@Erik: ik kan me deze fietsenrijtuigen niet herinneren, maar het is logisch dat het rijtuig voorin of achterin de trein zat.
@Dick en Timelord: altijd leuk te lezen dat jullie de foto's waarderen!
@Laurent: ik wacht even af of Artitec met een oplossing komt, anders ga ik de oplossing volgen die Jakob de Bruijn al op internet heeft geplaatst, een plakje styreen in het mechanisme van de kortkoppeling plakken. Het rijtuig lijkt ook iets te laag op zijn draaistellen te staan, daar ga ik niks aan doen.
@Peter: ik wacht zeker even af of Artitec iets gaat doen. Ik heb nog 2 Artitec rijtuigen, de ovaalramer en de 6 deurs stalen D, deze rijden uitstekend. Dit postrijtuig rijdt ook goed, hij koppelt alleen niet goed.
@Tony: meeste materieel kan ik probleemloos door elkaar laten rijden, ik heb Marklin, Piko, Roco en Artitec rijtuigen. Het is dit rijtuig dat niet goed is. Meeste Marklin rijtuigen hebben een Marklin kortkoppeling, de rest rijdt met de bijgeleverde beugelkoppeling. Omdat mijn station een kopstation is moeten de buitenste rijtuigen uit een stam van 5 wagens goed ontkoppelen en aankoppelen. Een ouderwetse haak werkt voor mij heel goed, vooral als het ontkoppelrail de koppeling met de lok niet los krijgt.
Ik ben in de strijd tegen de coronakilo's woensdag via een alternatieve route naar huis gefietst. Uiteraard geheel per ongeluk kwam ik daarbij langs meneer Harlaar in Badhoevedorp. Omdat ik me had voorgenomen geen mooie aankopen te doen heb ik niet te lang in de vitrinekasten gekeken, maar deze Oostenrijkse postbus mocht wel mee. Ik dacht zelf dat alle bussen in Oostenrijk en Zwitserland wel van Saurer zouden zijn, dit is echter een bus van Graf en Stift, waar ik nog nooit van gehoord had. Ik vind dat hij best past op de spoortafel, samen met de Enhabo bus!