Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De modelspoorbaanfoto's van Frank

Gestart door frank-103 zaterdag 30 januari 2016, 17:57:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank, jouw bericht is een plaatsje in wikipedia waard. Schitterende verzameling. Ik heb weer wat bijgeleerd.

Luc
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Heerlijk om te zien en lezen Frank.

Meneer Grootendorst doet altijd een dansje achter de kassa als je iets koopt, dat maakt het extra leuk  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Zo'n búgelfalten-loc is toppie, Frank  :thumbup:

De groepsfoto is er een voor op de schouw  :P

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie foto's, Frank  :thumbup: Iets voor het line up topic? https://forum.3rail.nl/index.php?topic=1522.msg1236988#msg1236988
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Hans: bedankt!

@Michel: de 151 is een indrukwekkende lok. Geheel toevallig heb ik een groen exemplaar deze zomer in Neurenberg zien rijden. Uiteraard plaats ik even een foto voor je!

@Laurent: die 139 ontbreekt inderdaad, een groot hiaat in mijn verzameling!

@Luc: Laurent heeft de vinger al op de zere plek gelegd, er ontbreken wel een paar locomotieven. De 110 met vierkante opbouw in beige blauw, de 139, de 140 beige blauw met vierkante roosters, een 112 en 181 (Roco), om er maar een paar te noemen. De wiki zal op zoek moeten naar een fanatiekere verzamelaar!

@Peter: mijn dochter heeft de lok opgehaald, ze moest voor haar werk in Woerden zijn. Ik heb het dansje van meneer Grootendorst gemist, en mijn dochter is het niet opgevallen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat hij niet gedanst heeft. Misschien moet ik nog eens een mooie aankoop bij hem doen?

@Tony: bedankt, ja ik ben erg blij met de bugelfalten!

@Dick: ik zal er nog eens over nadenken! Misschien met de 139 van Laurent als gastlok ertussen?
 
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Zondag (7 oktober 2018) was de open dag bij de Amsterdamse Modelbouw Club van de Noord-Hollandse stamtafelvoorzitter Henk. Die modelbouwclub is te vinden op zolder van een hotel iets verderop, zo'n bezoek kan heel inspirerend zijn voor de bouwactiviteiten op de eigen zolder dus heb ik een bezoek gebracht aan de open dag. Om jullie ook te laten zien waar AMC mee bezig is heb ik wat foto's gemaakt!

1 Op weg naar de ingang van het gebouw waar AMC op zolder te vinden is.
2 De Sloterdijk-kant van de baan
3 Een Amsterdamse tram op het eindpunt
4 De Munt en de Kalverstraat
5 Damrak met verderop het Centraal Station
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Na het bezoek aan de zolder van de AMC heb ik ook een bezoek gebracht aan de tweede modelbouwzolder, die van Modelbouwclub Rijper Eilanden. Daarvan plaats ik binnenkort foto's!

1 Nicolaaskerk en Schreierstoren
2 + 3 Brug over een kanaal
4 Sloten
5 Bruggetje in Sloten
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie foto's van een mooie clubbaan, Frank  :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie plaatjes Frank van de AMC clubbaan. :) :thumbup:
Zal bij de volgende open dag proberen ook eens langs te gaan.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
jaren geleden de AMC baan bezocht .Was toen bij het Frederik Hendrik Plantsoen in de Van Houweningeschool.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ja, daar ben ik ook wel eens geweest...

Ken je ook Breek & Weber nog op de Nassaukade ?
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie aanvulling op het verslag van Henk, Frank  :thumbup:

Ik mis alleen de foto van je versnapering (vette hap) die je normaal nuttigt bij zo'n uitstapje :D

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Wim: Breek & Weber op de Nassaukade, daar heb ik nog nooit van gehoord. Was dat ook een modelspoorvereniging?

@Tony: ik ga het goed v(vet goed?) maken!

In het gebouw naast het gebouw waarin modelspoorclub AMC op zolder te vinden is, daar is de modelspoorvereniging Rijper Eilanden te vinden. Ook die hadden een open dag, uiteraard heb ik daar ook een blik geworpen. De grote schaal N spoorbaan was echter niet in gebruik, de Marklin spoorbaan was wat primitief, gelukkig waren er een aantal fraaie diorama's te zien. Maar na 10 minuten stond ik weer buiten. Tijd voor een koffie met bijbehorende punt!

1+2 schaal N spoorbaan
3 Scheepswerf
4 Citroën
5 Marklin baan
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Nog een paar foto's voor de liefhebbers.

1 Vaticaan en andere kerken
2 Tram bij hoofdingang van het hotel
3 Appeltaart met een pietsje slag
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

Perfect, Frank  :thumbup:

Vooral het toetje  :P

Daar zitten goede knutselaars, als ik die gebouwen bekijk.
Ik droom altijd, dat ik zo'n ruimte helemaal voor mezelf heb.............. O:-D

Grtz en als je nog meer plaatjes van de buren hebt, graag !

Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Tony,

Een zolder van iets van 30 bij 6 meter, dat zou ik ook wel willen!  :D

Ik heb nog een paar foto?s niet geplaatst, zal morgenavond een poging doen ze hier te plaatsen. Ik ben helaas wel eens te snel met deleten van foto?s, als ik er genoeg voor een bericht heb gaat de rest in de digitale kliko. Maar als die nog niet geleegd is......

Vriendelijke groet,
Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Prachtige foto's en een lekker toetje Frank laat je weer zien. :) :thumbup:
Ja zo een zoldertje wil ik ook wel hebben 30x6 meter wie weet komt er ooit dan Michelstadt 3.0. :D

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Frank,
Breek en Weber was o.a. een modelbouw/modelspoor winkel
op de hoek 1e Nassaustraat/Nassaukade.
Zij hadden ook een installatiebureau.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
De bezetmelding (stroomdetectie) van de parkeergarage van Erik bleef storingen geven. Blokken waren bezet terwijl er niets stond. Blok voor blok hebben we de storing opgespoord en vervolgens verholpen, maar een paar hardnekkige storingen waren niet te verhelpen. De oorzaak kan van alles zijn, maar we dachten vooral aan straling van de ringkernvoeding. Een metalen kist waarin we de voeding hebben ingebouwd moest dit verhelpen, helaas zonder succes. De oorzaak van de knipperende bezetmelding hebben we uiteindelijk in december, na maanden zoeken gevonden, de printplaat bleek niet goed te functioneren. Een nieuwe print en de valse meldingen waren over.
Dat betekende dat het tijd was voor de volgende etappe in de bouw van de spoorbaan!

Foto's:
1 Testrijden met de diesel
2 Rails uit elkaar halen, is het een isolatie die het niet doet of is het railsstuk defect?
3 De Dortmund aanwinst, een Hag Re 6/6, moet samen met een Marklin Re 4/4 een Re 10/10 vormen, wat eigenlijk wel zonde is van die mooie Hag lok!
4 Een Lima Re 6/6 wordt voor weinig op marktplaats gekocht om in plaats van de Hag lok de Re 10/10 te vormen
5 De Lima lok staat veel te hoog op zijn draaistellen, ziet er eigenlijk niet uit, die gaat weer op Marktplaats!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Er moet een ruime helling aangelegd worden tussen parkeergarage en zichtbare station, het spoorverloop is nauwkeurig berekend. De eerder gebouwde keerlus moet weg, als de trein maximaal over een 3% helling mag rijden moet het traject verlengd worden. Dat gaat bij ons met passen en meten.

Foto's:
1 Een kist voor de ringkerntrafo wordt gebouwd en ver van de printplaten opgehangen
2 Een nauwkeurige tekening laat zien hoe het moet worden
3 De keerlus wordt afgebroken
4 De helling wordt nauwkeurig bepaald
5 Zo moet het station er uit gaan zien!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Da's weer een flinke verbouwing !

Hopelijk gaat het allemaal lukken zoals gepland  ;)
En wat een verschil tussen die twee loc's zeg !

Succes, heren !

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Frank,

Er wordt wekker aan het spoor getimmert bij jou  :)

Het was mij al eerder opgevallen dat ingangen van stroomdetectie erg gevoelig waren, hopelijk krijg zorgt de kist voor een betere afscherming van je trafo.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hallo Frank,
Een storing is nooit fijn.
Gelukkig hebben jullie het probleem gevonden.
Mooi om de twee locs naast elkaar te zien.

Succes met de bouw.

Groet, Erik
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Tony: trail and error, we bouwen iets en als het niet goed is dan halen we het weer uit elkaar en beginnen we opnieuw. Uiteindelijk knutselen we aan de spoorbaan voor de gezelligheid, het is niet echt de bedoeling dat het ooit af komt!

@Peter: de ringkerntrafo zorgde zeker voor storingen, maar de uiteindelijke boosdoener bleek een defecte print te zijn. Toen de storingen over waren is weer een deel van de baan gedemonteerd, dus of het echt goed en storingsvrij gewerkt zou hebben, dat zullen we nooit weten.

@Erik01: die Lima doet eigenlijk wel pijn aan de ogen, maar er is ook een flink prijsverschil tussen beide loks. Als de Lima niet verschrikkelijk veel groter was geweest dan de Hag en Marklin loks had hij als wagon (het re 6/6 deel van de re 10/10) op de baan mogen staan, nu past hij gewoon niet.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Zo nu en dan zie ik in een winkel artikelen waarvan ik denk dat het fraaie scenery voor de spoorbaan oplevert. Die artikelen vormen dan een mooie doordachte aankoop en mogen mee naar huis. Persoonlijk vind ik de spoorbaan inmiddels steeds meer een realistische weergave van de werkelijkheid worden, maar ik vermoed dat de 'echte' modelbouwers, die wel toegelaten worden bij On Traxx in het spoorwegmuseum, het maar niks vinden. Hachelijk?
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie aanwinsten Frank. :) :thumbup:
Enig idee waar ze al op de baan komen te staan ?

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ben den Hollander
gast

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Michel, voor de Delorean heb ik een stuk rechte weg nodig met 2 strepen erop van de banden, dat is op mijn tafel geen grote opgave, voor de Ghostbusters auto is een pand met ongewenste geestverschijningen nodig. Ik denk dat mijn bierbrouwerij daarvoor voldoet, waarbij de vraag op kan komen of de geesten er echt zijn of dat die veroorzaakt worden door een teveel aan alcoholische versnaperingen. Hachelijk?

@Ben: een Cadillac Eldorado stationwagen en een Delorean (mislukte Engelse roestvrijstalen sportauto) zijn geen auto?s waarvan ik denk dat de zichzelf respecterende pooier daarin gezien wil worden. Die willen volgens mij een donkerblauwe Mercedes of Audi met privacy glas, een dikke motor en massagestoel.

Ahum...

Ik ga de ?Back to the future? films toch nog een keer aandachtig bekijken, misschien had Marty McFly toch ook andere werkzaamheden dan mij bij de eerste keren kijken was opgevallen.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dag Frank.

Tsja, geesten en tijdreizen zijn natuurlijk fictie en daarom hachelijk,
maar in H0-llywood is natuurlijk alles mogelijk ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ben den Hollander
gast

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Citaat van: frank-103 op dinsdag 19 februari 2019, 17:58:34

@Ben: een Cadillac Eldorado stationwagen en een Delorean (mislukte Engelse roestvrijstalen sportauto) zijn geen auto?s waarvan ik denk dat de zichzelf respecterende pooier daarin gezien wil worden.


Ah, dat wist ik niet. Ik zag "Call Me Us" er op staan, vandaar.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
 B) Frank, dat zijn hele gave aanwinsten. :thumbup:
Daar kan je leuke en voor vele herkenbare scenery mee maken. :)

Citaat van: frank-103 op dinsdag 19 februari 2019, 17:25:52
steeds meer een realistische weergave van de werkelijkheid worden
:roll: Dat klopt ook, want deze twee auto's speelden een hoofdrol in een paar grote kaskrakers die vele van ons gezien hebben.
De auto's bestaan ook echt, het waren geen modelautootjes of zo die ze gebruikt hebben.
Kortom, niets hachelijks aan. O:-D :P

Dirk-Jan
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dat zijn gave karren, Frank  :thumbup:

Zou je ook een filmset mee kunnen creëren  B)

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Er was vandaag een braderie in Krommenie, van heide en verre komen lieden dan op de vele stalletjes af om koopjes te scoren, reden voor de plaatselijke modelspoorvereniging om de deuren open te zetten en de (vele) belangstellenden een blik op de aanwezige spoorbanen te laten werpen.
Uiteraard ben ik ook op de fiets gestapt om weer eens te kijken, naast de gebruikelijke H0 (3 en 2 rail) en N spoorbaan heeft de vereniging ook een schaal Z spoortafeltje. En die wilde ik wel weer eens bekijken!

1 De meeste leden houden zich bezig met deze N spoorbaan, uiteraard voorzien van een enigszins versimpelde weergave van de Hembrug
2 De H0 baan neemt duidelijk meer ruimte in beslag
3 Klein maar fijn, de schaal Z spoorbaan
4 Het station Krommenie Assendelft rond 1930 is in 3D geprint voor deze baan, dankzij de spiegel zijn beide zijden goed zichtbaar
5 Krommenie Assendelft met de intercity richting Amsterdam
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie foto's Frank van dit leuke evenement in Krommenie. :) :thumbup:
Ook in N-spoor is de Hembrug aardig groot zo te zien aan de foto.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dank voor het delen, Frank  :thumbup:

De Z-baan is -op de schaal na- WOSA-waardig  :P

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hallo Frank,

Dank je voor het delen, kon deze keer de Hembrug wel open ?
Vorige keer hadden ze een vochtprobleem. Helaas kon de brug niet worden geopend. Het hout was uitgezet.

M.vr.gr. Erwin
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Michel: die Hembrug is inderdaad in N ook behoorlijk groot!

@Tony: schaal Z zou ook Wosa waardig moeten zijn, het bestaat immers al sinds 1972? In die tijd waren er nog nauwelijks kleuren TV's, van CD's had nog nooit iemand gehoord en mobieltjes zag je alleen in Star Trek.

@Erwin: ik heb de brug niet open zien gaan, maar er werd ook niet verteld over problemen. Waarschijnlijk ging hij wel open.


Ik ben donderdag naar Nijmegen geweest, naar de plaatselijke modelspoorwinkel. Aangezien mijn dochter in de 'eenden' zit hebben we 2 leuke eendjes voor op de spoorbaan meegenomen. De eendenkenners herkennen vast de beroemde zeldzame Cocorico en in 2019 politiek minder correcte Banania. Waarvan we de gecensureeerde versie buiten zagen rijden.
Toen we uitgewinkeld waren hebben we in het plaatselijke parkje (Goffert) genoten van een optreden van een bekende muzikant. Hachelijk?

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Laurent liet via whatsapp weten afscheid te willen nemen van zijn 1:100 rijtuigen en deze te vervangen door 1:87 exemplaren. De echt 1:87 rijtuigen zijn doorgaans fraaier om te zien dan de 1:100 exemplaren en de combinatie van 1:100, 1:93 en 1:87 geeft een soort van ratjetoe aan rijtuiglengtes.
Ik heb Laurent direct laten weten interesse te hebben in zijn Oostenrijkers met de rode daken, en dan in een stammetje van 5 rijtuigen (1x 1e klasse, 3x 2e klasse en een restauratiewagon). Het zijn 3 marklin 2e klassers (grossraumwagen), 1 Roco 2e klasser (coupe's met zijgang) en een restauratiewagen geworden. Die eerste klasser moet ik nog eens vinden.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ik heb toevallig vrijdag van diezelfde artiest genoten in Keulen en het hotel was net om de hoek van de bekende treinenwinkel aldaar. Het aangename aan het aangename koppelen. Toeval bestaat niet, maar het komt toch dichtbij.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ben den Hollander
gast

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Stelletje mafkezen met die rare telefoontjes,......



...... ze vergeten naar het podium te kijken waar het zich allemaal af speelt. En thuis gekomen gaan ze aan hun huisgenoten via zo'n piepklein schermpje met krassend geluid uit het kleine speakertje laten zien hoe leuk het was..... :D O:-D
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Chris: dat is het aangename en het aangename combineren, mijn dochter was mee naar Phil dus het was ook nog eens quality time (vader dochter uitje) en toen zij het restaurant uit mocht zoeken kon de dag voor haar helemaal niet meer stuk.

@Ben: ik vond al die mobieltjes heel grappig om te zien, ik heb zelf wel wat foto?s gemaakt en een paar stukjes van 20 seconden gefilmd, maar het grootste deel van het concert was hij opgeborgen. Als de rest van de familie geïnteresseerd geweest was, dan hadden ze mee gemogen.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie aanwinsten Frank.
Ook de eend die langs kwam rijden is leuk om te zien was dat op de villa gladiola toevallig ?
Altijd leuk om een concert bij te wonen zo was ik laatst bij een concert van Bad Manners een SKA band die ik in mijn jeugd al bezocht had gewoon nostalgie om ze weer eens te zien net als de concerten van Madness en the Specials blijft heerlijke muziek.  B)
Veel rijplezier met je schitterende Oostenrijkse rijtuigen.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Michel,
het was ergens in Nijmegen, in de buurt van het ziekenhuis. Volgens mij is dat niet de via gladiola.

Helaas treden Madness en The Specials niet of nauwelijks meer op, ik had nog wel een keer naar Madness gewild. Ik zet nu zo nu en dan de dvd aan.

Die Oostenrijkers vind ik erg leuk, met een 1600 ervoor is het een internationale trein, achter een Belgische 28 kan hij over de hsl en uiteraard kan hij ook overal in Oostenrijk ingezet worden.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Bekend spul Frank, bekend spul. Die resto was des tijds nog een beste zoektocht. 8o Daarom heb ik ook direct gehapt toen ACME hem ook los uit ging brengen. Straks heb ik er 2: 1 van het setje EC88 Bologna - München en een losse. B)

Zorg je goed voor mijn kindjes? Met die 3 Märklins is het ÖBB verhaal wel zo'n beetje begonnen. >:-D
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Je hebt mooi spul gescoord, Frank  :thumbup:

En zo'n stoute eend hoort er gewoon bij, tussen al die brave  :o)
Op een wat kleinere baan passen die kortere wagens veel beter, vind ik.

En die ouwe Phil is ook niet mis !
Al vind ik de eerste albums van Genesis nog steeds het mooiste.
Vooral dit nummer draai ik nog heel regelmatig  :P
En met een zingende Phil mét haar  :D

Grtz Tony



Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ha die Frank.
Misschien wel erg "hachelijk" maar toch bijzonder fraaie aanwinsten! 8o
Ook het stammetje rijtuigen is een fraaie uitbreiding van je Oostenrijkse materieel.

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten en vergeet niet om alle eendjes regelmatig te "voeren"! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Tony,
dat is Peter Gabriel...

toen die wegging, nam Phil het over...
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Laurent: hun voorheen zo schone wielen beginnen al sporen van een aanslag te vertonen. Ik kom die wielen wel weer schoonrijden als je een vloerbaan hebt liggen...   ;)

@Tony: Peter Gabriel heeft uitstekende muziek gemaakt, zoals Sledgehammer, als zanger van Genesis vind ik hem niet zo goed. Ik heb eigenlijk alleen cd?s met Phil als zanger in de kast staan.

Met Phil:
https://m.youtube.com/watch?v=epOBenUjIHw

@Albert Jan: mijn dochter is enthousiast eend rijdster (ze werkt bij een eendenverhuurbedrijf), alle mooiere eenden mogen mee voor op de spoorbaan. Zoals de dolly van Schuco maar ook dit duo. Ondanks de enigszins politiek minder correcte afbeelding op de banania.
Die Oostenrijkers kunnen natuurlijk achter een Oostenrijkse Taurus, maar op internet zijn ook genoeg foto?s te vinden waarbij zo?n sleep achter een 103 hangt, of op de hsl (met of zonder ns logo) achter een Belgische 28. Ze zijn dus multi inzetbaar! En met hun fraaie rode daken zijn het ook erg opvallende rijtuigen, bepaald geen 13 in een dozijn!

@Wim: zat Phil ten tijde van deze opname al achter de drums?
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
 @citaat Kom net een voorbeeld tegen van een sleep Oostenrijkers achter een 103:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Schitterende foto Dick, zo'n combinatie van Oostenrijkers en 103 is een pareltje op de spoorbaan!