Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De modelspoorbaanfoto's van Frank

Gestart door frank-103 zaterdag 30 januari 2016, 17:57:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Na de 1631 is ook de rode 103 (3558) voorzien van kogellagers (en mld/3 en 5*motor)

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
 B) Mooi lok natuurlijk in een hele mooie kleurstelling, maar die Batmobile is grijze kleurstelling vind ik mooier. :D

Dirk-Jan
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Erik: officieel komt de lok pas rond 25 december op de baan te staan. En dan ontken ik alle betrokkenheid.    ;)

@Dirk-Jan: de Batmobiel hoort eigenlijk zwart te zijn, maar ik vond deze grijze ook erg fraai. En zo'n hotwheels kost maar 2,50 euro, dat is geen geld voor zo'n mooi stukje scenery. (De zwarte batmobiel ligt ook in de lade)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Bus is een plaatje en fraai gedetailleerd, Frank !
De loc is van de buitencategorie en om van te smullen  :P
Zo iets moois kan alleen door de kerstman gebracht worden, dus die 25 december snap ik wel  :wink:

Het binnenste van de culinaire hap ziet er daarentegen uit, alsof het reeds een keer geconsumeerd is en per omgaande geretourneerd  :?
Hachelijk !

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Tony,
Het binnenste van de appeltaart ziet er inderdaad uit alsof het uitgekotst is door een hond, maar mijn schoonzus heeft geen hond, dus dat kan het niet zijn! Bovendien heb ik zelf de appels staan schillen. Het is het gebrek aan slagroom dat dit plaatje nekt, dan is het innerlijk van de appeltaart afgedekt voor de kijkers,  en ziet alles er veel smakelijker uit!

Maar als een onverlaat er dan d-light slagroom op gespoten heeft smaakt het wel weer naar kots. Heel hachelijk, die appeltaartfoto's!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Zeg dat wel, Frank !

Normaal gesproken verheug ik me in jouw topics altijd op de afsluitende plaatjes van worsten en aanverwante lekkernijen, maar deze keer werd ik toch een beetje onpasselijk  :D

Grtz (ook aan je schoonzus),
Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Met de juiste scenery wordt een modelspoorbaan een mooie weergave van de werkelijkheid. Dat het ook anders kan laat ik graag zien met mijn spoortafel! Een zeer herkenbaar busje bewoont sinds kort mijn spoortafel. Nu maar eens op zoek naar de General Lee uit The Dukes of Hazzard.

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hannibal, BA Baracus, "Mad" Murdock (mijn held), wie kent ze niet! Top aanwinst! :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ta ta taaaa,

Weer een leuke aanwinst.

Geniet ervan.

Groet, Erik
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Nou nog een SRV-wagen, Frank !
Met wat Flodders  :D

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Wat een schitterende aanwinst. :thumbup:
Weer een mooie tv / film herinnering op je prachtige baan.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Frank,

Ik heb je draadje helemaal doorgenomen en genoten van de mooie foto's en vooral ook van de verslagen.
Een mooie weergave, met de nodige humor, van de ins en outs van jullie modelspoorleven..
Je hebt een indrukwekkende verzameling materieel, prachtig!

Groet, Ron
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Citaat van: Vanderstangetjes op zaterdag 06 februari 2021, 13:26:34
Hannibal, BA Baracus, "Mad" Murdock (mijn held), wie kent ze niet! Top aanwinst! :thumbup:
En dan vergeet je nog de Faceman!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
supergaaf  :D :D :D
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Jeroen: het busje is van Mr T.
@Erik: bedankt!
@Tony: bij Beneluxspoor hebben ze een SRV wagen, toch eens een keer naar kijken! Voor de Flodders moet ik een Amerikaanse slee scoren, een Cadillac?
@Michel: bedankt!
@Ron: bedankt! Leuk om te horen dat je de verhalen leuk vindt, helaas is het door de coronacrisis wat stil hier.
@Bas: Face, B.A., Mad Murdock, Hannibal, het was leuk vermaak, net als de Dukes of Hazzard!
@Dick: bedankt!

Ik ben al jarenlang aan het kijken naar een class 66 en dan bij voorkeur naar de class 66 van Rotterdam Rail Feeders, die ik in 2016 zelf heb zien staan bij de SSN. De adviesprijs die Marklin vraagt vind ik echter te gek voor een stukje speelgoed dat het grootste deel van het jaar stof staat te verzamelen op zolder.
Ik heb echter recent mijn schaal Z verzameling verkocht en zaterdagmiddag de opbrengst uitgegeven bij meneer Harlaar, aan de class 66 van RRF!

Voor de bezoekers van dit topic heb ik foto's en een filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=vtppPIQuLBI&t=1s
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Wat een prachtige machine heb je aangeschaft Frank. :thumbup:
Zowel het origineel als het model zijn prachtig op de foto gezet.
En het filmpje laat de class 66 helemaal mooi zien en horen. :)
Heel veel rijplezier met je mooie aanwinst.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Michel: ik ben ook erg blij met deze lok, een zeer opvallende verschijning! Volgens meneer Harlaar zit er een verbeterde speaker in, hij maakt meer herrie dan alle andere locomotieven met geluid bijelkaar.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie lok Frank. En ik hoor het al, hij moet even over de dempingsinstallie? :D
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Laurent: het geluid is al gedempt, dat heeft meneer Harlaar meteen voor me gedaan. Maar er is dempen en dempen....  ;)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Zowel de loc, alsook het geluid kunnen me zeer bekoren, Frank !
De dieselpower spat er vanaf  :thumbup:

In het filmpje kreeg ik de indruk, dat hij even zijn spierballen laat zien (en horen) en de tunnel in rijdt, om een heel zware sleep te gaan halen  :P

Grtz en geniet ervan,

Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ha franc

In de Veluwse bossen bespraken we onze wensenlijstjes van het jaar. Je noemde toen ook deze loc.
Wat een bruut geluid ondanks demping.
Heel veel plezier met je aanwinst.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dag Frank.

Die loc is prachtig mooi gedetailleerd, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Is dat heugelijke feit niet gevierd met een lichte versnapering? :roll:
Het geluid wat deze loc produceert zou mij iets te veel van het goede zijn,
je hoort niet eens meer dat je op M-rails rijdt :eek:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Tony: een Roco locomotief moet eerst lang inlopen, een halfuur de ene kant op en daarna een halfuur de andere kant op. Nu luistert dat bij degelijke hoogwaardige metalen Marklin machientjes misschien wat minder nauw, maar om te voorkomen dat de avondmaaltijd en koffie koud worden heb ik de class 66 nog geen uur laten inlopen, hij heeft dus nog geen goederenwagens van dichtbij gezien.

@Erik: ik had mezelf een grens van 300 euro voor een locomotief opgelegd, daardoor was deze lok buiten bereik. Ik vond dat ik de opbrengst van de verkoop van de schaal Z verzameling wel goed moest besteden, toen stond deze lok op 1!

@Erik: mijn dochter was dit weekend jarig, er stond al gebak op het menu. Doordat wat familieleden ook nog positief waren getest op corona bleef er nog meer gebak over dan verwacht.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2008

BONNE van de HSIJ Hoogovens Stoom IJmuiden

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dag Frank,

Een mooie loc die 66, en leuk dat je uitvoering van RFF heb kunnen vinden.
De NS 1200's staan er ook goed op, TOP.

Groet Peter.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Peter: de RRF class 66 was bij meneer Harlaar nog op voorraad, hij is nog niet uitverkocht (er waren ook 2 oplagen van deze lok van Esu). De 1200 is een erg fraaie lok, de 1217 komt vast bekend voor!  :)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Afgelopen periode is ook een Piko lok op de spoortafel verschenen, het is een model van de Oostenrijkse bouwserie 1044 (Piko 51623). Na wat technische aanpassingen is de lok later als bouwserie 1144 door het leven gegaan.
Het Duitse stummiforum heeft diverse opmerkingen op de lok, de raampjes in de zijkant zouden 1 mm te laag zitten (in werkelijkheid zijn er een aantal locomotieven waar de ramen inderdaad lager zitten dan bij de rest, echter dat geldt niet voor de 1044.265) en het zijn het verkeerde type OBB pantografen en de isolatoren van de pantografen zijn bruin in plaats van blauw.

Tijd voor een filmpje!
https://youtu.be/gZon4Ji9tXA
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Citaat van: frank-103 op zondag 11 april 2021, 23:52:22

Ik heb echter recent mijn schaal Z verzameling verkocht en zaterdagmiddag de opbrengst uitgegeven bij meneer Harlaar, aan de class 66 van RRF!

https://www.youtube.com/watch?v=vtppPIQuLBI&t=1s

Heb jij dan ook je PlankjeZ weggedaan?

:-(
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Je hebt weer een fraai model aangeschaft Frank. :) :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Marco: ja, de Z plankjes zijn ook weg. Zonder rollend materieel zag ik het nut niet deze te bewaren, en het doel was 2 grote bakken met Z-spoor vervangen door 3 bescheiden dozen van H0 locomotieven. Dat is gelukt!

@Michel: bedankt, ik ben erg blij met deze lok, ik vind het leuk om van meerdere bouwseries een lok te verzamelen, en een 1044 mag dan niet ontbreken. Ik heb foto's gezien van een 1044 in Hamburg, ik kan hem dus ook overal inzetten. De lok heeft al de nodige rondjes bij Laurent over de vloerbaan gereden, het rijplezier is ook uitstekend.

Vriendelijke groet,
Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Schitterende aanwinsten weer  :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Citaat van: frank-103 op dinsdag 02 februari 2021, 23:23:17
Nu maar eens op zoek naar de General Lee uit The Dukes of Hazzard.

Je kan ook eerst de witte Corvette met rode streep uit the A-team zoeken :)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Vincent,

Ik heb helemaal geen actieve herinnering aan de Corvette van Face. Er is wel een hotwheels model van, ik ga eens googlen op die auto!

Vriendelijke groet
Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik zag m laatst in de zoveelste herhaling van een aflevering, anders had ik t me ook niet herinnerd hoor.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Frank,

Ik liep even achter maar dat heb ik zojuist opgelost  :)
Je hebt er een prachtige 66er bij, ik moest laatst op de Maasvlakte zijn er daar kwam ik hem tegen wat een imposante loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooi gedetailleerde loc en prima geluidsfilmpie, Frank  :thumbup:
Dat geleuter over raampje 1 mm te laag en aanverwanten van de Nietenzähler is wat voor de Miba en ook een van de redenen dat ik die bladen niet meer koop.
Gaat helemaal nergens meer over  :?

Grtz en geniet van je aanwinst  ;)
Tony

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Vince, Peter en Tony: bedankt voor jullie reacties!

Op mijn zolderspoorbaan probeer ik een bijna realistisch NS station na te bootsen, het te laag plaatsen van ramen in een Oostenrijkse locomotief kan dit beeld van mijn natuurgetrouwe NS station dan best verpesten, heel hachelijk! Omdat er naast de nieuwe class 66 toch bij mij de behoefte werd gevoeld aan een nieuwe trekkracht op de baan heb ik bijna willekeurig een andere lok uit de vitrinekast gepakt, uiteraard heb ik hier goed opgelet dat het om een rode locomotief ging (de kenner ziet vast enige gelijkenis met een 189).

Plaatjes doen het vast beter dan tekst? De OBB 1044 doet het trouwens uitstekend met een Artitec fietsenrijtuig aan de haak!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik had hier ergens op het forum geroepen dat een kleurvariant van de NS 1600, de NS Cargo 1637 (37262) nog in de verzameling ontbrak, waarop ik spontaan een paar exemplaren aangeboden kreeg. Eén daarvan staat nu op de spoortafel in plaats van de Re 4/4 IV (3430), uiteraard alleen omdat een Marklin lok met een vijfsterrenmotor zoveel mooier rijdt dan een delta lok. En de 1637 heeft een toeter!

Uiteraard laat ik nu van iedere 1600 op de spoortafel een plaatje zien, voor de liefhebbers!

1 De 1631 met sneeuwschuivers
2 De DB Schenker met 1 airco unit
3 De Raillogix
4 De HUSA
5 De 1637
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
De Roco 1858 staat netjes in het schaduwstation te wachten en ontbreekt op de foto's.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie line-up het is toch jammer dat er in het echt steeds minder van deze loc's rondrijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Peter: je ziet ze inderdaad steeds minder, ik zie ze bij Amsterdam vooral voor de Berlijntrein, en incidenteel staat er een oude Locon met een sleep goederenwagens met staalplaten bij Westhavens. Jammer, ik vind het een erg fraaie lok.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Fraaie foto's van schitterend materiaal laat je ons zien Frank. :P
Hier rijden 2 van deze prachtige locs rond blijft altijd een plezier om naar te kijken als ze langsrijden.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Michel: ik vind het schitterende locomotieven, toen ik de 1631 bij meneer Woudt in Koog ad Zaan zag staan mocht deze ook direct mee! Doorgaans doe ik heel wat langer over een aankoopbeslissing.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ha Frank,
Je Line up staat weer mooi op beeld.

Toch mis ik nog een blauw exemplaar.

Veel rijplezier met je aanwinsten.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Erik: Railpromo blauw of Postbankblauw?  ;)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ha Frank,

Natuurlijk de Postbank loc.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Het voelde niet goed, wel de Marklin 1600 op de foto zetten en de Roco overslaan. Het voelt als een soort van discriminatie. En dat terwijl de Roco lok goed loopt en een stuk voordeliger in aanschaf was dan de meeste Marklin 1600. Maar het is wel een van de weinige loks waarvan ik de antislipbandjes moest vervangen (Roco rubber vergaat toch sneller) en dan moet er niet geschroefd worden, maar er moet met een schroevendraaier losgewrikt worden.

Met bruut geweld.

Zoiets had ik ook met mijn Roco 2200 meegemaakt, en dan heb ik toch liever schroefjes! Daarom komen er ook geen fraaie Railpromo of Locon 1600 van Roco, zelfs geen Postbank 1600! Maar verder is de 1858 uitstekend!

Foto's!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Citaat van: frank-103 op zaterdag 05 juni 2021, 23:01:37

Met bruut geweld.


Nee joh, één klik....draaistelraam los. Als nou iets gemakkelijk is dan is dit het wel.

Gr, Ben.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Ben,

Ik heb de antislipbandjes vervangen door Marklin rubber en verwacht ze dus eigenlijk nooit meer te hoeven vervangen, maar anders kom ik bij je langs voor een demonstratie. Nou ja, niet om te demonstreren, maar om te zien wat ik fout deed.

Vriendelijke groet
Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Nou alleen nog eens wat aan die koppelingen doen. :D
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
De 1637 blijkt bij nadere bestudering niet helemaal okselfris te zijn, 1 buffer is afgebroken en 2 zijn beschadigd. Meneer Harlaar heeft ze gelukkig op voorraad dus ga ik op een zonnige woensdagmiddag op  de fiets naar Badhoevedorp. Na een gezonde fietstocht moet ik de nieuwe buffers en sleper even bevestigen, waar ik zelfs de hulp van de accuboor voor nodig heb want de buffers zitten echt ongekend vast, maar dan is de lok weer klaar voor inzet op de baan.