Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De modelspoorbaanfoto's van Frank

Gestart door frank-103 zaterdag 30 januari 2016, 17:57:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Citaat van: frank-103 op maandag 12 februari 2018, 22:00:19
vond ik de aankoop van het setje toch wel verantwoord.
Indien den portemonnee voldoende inhoud bevat om den  aankoop te kunnen voldoen en den bankrekening
niet in den minne komt is een aankoop die u pleziert natuurlijk altijd goed. O:-D

Frank, mooie aanwinsten. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

De helaas gevallen loc heb je mooi gerepareerd. :thumbup:
De aanwinsten zijn prachtig en vormen een mooi setje zo op je prachtige baan. :)
Veel rij plezier toegewenst met je herstelde en het nieuwe materiaal. :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dirk Jan en Michel bedankt, de 141 was gelukkig nog goed te repareren. Die coilwagens daar zijn er volgens de wiki meerdere van, en ook van bijvoorbeeld Roco. Die sleep gaat vast nog iets langer worden! ;)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

Allereerst een  :thumbup: voor de ouderwetse Märklin kwaliteit en degelijkheid en de geslaagde reparatie, Frank  :P

De keuze voor de wagons is zeer verantwoord, want naast het in ieder huis onmisbare rolletje plakband, hoort er op iedere hedendaagse modelbaan ook een rolletje of wat staalband thuis !
Zeker op banen met wat kleinere boogstralen, komen dit soort -wat kortere- vierassers goed tot hun recht.

Zeker niet hachelijk  :D

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Frank,

Wat een val al niet teweeg kan brengen, even naar de winkel voor twee pantograven kom je naar buiten met een hele sleep staalwagons  :D
Gelukkig een verantwoorde aankoop, volgens de inkoper van rollend materiaal.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mede-modelspoorder Stephan had recent een Artitec 3737 met sound gekocht, hij had de lok meegenomen naar Laurent om hem op de vloerspoorbaan van C-rail van Laurent te laten rijden (zie het topic van Laurent), maar wilde de lok ook wel eens uittesten op mijn M-rails. Dat kon natuurlijk, dus stond Stephan vanavond hier voor de deur met zijn Artitec lok. De lok reed uitstekend op de M-rails, uiteraard heeft deze lok ook iets last van vuile rails, maar nadat een paar rondjes gereden zijn rijdt de lok zonder horten of stoten. Pas als we de lok voor het filmpje over de weinig bereden vuile sporen van het lokdepot sturen laat de lok weer merken dat niet zo fijn te vinden, wat de oplettende kijker vast ziet aan de montage van het filmpje. Maar de foto's met de telefoon vind ik heel sfeervol!

https://youtu.be/uau2HM8jzX4


Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

Mooie foto's, leuke film, fraaie loc die ik nog niet kende, Frank  :thumbup:

Als je weer zulk bezoek krijgt, eerst even de baan poetsen  O:-D

Hachelijke grtz, Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hoi Tony, ken jij de 3737 niet?  8o Dat is toch de bekendste Nederlandse stoomlok? De rails schoonmaken doe ik nooit, schoonrijden wel! De 3737 hebben we via het lokdepot laten rijden, daar was de rails niet schoongereden. Dat zal ik volgende keer beter doen!

Vriendelijke groet
Frank
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooi filmpje en dito foto's. :arrow: :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Bedankt Frank, voor de video en de foto's van de fraaie 3737 :exclaim:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

Blijft toch nog een vraagje over, Frank  ;)
Poetst je de wielen van het materieel weleens ?

Grtz Tony

( die bijna niks met Nederlands materieel heeft )
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Mooie foto's en film van deze fraaie loc. :thumbup:

En nee net als Tony ik kende de 3737 nog niet maar dankzij jouw reportage nu wel. :)

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Cees en Wim: bedankt!

@Tony: wielen schoonmaken doe ik ook niet. Maar ik heb wel 2 wagentjes met Faller viltjes en sinds kort zo?n Marklin poetswagentje rondrijden. Op mijn tafel wordt niet heel vaak gereden, misschien 1 uur per 2 weken, dan vervuilt alles ook minder?

@Michel: bedankt! Artitec heeft met de 3737 een zeer fraaie lok gemaakt die het, zoals jullie op het filmpje kunnen zien, uitstekend doet! De lok is ook probleemloos over de helling op mijn baan gereden, dus wat kracht betreft is de lok ook geslaagd. Bij Laurent heeft deze lok recent ook een hele middag gereden, zie het topic van Laurent, op C rails doet deze lok het ook uitstekend. Mocht ik er eentje voor rond de 2 a 300 euro treffen dan komt die ook bij mij op de baan! :)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank

Heel mooie foto's van een mooie loc, kost hij dan ook zoveel geld ? tegenwoordig is Marklin ook niet meer goedkoop, mijn nieuwe aanwinst (besteld) gaat naar de 500 euro  8o dus ja dan koop ik maar 1 loc per jaar of om de 2 jaar  ;)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

Heb je de wielen van loc's en wagens wel eens goed bekeken, Frank ?

Daar kun je nog van schrikken, als ik dat zo lees  ;)
Alles wat hier op de baan gaat, wordt ff gecheckt en zonodig gepoetst.
Met het blote handje, volgens een jarenlange traditie.
Alleen niet (meer) in klederdracht  :D

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Peter: een Artitec NS 3700 met geluid kost ruim 600 euro.

@Tony: schoonmaken van wielen? Nee hoor, als een lok slecht begint te lopen wordt hij nagekeken. Railgum langs de sleper en incidenteel ook langs de wielen, verder gaat het niet. Een grote schoonmaak heb ik nog nooit gehouden. Dat de baan niet steeds goed rijdt, dat zal jou dan duidelijk zijn. Er is een schoonmaakwagon te koop met een groot zwaar wiel erin waarop je schoonmaakmiddel doet, die gaat hier een keer komen. De verkoper staat op de grotere beurzen.


Laurent was donderdagavond hier om zijn NS materiaal uit laten. Hij had zelfs geen foto van een Taurus meegenomen..   ;)
De eerste foto's zijn van de twee Marklin 1600 en de Roco 1800 op mijn baan, en van de 1828 van Laurent. Daarna mochten zijn ACTS en Portfeeders Mak ook op de baan, mijn Piko Portfeeders staat er om de verschillen zichtbaar te maken. Als laatste kwam de ACTS 1251 op de baan.

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Meer foto's!
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Nou snap ik het prijsverschil, Frank !
Een Pikoportfeeders heeft maar 2 kleppen op de motorkap n is verder vlak  :P
( Als ik het goed zie, tenminste )

Mooie plaatjes weer  :thumbup:

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Prachtige foto's van schitterend materiaal. :)

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
He Frank bedankt voor de leuke fotoshoot. :arrow: :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Tony: om te zien is de piko portfeeders best mooi, de 2 roosters op de neus zijn op de foto niet goed te zien, maar die zitten er wel! Het prijsverschil zit meer in de motor en decoder, en de lawaaisleper van Piko. Dat in combinatie met Een plastic kap. Maar een nieuwe Piko kost dan ook 100 euro tov 269 voor een Marklin? Dan is een piko best geslaagd!

@Michel: bedankt! Helaas is het meeste materiaal van Laurent en was het slechts op bezoek!

@Cees: graag gedaan.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ja, zoals Frank dus al zegt, ik was vorige week even langs geweest en had eens wat alternatief materieel meegenomen. Geen Taurussen of wat dan ook, maar eens op de Nederlandse toer. Kon dat spul ook weer eens de assen strekken.

Als eerste de 1600's op een rijtje:


Daarna op twee rijtjes:



De twee 7100's naast mijn 1800

Wat rangeerwerk later... En ACTS ziet zijn kans.

"You came to the wrong neighbourhood bro."


Uiteraard meteen bemoeienis van een 1800... "You wot mate?!"

Daarna zijn Frank en ik maar tussen allen gekomen en hebben we ze op een rijtje gezet.



En vervolgens ben ik weer huiswaarts gegaan...

Groet,
Laurent
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Leuke foto?s Laurent, het is wel te zien dat ze bij jou ook uit de telefoon komen en dat ik eens iets aan de verlichting van de baan moet doen, één bouwlamp is duidelijk niet voldoende! Misschien moeten we gewoon een keer met daglicht foto?s maken?
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Laurent en Frank,

Het zijn zeker leuke foto's van dit prachtige materiaal. :thumbup:
Alleen jammer van de belichting net iets te weinig om het materiaal goed tot zijn recht te laten komen. ;) :)

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dag Laurent en Frank,

Een mooie fotoreportage wat jullie daar laten zien. Lekker veel na materieel. En ik vindt dat die Artitec loc perfect rijdt op de m rails. Daar zul je wel een hoop plezier aan beleven. :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Michel: bedankt, en die verlichting, daar moet ik wel iets aan doen. Maar ik ben er nog niet uit wat.

@Martijn: bedankt! Die Artitec 3737 daar beleef ik niet overdreven veel plezier van, die lok is van Stephan en die ging gewoon weer mee naar huis. Wellicht dat hij hemvolgende keer weer meeneemt, maar een logeerpartij, daar is die lok echt te kostbaar voor!   ;)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Neef Erik had op internet (Marktplaats) goedkope Marklin motorombouwsetjes gespot en mij gevraagd of ik ook interesse had. Ik heb een paar grote stomers van Marklin in een ver verleden omgebouwd met een 66032 (delta decoder voor 80 adressen), en eigenlijk zijn die de ombouw naar hoogvermogen motor met ESU decoder wel waard. Dus heb ik Erik via whatsapp groen licht gegeven voor een aantal ombouwsetjes en bij meneer Huider een ESU 64610 met MFX gekocht.
Eerste slachtoffer was mijn 050 met kuiptender, zonder al te veel problemen is de lok ontdaan van zijn innerlijk, de inbouw van de nieuwe motor kost ook niet veel moeite, en eerlijk gezegd valt het inbouwen van de decoder ook wel mee.
Maar de lok doet het niet!  8o
De ombouw van de motor controleren (koolborstels), draadjes van de decoder nalopen, positie van het motorschild bekijken (kan verkeerd om!), maar lopen doet de lok niet.
Hoofdverdachte is de decoder, heeft die kortsluiting gemaakt of was hij al defect?
Uit een andere lok (waar een 66032 ingebouwd zal gaan worden) haal ik een andere ESU decoder, deze gaat in de 050 en de lok komt probleemloos van zijn plaats. ! De rijeigenschappen van de 050 zijn geweldig, de ombouw is geslaagd.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dan staat er ook een 003 die omgebouwd moet worden en blijft de vraag of de decoder defect is of niet?
Na ombouw blijft ook de 003 staan, de lok doet niks. Ik neem de lok mee naar Erik om het eens te proberen met de Intellibox, de decoder blijft dood.
Gistermiddag ben ik bij meneer Huider langs gegaan, decoder afgegeven en een nieuwe meegekregen onder garantie.
Na inbouwen van de nieuwe decoder reed de 003 probleemloos zijn eerste rondje. Ook de tweede ombouw lijkt te zijn geslaagd!

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

2 loc's 2 :thumbup: :thumbup:

Fijn dat 't gelukt is, Frank  :P

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Bedankt Tony, ik had een stukje gefilmd van de nieuwe rijeigenschappen, maar dat moet ik eerst nog op de pc zetten.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hallo Frank,
Altijd fijn als het lukt.
Deze stomers rijden vast nu veel mooier.

Veel rijplezier.
Groet
Erik
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dat heb je mooi gedaan Frank dat ombouwen hierdoor heb je er twee prachtige locs op de baan erbij gekregen. :thumbup:

Heb zelf één keer samen met een forumvriend een loc omgebouwd maar zou het niet gauw een tweede keer doen mits er iemand bij is die er veel meer verstand van heeft als ik. :)

Kom maar op met het filmpje want foto's zijn leuk maar filmpjes zijn nog leuker. :P

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hallo Frank,
Altijd fijn als het lukt.
Deze stomers rijden vast nu veel mooier.

Veel rijplezier.
Groet
Erik
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Bijna iedere dinsdagavond knutselen we aan de spoorbaan van neef Erik, maar dat knutselen betekent laatste maanden vooral het materiaal goed rijdend proberen te krijgen. Ontsporingen kunnen natuurlijk veroorzaakt worden door de rails, maar ook door het rollend materiaal. Zoals die stam Roco SBB 1/87 dubbeldekkers die maar niet over de 5100 bochten wil rijden. Na veel testen bleek één as een gelijkstroom-as te zijn, als die vervangen is door een wisselstroom-as gaan de wagens plotseling probleemloos door de parkeergarage. En dan die Marklin rijtuigen die tegen de wissellantaarn blijven lopen. We blijven testen!

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Zo nu en dan willen anderen hun materiaal wel eens laten rijden door de parkeergarage. Zo vroeg onlangs Laurent of hij eens een paar Piko machines mocht uitlaten op de spoortafel van Erik. Dat mocht, zoals op de plaatjes te zien is.

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Een tweede Piko lok mag ook de beentjes strekken. Als er dan iets ontspoort in de parkeergarage denken we meteen aan de Piko Vectron, het blijkt echter een andere lok te zijn.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hallo Frank,

Dank voor delen van deze rijavond.
Goed te lezen dat het probleem met de dubbeldekkers van Roco nu over zijn.
Het blijft een mooie stam..

Groet,
Erik
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Frank,

Bedankt weer voor de prachtige foto's van het schitterende materiaal van de rijavond. :) :thumbup:
Erg inspirerend allemaal het Zwitserse materiaal vooral de slepen daar kijk ik graag van af wat ik zelf ook wil laten rijden hier in Michelstadt. :P

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank

Hoi Frank (en Erik natuurlijk) !

Mijn ervaring met m-rails is, dat de meeste ontsporingen te maken hebben met het niet goed aansluiten/in één lijn zijn van de railstaven.
Zeker in bochten. Dat was vaak al te zien en soms nog beter te voelen.
Dan boog ik de railstaaf wat bij en was het probleem meestal verholpen.

Grtz en bedankt voor de leuke fotoreportage,

Tony

Op een van je foto's heb ik gepaint, wat ik bedoel  :P
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
@Erik: het is zeker een mooie stam, maar die 1/87 rijtuigen en M-rails zijn geen goede combinatie. Het is dat het vervangen van de M-rails in de parkrarage voor C - rails gemakkelijk een klein vermogen kost (ruim 2000), anders had neef Erik dat direct gedaan. C-rails rijdt toch wel een stuk beter dan M-rails.

@Michel: zo zien we in jouw topic ook vaak fraai materiaal voorbij komen die Erik op zijn verlanglijst heeft staan. Leermomenten zien en ervaren we ook genoeg, de onderbouw van de baan (tafel, rails em electronica) is zeer belangrijk, verkeerd bezuinigen levert daarna jarenlang irritatie op.

@Tony: een deel van de rails is ivm de hellingen vastgeplakt, een aantal onwillige wissels zijn inmiddels losgehaald en vervangen, hierdoor zijn er inderdaad mindere aansluitingen tussen railsstukken ontstaan die in bochten tot ontsporingen leiden. In het verleden reed Erik alleen met 24cm rijtuigen en oudere Marklin locomotieven en leverde de m rails minder problemen op. Nu rijden er lange Marklin, Hag en Roco rijtuigen, treinstellen van oa Liliput en Locomotieven van verschillende merken, het aantal ontsporingen is daardoor toegenomen. Met bijbuigen van rails en vervangen van slechte stukken proberen we het aantal ontsporingen te beperken. Ook het materiaal bekijken we kritisch, ontsporingen worden ook vaak veroorzaakt door de assen (gelijkstroom), koppelhaak en stroef kortkoppelmechanisme.
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank: eenheidslokomotieven
Lang, heel lang geleden, had ik voor mijn verjaardag van iedereen geld gevraagd om een grote elok te kunnen kopen. De opbrengst was precies hfl. 101 (rond 45 euro), genoeg om een bouwserie 141 of een 216 te kopen. Een 110 en 111 waren minstens 10 gulden duurder en daardoor onbereikbaar. Mijn broer Rob had de 110, reden om wel even naar de 111 te kijken, maar het zou bij dromen van een 111 blijven. De winkel Hobbyland in de Zocherstraat had de 141 staan en dus werd een bezoekje gebracht aan die winkel.

De eenheidslocomotieven (bouwseries 110, 140, 141 en 150) hebben me daarna nooit meer losgelaten, ook hun verbeterde (snellere en sterkere) zusjes niet (bouwserie 103, 111 en 151).
Met enige regelmaat kwam er weer een lok uit deze bouwseries bij, bij voorkeur een beige-blauwe variant. Recent heb ik de verzameling weer met een fraaie 110.3 uitgebreid, reden om hier eens wat foto's te plaatsen.

1 De 'oude' blauwe 110 (Marklin 3039), vierkante opbouw, zilverkleurig dak, rondlopende regengoot, ronde roosters
2 De nieuwe blauwe 110 (Marklin 3440), vierkante opbouw, regenroosters boven deuren en ramen, vierkante roosters
3 De 114 in TEE kleuren (Marklin 3033), strijkboutneus, regenroosters boven deuren en ramen, doorlopende vierkante roosters

De 140 is de goederentrein uitvoering van de 110 en heeft alleen een andere tandwieloverbrenging tussen motor en wielen in de draaistellen. Omdat bij goederentreinlocomotieven aerodynamica minder belangrijk is, is de 140 alleen gebouwd met de vierkante opbouw.

4 De beige-blauwe 140 (Marklin 3159), vierkante opbouw, rondlopende regengoot, ronde roosters
5 De groene E40 uit een startset, zilverkleurig dak, rondlopende regengoot, vierkante roosters
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Voor lichte goederen- en personentreinen was de 141 bedacht, met een eenvoudiger elektronica (transformator) aan boord.

1 De beige-blauwe 141 waarmee dit verhaal begonnen is (Marklin 3034), enkele lampen, rondlopende regengoot, ronde roosters
2 Door neef Erik vervangen door een Zwitserse lok, een beige-blauwe 141 (Marklin 3034) met dubbele lampen, rondlopende regengoot, ronde roosters

Voor zware goederentreinen bleek de 140 te licht, een zes-assige lok werd ontwikkeld, de bouwserie 150

3 Een groene Roco 150, rondlopende regengoot, ronde roosters met verticale lamellen. (De Roco 150 is voor ongeveer 110 euro in de handel te scoren)

4 +5 Voor treinen naar Luxemburg / België werd de 184 ontwikkeld, uit set 26531.



Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ben den Hollander
gast

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooi materieel en netjes geplaat. :)
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
De verbeterde eenheidslocomotieven mogen niet in de verzameling ontbreken!

1 Beige blauwe 111 (Marklin 3042)
2 111 in experimentele kleuren (Marklin 3172)

3 Beige blauwe 151 (met kromme kap) (Marklin 3058)
4 Groene 151 (Marklin 37431)

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Dan is het nu tijd om de uitbreiding van de verzameling hier te tonen, een van de varianten van de eenheidslocomotieven die echt niet in de verzameling mag ontbreken, zoals gebruikelijk bij tante M is de lok eenmalig uitgebracht en slechts beperkte tijd te koop, op = op. Bij meneer Grootendorst in Woerden wist ik een exemplaar te staan. Eerst voor de gewone prijs, 299 euro (full sound), laatste tijd in de aanbieding.

De beige blauwe 110.3 (Marklin 37013) 110 met strijkbout-neus met regengoten boven ramen en deur en vierkante roosters.

Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Hallo Frank,

Een mooie verzameling heb je bij elkaar gespaard.
Daarnaast weer schoon op de foto gezet.n :thumbup:

Groet, erik
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Ben en Erik bedankt voor jullie reacties!

:thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooie gedaan weer Frank! Mooie verzameling mooi op de plaat gezet.  :thumbup:
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Prachtige locs die schitterend op de foto zijn gezet Frank. :) :thumbup:
De groene 151 is een schoonheid van een loc.

Groet Michel
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De modelspoorbaanfoto's van Frank
Mooi ding Frank... Ik heb toch 2 van die hokken in de verzameling die jij niet hebt... Een 139 en een oriëntrode 110.