Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De modelspoorbaanfoto's van Frank

Gestart door frank-103 zaterdag 30 januari 2016, 17:57:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Fraaie foto's weer Frank! :) :thumbup:

Ik moet wel wennen aan die Duitse locs voor de NS dubbeldekkers moet ik je eerlijk bekennen...
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Heren bedankt voor de reacties!

Laurent heeft me verteld dat de NS dubbeldekkers door DB in Duitsland zijn getest, een 120 voor deze rijtuigen is dus echt mogelijk! Ik ga op zoek naar een foto voor je.

Gevonden: NS dubbeldekkers tussen 2 rode br 120.
Hier klikken naar bijdrage van Acido op dit forum
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dat is òòk wennen, maar kennelijk is een Duitse 120 (alleen een andere kleur) ervoor conform werkelijkheid :) :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Leuke foto reportage's Frank. :thumbup:
De Zwitserse re 460 is wel een hele mooie glimmende verschijning. :)

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
https://youtu.be/f_xn_Sjrqk8

In mijn verzameling TEE locomotieven mag een 101 natuurlijk niet ontbreken.  Toen deze 101 Rheingold hier voor een nette prijs werd aangeboden heb ik deze gekocht. Voor de liefhebber heb ik een filmpje gemaakt waarin ook een 103 meedoet. Hachelijk?
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Ik vind die TEE kleurencombinatie één van de mooiste op het spoor. Niet gek dus dat je die fraaie loc erbij gekocht hebt :thumbup:. Een een filmpje als bonus is natuurlijk top!

Groeten,
Wico
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
De helemaal rode 120 staat wel op mijn wensenlijstje, maar  een NS 1700 staat hoger op dat lijstje, die is toch logischer als trekkracht voor de NS dubbeldekkers   ;)

@Michel: ik had van Hag een chromen re460 gezien, een erg fraai model, maar ook aardig duur. Deze chromen Marklin lok lag voor 100 euro op een beurs en mocht mee.
In het Marklin museum stond er ook een, het is lastiger een lok van chroom te voorzien dan een verflaagje. Veel chromen loks zullen er dus niet verschijnen.

@Wico: naast een kudde 103-en stonden er al een db 112 en 120, een ns 1104 (1 april grap) en een sbb re4/4 III. En een tee ram. Deze 101 is dan een mooie aanvulling!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hachelijk ?

Het moet kunnen, als je er maar blij mee bent !
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Fraaie film van deze prachtige loc Frank. :thumbup:
Hier in Michelstadt rijd de blauwe versie in het rond naar volle tevredenheid soms rijd hij solo maar ook wel eens in combinatie met de Rheingold rijtuigen uit de set 28503.

Groet Michel 
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Die lok (3033) uit die set staat hier in TEE kleuren, uiteraard met de bijbehorende blikken 24 cm TEE wagens. In de wiki staat bij de set 28503 dat het om kunststof 24 cm rijtuigen gaat, dat zal wel een fout zijn!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
 @citaat
Kunststof is zeker fout want zijn inderdaad van blik Frank.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frappant, wat een kleurencombinatie teweeg kan brengen, Frank !
Nog frappantender is het feit, dat zo'n bonte jurk de ene loc wel staat en de andere weer niet. (loc's lijken wel mensen)
Op de 101 staat het uitstekend  :thumbup:

En het prijskaartje dan ook nog meevalt, is het helemaal feest  ;)

Grtz Tony

( die gesmuld heeft van het filmpie met onzichtbaar ouderwets handwerk )
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Tony, ik vind het deze 101 ook erg goed staan! Het prijskaartje was erg netjes voor een full sound lok. De 2 bijbehorende sets met rijtuigen vond ik ook erg leuk, Marklin heeft zowel een bagagerijtuig als 2 tweede klasse rijtuigen in deze sets gestopt. Dat terwijl er nooit een bagagewagen of tweede klasse rijtuig in TEE kleuren te zien is geweest.
Van de echte 101 Rheingold heb ik vooral foto's gezien dat deze witte (ice) rijtuigen trekt. Ook een mooie combinatie!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik had eerst de Roco NS Vectron besteld, maar toen Marklin deze ook aankondigde heb ik mijn bestelling gewijzigd in de Marklin variant (de 39335). Dit model is een verbeterde versie van de eerdere hobby versie, waarvan ook een exemplaar op mijn baan staat.
De hobby versie voelt vreemd licht aan (geen metalen frame) en heeft geen kortkoppeling. Deze verbeterde versie is uiteraard een stuk duurder (adviesprijs 389 euro), is een stuk zwaarder en heeft wel kortkoppelingen.
Voor de liefhebber heb ik ook de Roco Vectron Sharky van Railforce One ernaast gezet, met kortkoppeling en merkbaar beter geluid dan de Marklin loks, er moeten wel nog zelf onderdelen geplaatst worden (doe ik nooit) en deze lok was rond 300 euro.

Voor de liefhebber heb ik ook een filmpje:

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Leuke beelden en een mooi vergelijk in geluid.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Je laat een paar fraaie modellen zien Frank  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
De modelspoorbaanfoto's van Frank: Wadlopers op Valkensteen
Sander was hier donderdagavond om zijn duo Wadlopers van PB Models uit te laten op de Valkensteenbaan. Het was zelf reden voor de bekende Hagen von Ortlof om naar station Valkensteen af te reizen!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank: Wadlopers op Valkensteen
Uiteraard mochten de Wadlopers ook een stukje rijden, dat ging echter moeizaam op de iets gedateerde M-rails. Vooral de helling van 5% was lastig voor het ene treinstel en niet te doen voor het andere treinstel. Ook de wissels waren voor het ene treinstel een groter obstakel dan voor het andere treinstel. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de treinstellen niet aangepast zijn om te kunnen rijden op C-rails, zoals elders op dit forum mooi beschreven is.

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank: Wadlopers op Valkensteen
Hoewel het zeer fraaie treinstellen zijn vragen ze teveel aanpassingen om goed inzetbaar te zijn op de Valkensteenbaan, de rode railbus hoeft zich geen zorgen te maken.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Leuk verslag Frank van de Wadlopers. :thumbup:
Zelfs Hagen von Ortlof is komen kijken met zijn crew wat een eer dat hij langs kwam.
Wat mij erg op valt is het mooie heldere verlichting van beide Wadlopers erg mooi om naar te kijken.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Michel,

Ik kom Hagen von Ortlof erg vaak tegen op mijn spoorbaan, het lijkt wel of hij hier woont!

Beide Wadlopers zijn erg fraai, het is jammer dat ze eigenlijk geen rondje kunnen rijden op mijn spoorbaan zonder aangepast te worden, ik had anders zeker overwogen er een aan te schaffen!
Er is te weinig ruimte onder het draaistel voor een sleper, omdat de treinstellen ook erg licht zijn worden ze dan opgetild. Het treinstel liep alleen tegen de wissellantaarn van een gebogen wissel, de gewone wissels leverden geen problemen op. Ja, om te zien is het een erg mooi treinstel!

Vriendelijke groet
Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Geslaagde reportage van het bezoek van de wadlopers aan je baan.
Uiterlijk geslaagd model.
Jammer dat ze het testcircuit van Valkensteen niet aan kunnen zonder modificaties.
Gelukkig waren ze slechts te gast.

Maar gelukkig hebben we je foto's nog.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank: Wadlopers op Valkensteen
Voor de liefhebbers heb ik een filmpje, uit Clipchamp  :-( .

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Leuk om ze ook in actie te zien.
Snelheid lag wel onder je baan gemiddelde.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Prima snelheid hoor  :thumbup:

Het zijn mooie treinstellen en ik hoop dat na de modificatie ze goed rijden, ik heb genoten van je overweg de herinneringen aan mijn eigen oude overweg kwamen gelijk naar boven.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Mooie treinstellen bij je op bezoek, jammer dat het rijden wat minder soepel verliep. Ik zag dat de lelijke eendjes ook allemaal weer veilig uit Donnerwetter bij je zijn teruggekeerd ;).

Groeten,
Wico
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Erik: mijn voorstel de Wadlopers te koppelen aan een degelijke Duitse 103 werd niet geaccepteerd. Dan had de Wadloper probleemloos rond gegaan.
De Wadlopers hadden vooral problemen met de wissels en het bruggetje in de steile helling, met wat aanpassingen zou het treinstel wel rond moeten kunnen rijden.

@peter: het zijn niet mijn treinstellen, ik kom er niet aan!

@Wico: ik was er al bang voor en heb zelf geen wadloper besteld. Ik vind het wel erg fraaie treinstellen! De eendjes zijn gelukkig veilig thuis gekomen, wie weet zijn ze nog een keer te porren voor een uitje naar Donnerwetter  ;)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik ben weer bijgelezen en gebingwatched, Frank.

Dat die van Ortlof zich ook met Nederlands materieel bemoeit wist ik trouwens niet  :?
Hachelijk !

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Tony: niets is die Hagen van Ortlof te gek als het gaat om treinen, vermoed ik!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
In Rijswijk had ik zo'n oude lelijke Franse lok (9223) gescoord, zo goed als nieuw en van een oud vrouwtje geweest?
Hans (Hanzi) liep trots met deze lok op zijn t-shirt rond op de gastendag en het is echt zo'n lok die toch wel mooi van lelijkheid genoemd mag worden.
De verkoper in Rijswijk vroeg niet veel voor deze lok, dan moet je soms een iets minder passende aankoop doen!

Uiteraard hebben we de lok wel meteen omgebouwd naar digitaal, enige verzamelwaarde zal deze lok nooit krijgen (voor zover dat boeit).

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
De ombouw van deze lok was niet zo lastig voor neef erik, het gaat maar om een paar draadjes. Het gloeilampje is wel vervangen door een ledje.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Na de ombouw rijdt de lok uitstekend!

Omdat ik enigszins twijfel of de bezoekers van dit topic een filmpje van de Franse lok aankunnen, heb ik een ander filmpje gemaakt.
Hachelijk?

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Voor wie het filmpje van de 3038 wel wil zien:


Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik vind die Franse lok erg mooi, Frank. Vooral ook vanwege zijn jaren 50-look  :favorite:
Wat je nog zou kunnen doen/proberen is de ramen van helder plastic ( van een verpakking ) maken.
Heb ik met mijn V200 ook gedaan. Een wereld van verschil !
Was een makkie om te doen; zit gewoon geklemd.
De originele ramen zitten nu fijn in de doos van de lok.
Kan de volgende eigenaar kiezen....... :)

Grtz Tony


Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Die trein rijdt zoals de Fransen praten: tamelijk rap :). Maar wel een leuke extra loc op je baan. Smulfilmpjes als bonus, altijd goed :thumbup:

En die drie SBB rijtuigen (inclusief restauratierijtuig) ontbreken hier in Donnerwetter nog precies in mijn slepen, dus ik ben een beetje jaloers;).

Groeten,
Wico
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooi Frans lokkie Frank.
Neem aan dat het motortje en assen nu wel gesmeerd zijn. 🤷�♀️🙈

Vrgr,
Wilko
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Tony: dit is een lok om zoiets te proberen, ik heb genoeg doorzichtig cellofaan liggen!

@Wico: neef Erik is een groot formule 1 fan, ik heb geen filmpjes waarop treinen langzaam over zijn baan rijden.
De SBB rijtuigen zijn van Roco, ze hebben AC wielen. Volgens mij zijn ze overal nog te koop.

@Wilko: neef Erik smeert Trix vet op de tandwielen en een drupje olie op de assen van de rotor, dan loopt een lok doorgaans geweldig.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Met name het restaurant rijtuig is in de enige echte uitvoering van Märklin zeer lastig te vinden 8o.

Groeten,
Wico
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
 :o) Ik vind het wel prettig als een lok lekker hard over de baan racet.
Anders duurt zo'n filmpie weer te lang en ik heb nog meer te doen. :-)
 B) Maar het is een erg mooie lok, misschien ook maar eens op mijn kleine wensenlijstje zetten. :roll:

Dirk-Jan
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Wico: de Roco 1:100 rijtuigen kosten 35 euro (of minder) en zien er uitstekend uit, rijden ook heel goed. Je moet bij het koppelen met Marklin rijtuigen alleen opletten welke koppeling boven en welke onder ligt, anders ontsporen de rijtuigen (koppeling komt tegen de buffers aan). Met Roco universeelkoppelingen zou het helemaal goed moeten gaan.

@Dirk-Jan: ja, het is een lok die bij jou op de spoorbaan past, om de reizigers van en naar het Allo Allo dorpje te brengen! De laatste tijd ging de prijs van deze locomotieven wel omhoog, van rond 75 euro naar 120. Op Rijswijk kon ik mijn exemplaar voor 75 kopen.
En langzaam rijden dat deden die nooit, dat vonden ze toch maar tijd verknoeit!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Fraaie Franse loc is er bij je binnen gereden vanuit Rijswijk Frank. :thumbup:
Hij rijd erg mooi na de ombouw ook de kleur is fraai een niet alledaagse kleur op de modelbaan zeg maar.
Heel veel rijplezier toegewenst maar aan het filmpje te zien gaat dat zeker lukken.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Bedank Michel,
Ja de bijzondere kleur en de ramen voor de machinist maken het een opvallende lok. Nu een nieuw rijtuig in de winkel al naar de 80 euro gaat is 75 euro voor een oude lok niet gek, helemaal niet omdat we ook nog een avondje hebben geknutseld met decoder en magneet om het ding aan het rijden te krijgen. Dan heeft deze uitgave al heel wat plezier opgeleverd!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik had de raadplaatjeswedstrijd van Wim Vink bij de buren (Beneluxspoor) gewonnen en ben vervolgens een dagje bij Wim langs geweest om een aantal locomotieven op de foto te laten zetten. Gisteren werd als raadplaatje een stukje van een van deze locomotieven geplaatst. Nu Wim de uitslag bekend heeft gemaakt kan ik hier een paar van mijn foto's van de lok op de baan van Wim laten zien.
 
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Leuk dat je gewonnen hebt Frank, jou loc komt mooi tot zijn recht op Wim zijn baan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,
leuk dat je deze ook hier met ons deelt.
Het blijft een mooie loc, goed op de foto gezet op een schitterende baan.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Fraaie foto's Frank. :thumbup:
Leuk dat je ze hier ook laat zien want ik kijk nooit bij de "buren".
Maar volgende keer wel de verlichting aandoen dan zijn de foto's nog mooier en sfeervoller. ;)

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@peter: deze Ae3/6 II van Marklin is een erg fraaie lok, op de bijzonder fraaie baan van Wim geeft dat mooie plaatjes!

@Erik: bedankt, en zoals je weet komt er nog een deel!

@Michel: ik had al een keer van je gehoord dat je niet bij de buren kijkt, toch zijn daar ook een aantal topics zeer de moeite waard, zoals het topic van Wim Vink. Ik laat hier graag een paar van mijn foto's van het bezoek aan Wim zien!
Eerlijk gezegd vind ik de forum software van het 3railforum op mijn telefoon en ipad nog steeds zeer matig, ik ben hierdoor tegenwoordig wat vaker op beneluxspoor te vinden. Als ik naar het aantal berichten hier kijk (als ik die kan vinden), ben ik niet de enige die hier minder actief is.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Als je alleen maar kijkt in het hoofdstuk "banen en diorama's" bij de buren, dan kun je dat veilig doen.

Groet, Anne W
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Van de Hoogovens richting Amsterdam Westhavens, maar vooral naar de Duitse industrie (auto's, koelkasten etc) rijden hier veel Shimmns goederenwagens, dit zijn wagens voor het vervoer van staalrollen. Door het verschuiven van de huiven kan met een kraan de staalrol in de wagen gelegd worden.

Marklin heeft daar ook meerdere modellen van, maar de GATX ontbreekt tot op heden, reden om de Roco te kopen als die een paar weken geleden bij meneer Huider leverbaar is.

Westhavens
20220827_161849.jpg

20220827_162052.jpg

Met een opzijgeschoven huif kan de kraan de wagen beladen

IMG_20230729_142254.jpg

De Roco GATX shimmns, uiteraard (gratis) voorzien van AC wielen

20230630_190308.jpg20230630_190455.jpg   

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Voor de liefhebber plaats ik hier natuurlijk de Shimmns die in mijn staaltrein meerijden!

1 De oude versie van de Shimmns met stalen dakdelen

IMG_20230729_142230.jpg

2 Dezelfde wagen, maar nu van de SBB

IMG_20230729_142011.jpg

3 NS Cargo (uit 47208)

IMG_20230729_141837.jpg

4

IMG_20230729_142037.jpg 

5 Uit 47208

IMG_20230729_142105.jpg