Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Algemeen Piko BR 186 topic

Gestart door Laurent zaterdag 30 januari 2016, 17:59:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Algemeen Piko BR 186 topic
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Algemeen Piko BR 186 topic
Ik hoop dat we dit topic kunnen bombarderen tot algemeen Piko 186 informatietopic.

Ik heb inmiddels enkele Piko 186's in mijn collectie. Mooie locs met een hoge bang4buck verhouding. Omdat ik momenteel maar weinig ermee rijdt (rails moet apart worden aangelegd), zat ik eens in het boekje van de meest recente aanwinst te kijken, er is wel wat doorontwikkeld sinds de hondekop. Daarbij viel het mij op dat er diverse extra functies op zitten: Kruipstand, optrek/afremvertraging en verlichting. F1 en F2 zijn zelf toe te wijzen, als ik het goed heb begrepen. Echter heeft een MS1 geen vrij toewijsbare functies. Daarvoor zou je een andere loc moeten gebruiken en deze moeten hernoemen. Dat brengt mij meteen op mijn eerste vraag: Welk Märklin artikelnummer gebruiken jullie hier om de functies te schakelen?

Een tweede vraag: Het veranderen van het adres. Voor de hondekop was daar een truuk voor om in de CV's te komen, hij is mij even ontschoten, maar werkt dat nog steeds op deze decoders?
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Lok 36850.

Wat is "een hoge bang4buck verhouding"?

Met groet,
Ben.
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Dat het geboden waar veel waar voor zijn geld is. Bij de 36850 heb ik trouwens maar 2 opties (licht en optrek/afremvertraging schakelen), terwijl het boekje spreekt over 3.
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Citaat van: Laurent op zaterdag 30 januari 2016, 17:59:34

Een tweede vraag: Het veranderen van het adres. Voor de hondekop was daar een truuk voor om in de CV's te komen, hij is mij even ontschoten, maar werkt dat nog steeds op deze decoders?

Daar heb ik ook meelopen klooien met m´n nieuwe NS 019 Traxx maar was uiteindelijk wel gelukt. Het adres aanpassen dmv vijfmaal achter elkaar van rijrichting wisselen zoals de manual aangaf werkte niet. In de ECoS het locadres laten uitlezen (was 3, volgens mij wordt iedere loc van Piko met locadres 3 geleverd), overschrijven met een vrij locadres dat nog niet voor andere locs wordt gebruikt, dan het adres veranderen bij "wijzig loc" en klaar. 

Groet,

Tom
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Niet vergeten eerst het licht aan te zetten, anders zie je niet wat je doet. Alle piko's die ik heb, en dat zijn er al aardig wat, nooit geen problemen mee gehad.

Groet René
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Citaat van: Tomm op zondag 31 januari 2016, 10:57:42
Daar heb ik ook meelopen klooien met m´n nieuwe NS 019 Traxx maar was uiteindelijk wel gelukt. Het adres aanpassen dmv vijfmaal achter elkaar van rijrichting wisselen zoals de manual aangaf werkte niet. In de ECoS het locadres laten uitlezen (was 3, volgens mij wordt iedere loc van Piko met locadres 3 geleverd), overschrijven met een vrij locadres dat nog niet voor andere locs wordt gebruikt, dan het adres veranderen bij "wijzig loc" en klaar. 
Volgens mij was het 5x wisselen, daarna eerst nog naar de CV's (was het niet 1 voor het adres) en dan pas het gewenste adres opgeven?

Overigens wordt niet alleen Piko op adres 3 uitgeleverd. Mijn ES64 U (de oer Eurosprinter) van Elektrotren staat ook op Adres 3.
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Algemeen Piko BR 186 topic
En ook bij Brawa en Roco wordt standaard uitgeleverd op adres 3.
Dus elke keer werk aan de winkel.