2 geeft het de mogelijkheid om handmatig het vertrekkende spoor te selecteren. Bij deze handmatige selectie zal ook altijd de wisselstraat correct worden omgezet naar het vertrekkende spoor. De rest van de baan rijdt nog geheel automatisch volgens bloksysteem.

Daarnaast wil ik bij het handmatig vertrekken een controle led hebben als er een trein kan vertrekken (dus als er net eentje is binnen gelopen op één van de 4 sporen). Indien er net een trein vertrokken is (handmatig groen gegeven) gaat de LED weer uit. Dit wil ik proberen met de onderstaande oplossing waarbij de backup switch altijd de mogelijkheid geeft het relais om te zetten op handbediening:

Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (niet meer)
Citaat van: Kaleb op woensdag 03 augustus 2016, 11:14:19
probeer eens een nieuwe loc te kopen zonder decoder  :P

Nooit geprobeerd om nieuwe locs te kopen (met of zonder).
Maar ehh, in je schakeltekeningen teken je blauwe trafo's. Heb je  blauwe trafo's in gebruik?
Dit in verband met die LocPilot 4.0  8o



Citaat van: Kaleb op zaterdag 25 juni 2016, 15:59:47
Het hele opstel spoor wordt nu gevoed door het sein relais.

Ook mijn idee, maar met ander doel. Jouw sein relais bepaalt rijden of stoppen op een opstelspoor, en bij mij komt daar dan nog bij of dat rijden op 2 of op 3 spoorstaven gebeurt. Bij vertrek wil ik dat uiteraard ook weten. Bijkomend voordeel van die aanpak: de duwloc (die achteraan rijdt) stopt ook in de sectie!

Die duwloc levert jou straks nog een probleem op: want waar zit de sleper in de trein, en hoeveel slepers heeft die trein in totaal (verlichting?)?  De makkelijkste manier om geduwde treinen te ondervangen is, om de achterkant van de trein vast te stellen (b.v. met een lichtsluis) in plaats van de voorkant van de trein met een schakelrail.

Voor de liefhebber even een dwarsverbandje:
http://www.christian-luetgens.de/eisenbahn/elektronik/ls1/Lichtschranke_1.htm
http://s.aliexpress.com/QbU7FVjm in http://forum.3rail.nl/index.php?topic=61083.msg1070643#msg1070643
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
@JanWillem:  Ja ik gebruik ook de blauwe trafo. Wat ik heb kunnen traceren wat een foute aansluitrail die het probleem veroorzaakt heeft. Schakelen doe ik niet met deze locs op de hoofdbaan. Rangeren ga ik lekker met oude kleine analoge locjes doen. Ik heb geen duwtreinen of ik zorg ervoor dat de sleper altijd voor zit. De slepers voor verlichting komen direct achter de loc zodat de interval van 2x een puls minimaal is. Zaak is dan om de contactrail ver genoeg achter de stopsectie te leggen. De rest van de stam gaat verlicht worden middels stroom geleidende koppelingen. Het hoe en wat moet ik nog uitpuzzelen.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
Citaat van: Kaleb op woensdag 03 augustus 2016, 14:13:28
Ik heb geen duwtreinen of ik zorg ervoor dat de sleper altijd voor zit.
Och, ik dacht even aan die oude TEE, of nieuwere sprinters, hondekoppen, muizen, wadlopers,  e.d.
Moeten dus eerst een lus door, voordat ze het schaduwstation in mogen. Dat is te overzien.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
Er gebeurt nog steeds iets. Het testrijden is uitgebreid met de "aanhangsels". Hieruit komen nog wat problemen voort bij de wisselstraten. Na analyse van de problemen wordt er een passende oplossing geboden. Eén daarvan was het aanpassen van een 3-tal wissels waar slepers van de rijtuigen steevast tegenaan liepen of bleven haken. Als eerste wordt er een overzicht geboden van het materiaal zoals het nu op de baan staat. Komende jaren zal het worden uitgebreid aangezien er totaal een 20 locs met aanhang op de baan zullen komen.

De 2e foto geeft een inkijkje in de "technische" werkplek die eindelijk weer eens overzichtelijk is.
Re: Gebrooker Bahn - Het schaduwstation werkt (weer)
-Henk:
Mooie lange schauwstations,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En je werkplek ziet er zeker niet slecht uit,  :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Vandaag even wezen buurten bij Bentink te Apeldoorn. Leuk zaakje met heel veel keus en vriendelijke hulp. Ik vind dit een aanrader
Kijk wat we daar vonden voor een mooi prijsje:


Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
-Henk:
Super mooie aanwinst, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Henk,

Dat is een mooie loc, wens je er veel plezier meer alvast  :)



groeten


peter
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Dank jullie Peter en jørg. Blijkt dat het geluid gewoon werkt op mijn analoge baan. 😄😄
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Dag Henk.

Zou je daar een filmpje van kunnen maken?
Ik ben benieuwd naar het 'analoge' geluid ...

Groeten,

Erik.
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Als ik thuis ben ga ik dat zeker doen Erik (dat is pas na Houten).
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
De nieuwe mehano met geluid op mijn analoge baan.

Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Hallo Henk,

Een mooie lok heb je daar.  Allen stopt die wat bruusk op je baan een probleem?
Leuk dat ik je teruggevonden heb.  Ttz, enkele weken geleden was ik al eens op jou project uitgekomen en naast het feit dat je een leuke baan bouwt, waarop zoet alles wet je leuk vindt te zien zal zijn, trok het onderstel van je baan mijn aandacht. Ik zou ook willen gebruik maken van dergelijke metal profielen voor de onderbouw van mijn project, maar ik vind in geen enkele doe het zelf zaak dergelijke profiel, tenzij bij OBI in Duitsland.  Mag ik je daar vragen waar jij deze profielen hebt gevonden?
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Henk,

Heel veel rijplezier toegewenst met je mooie loc. :thumbup: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Dank je Michel.

Ivan, dit gebeurt op een analoge baan. Rood sein, Stroom weg, BAM....stop. Geen afrem vertraging oid. Wat betreft de metalen profielen, die zijn ruim 45 jaar geleden door mijn vader gekocht. Hiermee kan ik je dus niet verder helpen.
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Dag Henk, zojuist je draadje gevonden (via een ander draadje :D ).

Leuke baan ben je aan het bouwen, sucsez  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Citaat van: iVanDL op zondag 04 september 2016, 01:02:55
Hallo Henk,

Een mooie lok heb je daar.  Allen stopt die wat bruusk op je baan een probleem?
Leuk dat ik je teruggevonden heb.  Ttz, enkele weken geleden was ik al eens op jou project uitgekomen en naast het feit dat je een leuke baan bouwt, waarop zoet alles wet je leuk vindt te zien zal zijn, trok het onderstel van je baan mijn aandacht. Ik zou ook willen gebruik maken van dergelijke metal profielen voor de onderbouw van mijn project, maar ik vind in geen enkele doe het zelf zaak dergelijke profiel, tenzij bij OBI in Duitsland.  Mag ik je daar vragen waar jij deze profielen hebt gevonden?
Die profielen zijn hoogstwaarschijnlijk van het fabrikaat Dexion, is materiaal voor bv bouw van magazijnstellingen etc.
Wellicht 2e hands op MP?
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - Weer eens wat nieuws
De op de beurs gekochte trafo's zijn aangesloten en de ouwe blauwe zijn verwijderd.
Wat opvalt is dat de witte trafo's een stuk smaller zijn. Ik ben er weer tevreden mee.
Die ene blauwe licht trafo verzorgt de LED's op de bedieningstafel en een 20tal (verlichte) wissels op de baan.

Voor de scenery (gaat LED worden) komen er nog één of twee gelijkstroom trafo's.
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
En zo zien het schakelpaneel (onderkant) en relaispaneel er nu uit
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
-Henk:[/i]
Knap staaltje paneelbouw, zeer strak,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Henk,

Zie dit draadje ook voor het eerst en ga je ook volgen.

Ziet er geweldig uit  :D

Groeten Barry
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Inmiddels loopt het schaduwstation nagenoeg zonder problemen. Wat wissels aangepast en veel proefrijden.



Het volgende project is de klimspiraal. Dus veel puzzelen en zagen.

---to be continued---
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Henk,

Met plezier naar je filmpje gekeken. :)
Het mooie materiaal rijd erg goed. :thumbup:
Succes met het te bouwen klimspiraal. :)
Heb mij meteen geabonneerd op je YouTube kanaal want de volgende filmpjes wil ik natuurlijk niet missen. :)
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Henk

Halo dat heb je knap voor elkaar gedaan, ziet er echt allemaal heel mooi en goed uit.
Alles schakelt mooi en rijd ook netjes, dit doe ik je niet na hoor ook zal ik het mss ooit wel willen.




Groeten


Peter
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Henk,
je filmpje laat zien dat je het schaduwstation onder controle hebt. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Sucsez met de klimspiraal.  :arrow: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Dank jullie wel Cees, Peter en Michel voor de complimenten. Helaas is het nog niet 100% maar 95%. Spoor 1-1 en 2-1 lijken te weinig stroom te krijgen. Misschien eens goed schoonmaken en sommige wagons ontkoppelen spontaan op de uitrij wissels van station 2. Hier maar eens met de neus letterlijk bovenop gaan staan kijken.

Maar bij tevredenheid van 90% of meer ga ik verder met de spiraal. Dus het volgende project. Het volgend niveau komt 15-20 cm hoger te liggen. Anderhalve lus gaat het worden.
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
-Henk:
Mooie realisatie tot hier toe, veel suc6 bij de verdere bouw en de klimspiraal,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Citaat van: Kaleb op zaterdag 24 september 2016, 21:33:17
Spoor 1-1 en 2-1 lijken te weinig stroom te krijgen. Misschien eens goed schoonmaken en sommige wagons ontkoppelen spontaan op de uitrij wissels van station 2.
@Henk
Maak je gebruik van een ringleiding?
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Bahn - het vervolg
Cees: de stroomvoorziening voor dit stuk (vanuit het sein beveiligd) komt via de bedientafel. Echter op dat moment rijdt er maar één loc op de trafo.

Dank je Jørg.