Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic

Gestart door Sascha zondag 31 januari 2016, 08:48:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 01 februari 2016, 19:41:35
Voor de wagon zal dat wel loslopen, maar voor de lok wordt het spannender :-)

Volgens de stand van 15.10 uur doet de loc (190/250 = 75%) het zelfs lichtjes beter dan de wagon (350/500 = 70%). Ik vind het fraaie scores na twee dagen. Hopelijk halen ze het beide :thumbup:.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Hallo

Ook deze keer ben ik weer van de partij
2 wagons besteld
Heb ook al een bevestiginsmail binnen
Ben wel zeer benieuwd straks naar het eindtotaal

Grt

John
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Speciaal ook voor degenen, die dit forum beheren. Prima werk!!!! :-) :-)

Uiteraard ook besteld, 2 wagons + loc.

Bevestiging ontvangen....

Op naar het volgende jubileum......

Theo

Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Leuk, leuk, leuk....

Ik voel veel voor de loc, omdat de dhg500 mijn eerste lokje was ooit als jonkie.
Wat ik wat jammer vind vanuit mijn eigen gedoetje is de opdruk op de wagons.
Ik heb een baan in aanbouw tot zeg 1970 en dan is het wat raar om de wagons te laten rijden.
Slechts de opdruk als op de lok (10 jaar 3 rail) is dan wel heel erg leuk.
Kudoos voor het initiatief, laat dat duidelijk zijn!
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Bevestiging uiteraard al weer binnen.
2 wagonnetjes en locje...
En het loopt lekker..... :D

Mvg: Alex
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Voor diegene die eventueel een 2e locomotief willen, is er de mogelijkheid om op de reservelijst geplaatst te worden. Laat dit dan even weten op . Als we de 250 niet halen, dan gaan we aanvullen vanaf de reservelijst op volgorde van inschrijving op de reservelijst.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met ''speciale motor'' ? Dat die speciaal is oke, maar wat is er dan speciaal aan?  :D
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Zojuist één containerwagen besteld met dc wielen, met dank aan 2 forumleden.  ;) :D
Helaas geen loc, daar op mijn baan geen treinen rijden met een pantograaf tussen de wielen. >:-D

Rob
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Ziet er leuk uit ik heb mijn bestelling ook gedaan hoop dat ik nog op tijd ben
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Citaat van: Robtrein op dinsdag 02 februari 2016, 10:30:46

Helaas geen loc, daar op mijn baan geen treinen rijden met een pantograaf tussen de wielen. >:-D

Rob

Rob , motortje er uit , en lekker duwen , komt ie ook an de overkant. :D :thumbup:

Mvg: Alex
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
En besteld! Loc en Wagon, netjes de bevestigingsmail gehad!
Super geregeld wederom mannen.
Edwin en Sascha ( en collega's die achter de schermen werken) super bedankt voor deze leuke actie...
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Alex,

Dat is ook een mogelijkheid, maar dan vind ik zo'n opwindmotortje passender. ;) :D

Rob
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
er bestaat ook een trix model dan kun je zo de kap ruilen☺
En dan heb je gelijk een heel exclusief model😉
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Citaat van: treinrobert op dinsdag 02 februari 2016, 10:15:46
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met ''speciale motor'' ? Dat die speciaal is oke, maar wat is er dan speciaal aan?  :D

Als ik dit topic over het model 36500 moet geloven is het speciale aan de motor dat het een Chinamotor is.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
het is een goedkoop motortje met wormwiel overbrenging naar tandwielen,
maar...het loopt prachtig !
niet te vergelijken met de koffiemolen...

ik heb er nl al 3 met zo'n aandrijving,
en al die oude weggedaan. ;)
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Oke duidelijk. Ik was vooral benieuwd. Maakt voor zo een klein lokje ook niet zoveel uit. Ik moet alleen nog wel beginnen aan m'n baan :P Dus rijden gaatie nog niet.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Net weer een aantal bevestigingen verstuurd. Iedereen tot 15.00 vandaag zou nu een bevestiging moeten hebben.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Neem aan dat in het overzicht de 'reservelijst van locomotieven' niet is opgenomen? Zodoende krijgen we een beter beeld hoeveel mensen een locomotief hebben besteld :)
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
De reservelijst zit niet in de grafiek. Dat is nl. een aparte tab in het sheet.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Bijna goed Lucien ;)

Nog 44 te gaan zonder de reservelijst
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lucien,

Kijk even wat er op de wagons staat afgedrukt.
"Het forum vóór en dóór Märklinliefhebbers".
Daar past een Piko-loc niet bij ;)

Groeten,
Ton.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lucien,

forum voor en door Märklin liefhebbers  dus  eerste optie is dan een Märklin loc.
Ik denk dat dit niet mogelijk was bij Märklin het beheer misschien bij Piko had gaan kijken.
Grts

Johan
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lucien,

In eerste instantie gingen we alleen voor de wagon. We kregen van Märklin een speciale aanbieding voor de locomotief. Daarom hebben we die meegenomen in ons aanbod. De aanbieding van Piko voor die locomotief die jij bedoelt is 139 euro voor een wisselstroom locomotief. Probleem hierbij echter is dat je dan een zilveren locomotief moet nemen. Wij willen graag een witte. En dan zit je ook bij Piko aan een minimum van 500 stuks.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Citaat van: Edwin op dinsdag 02 februari 2016, 15:07:27
Net weer een aantal bevestigingen verstuurd. Iedereen tot 15.00 vandaag zou nu een bevestiging moeten hebben.

Bevestigingsmail ontvangen.

Rob
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Moet zeggen dat ik (persoonlijk) dit een mooie aanbod van M* vind, positieve ervaring ondanks dat we af en toe wel eens mopperen  :thumbup: :thumbup:
Ik twijfel er overigens niet aan dat we aan de aantallen geraken, we zijn pas n enkele dag van start, wie weet hoeveel mensen hun sok nog binnenste buiten moeten keren  >:-D
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Citaat van: Simon BR39 op dinsdag 02 februari 2016, 16:05:13
wie weet hoeveel mensen hun sok nog binnenste buiten moeten keren  >:-D
:o) En dan volhouden dat geld niet stinkt  :-)

Dirk-Jan
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Ik ga de loc misschien ook bestellen. Maar dan moet ik eerst even sparen 8o.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Neem gewoon een extra krantenwijk , dan hoeft dat geld niet meer zo te stinken uit die sok.
Afgelopen zaterdag kreeg ik weer een goed aanbod van een van mijn EX vrienden van Hobby In Praktijk voor een krantenwijkje , daar heb ik me maar bij neer gelegd. :thumbdown: >:-D :thumbdown:
Anders kan ik dat allemaal niet betalen. :D :D :D

Mvg: Alex
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Heb al een krantenwijk in de ochtend :D
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
2 in de ochtend , 1 tussen de middag , en 3 in de avonduren.

Hoe denk je anders dat ik dit kan betalen?
Een deel word wel zwart uit betaald , hoop niet dat ze daar achter komen..... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Ook maar van allebei 1 besteld.
het zijn toch wel leuke fantasie modellen voor op mijn zeer realistische baan   :P ;)

Leuke actie  :thumbup:


Groeten Barry
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Ben niet heel actief in dit forum, maar dit initiatief verdiend om gesteund te worden.
Heb 1 loc en 4 wagens op het lijstje laten zetten.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Wel iets wat jammer dat er geen geluidsmodule in zit met 'happy birthday'.  ;)
Maar die valt misschien wel in te bouwen op basis van een oude verjaardagskaart....
Ach het is en blijft een leuk locje. Zelf ook ooit begonnen met zo'n zelfde soort met de NS logo startset 0988. Is ook alweer 25 jaar terug.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Ook op het Duitse Stummiforum heb ik ons jubileum even aangestipt:

Zie hier.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Komen de jubileum loc en de wagon deze keer weer in de KOLL catalogus?
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Ik zou niet weten waarom niet.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Het forumbeheer dient daar zelf initiatief in te nemen, Mr KOLL doet dit niet automatisch.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Wat wil je hier nu mee zeggen?

Ik heb dit daar niet kenbaar gemaakt met als doel dit in de Koll te krijgen. Dat mag "men" van mijn part later zelf bepalen en interessert mij werkelijk niets. Het doet aan mijn verrzamelwaarde niets af of toe.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
De eindstand voor vandaag net in de tabel gezet. De bevestigingen gaan over een paar tellen de deur uit. Dus iedereen die tot 20:30 besteld heeft moet zo een bevestiging hebben gehad.
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Hallo Edwin,

Bedankt voor alle moeite. Heb vanmiddag de bevestigingsmail ontvangen. Bij mij is duidelijk de Wet van Murphy van toepassing.

Groetjes
Erik
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
 :) Nou, nog ongeveer 35 loccies en we zitten aan de 250.
Dat gaat de goede kant op.
Voor de twijfelaars: gewoon effe bestellen, het is een unieke loc  B) B) B)

Dirk-Jan
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Het gaat de goeie kant op met de grafiek,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Hoewel ik nog maar een half uur lid ben van dit mooie forum (zie voorsteltopic), heb ik gelijk mijn goede daad verricht en een loc met twee wagons besteld. Leuke actie!
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Het gaat zeker boven verwachting de goede kant op, en ik ben blij dat de lok's ook zo snel gaan :thumbup:

De vermelding in de Koll was er de vorige keer ook, en de wagon krijgt familie uitbreiding dus stuur een foto en gegevens van de wagon en de aanhef waarom deze wagon een vermelding verdient, zal het best goed komen ;)

Ook de lok is het vermelden in de Koll waard hoor, maar dergelijke lok's zie je vaker in de Specials die de Koll ook heeft ;)

Wellicht een taak voor het forum team, of mag iemand ook Herr Koll privé benaderen ?

Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe de eerste wagon deze vermelding heeft gehaald :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Hans,
Vorige keer is het geregeld door Sascha dus komt nu ook wel weer goed verwacht ik. Overigens zijn er nog steeds paar locs en rijtuigen te koop,... dus als je nog niet hebt besteld, doe het dan snel.  :)

Groeten,
Herman
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 02 februari 2016, 20:01:39
Ook op het Duitse Stummiforum heb ik ons jubileum even aangestipt:

Zie hier.

Top Hans! Dank je wel  :thumbup:
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Even wat antwoorden op vraagjes die langs kwamen :

1.
CiteerZou het niet helemaal top zijn als die 3railForum model ook rode buffers krijgt ??? Het is tenslotte een NL model ;-)

Het is enkel bij NS dat bij sommige containerdraagwagons rode buffers gevoerd worden. Ons voorbeeld is natuurlijk prive maatschappij 3RF :-)
Maar serieus.. Het is lastig om iets te verzinnen naar ieders wens.. Daarom hebben we (lang) achter de schermen overlegd, en komen we naar buiten met een definitieve presentatie.
Als er echt fouten in zouden zitten die opgemerkt worden zullen we dat natuurlijk wel aanpassen. Maar er zijn nu ruim 400 wagons besteld met de "wetenschap" zwarte buffers.
Als we ze nu ineens rood gaan maken, dan vrezen wij een lange discussie waar we niet uitkomen  8o

2.
CiteerKomt er ook weer een certificaat bij?

Ja, dit zijn wij wel van plan. Alleen gaan we nu geen onderscheid meer maken wie er wel een wilt, en wie niet. Iedereen krijgt er een. De administratie rondom wie wel wie niet wie papier wie digitaal wie papier en digitaal slaan wij deze reis vriendelijk af  O:-D

3.
CiteerGraag blauwe hekjes i.p.v. de zwarte, misschien een grote nummer 250 op de fronten?

De hekjes zijn onderdeel van het onderstel. Deze kan niet bedrukt gewijzigd worden. De beschrijving die op het onderstel lijkt te zitten, zit vast aan de kap die we zelf kunnen laten aanpassen (vraag staat voor de zekerheid uit bij Märklin). Verder over de bedrukking geldt het zelfde als bij vraag 1 ;)

4.
CiteerWat wordt er eigenlijk bedoeld met ''speciale motor'' ? Dat die speciaal is oke, maar wat is er dan speciaal aan?

We vermoeden inderdaad de afwijkende motor t.o.v. de koffiemolenmotor in de DHG500 van het verleden. We hebben deze vraag ook uitgezet bij Märklin

5.
Citeerzouden er geen twee verschillende opschriften op de containers kunnen komen kwestie van het nog wat aantrekkelijker te maken

Besteltechnisch kan dit (immers 500 van elk). We hebben nu zelfs al eigenlijk 2 verschillende.. Er komen 2 verschillende containernummers op te staan. Maar over bedrukking van de containers geldt oook weer het zelfde als bij vraag 1 ;)

6.
Citeermaar mis toch als wagen een met remmershuis

Misschien bij 15 jaar? Ikzelf vind de wagon met remmershuis ook helemaal het einde. Echter binnen beheer vermoeden we dat het grote publiek niet zo warm ervoor zal lopen....

7.
CiteerKomen de jubileum loc en de wagon deze keer weer in de KOLL catalogus?

We gaan zeker wederom contact opnemen met Joachim hierover. Ondanks dat de ketelwagen vol fouten in de Koll 2016 staat  :-( (we gaan om een verbetering vragen voor de 2017 versie) willen we graag dat ook deze 2 unieke artikelen worden opgenomen in de Koll. Wij nemen ZELF :important: contact op met Joachim, en zullen wederom 1 van elk opsturen naar Joachim.

8.
CiteerWàààààààt, het forum alweer 10 jaar!!

Ja AlbertJan! En jij bent ook een gebruiker van het eerste uur. En jij feliciteert ook al 10 jaar elke ochtend de jarige forumleden. Ik maak hier nu even gebruik van om je daarvoor hartelijk te bedanken!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wat zou het 3railforum zijn zonder AlbertJan :help: :help: :help:


Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Bestelling ook de deur uit gedaan :-)
- 2 wagons
- 1 loc (en reservering geplaatst voor eventuele 2de loc)

Ik had van de vorige wagons er ook al 2 besteld,
zodoende kan ik er van alles één op de baan zetten, en één in gesloten verpakking achter slot en grendel plaatsen :-)

groeten,
Kris
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Sascha.

Mooi uit een gezet.

Je kan het uiteraard niet iedereen naar zijn zin maken.....zoveel leden , zoveel verschillenden smaken.

Respect voor de keuze en al het werk wat jullie er deze keer weer van maken.....petje af.

Mvg: Alex
Re: 10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic
Sacha,
duidelijke en correcte standpunten het moet beheersbaar blijven en daar hoort zulk een redenering/standpunt bij.

Mag ik mij al aanmelden voor de wagen met remmershuisje  :D
Voor mij moet er geen vijf jaar gewacht worden ;)

Tks voor de actie

Grts

Johan