Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De modelspoorbaanfoto's van Frank

Gestart door frank-103 zaterdag 30 januari 2016, 17:57:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Da's balen als de elektronica het af laat weten! :thumbdown:
Maar waarom ontbreekt de schroef voor de verbinding met het koelblok? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi Erik,

Die schroef had Erik er waarschijnlijk al uitgehaald voordat ik de foto heb gemaakt. Het ontplofte onderdeel heeft neef Erik vervangen en de booster doet het inmiddels weer. Er was gelukkig geen permanente schade!

Vriendelijke groet,

Frank
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
 @citaat Bel-hachelijk ... :lol:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Mooie update Frank. :thumbup: :thumbup:
Re: De modelspoorbaan van Erik
Dat zijn weer mooie vorderingen.

Gr.
Piwie.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik

Met die balkjes over de ogen, lijkt het er sterk op, dat jullie een illegale baan aan het maken zijn  B)

Er hangen hopelijk geen kweeklampen achter die booster  :?

Hachelijk !

Grtz en knutsel ze, Tony
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Goed bezig  :thumbup:
Dat die balkjes-mannen geen baard hebben, is op zich ergens wel een geruststelling  :)
Re: De modelspoorbaan van Erik
Heren, bedankt voor alle positieve opmerkingen. En ja, in de kringen van mensen met ernstige achtervolgingswaanzin, of iets dat daarop lijkt, is het gebruikelijk niet zomaar op internet te willen. Dat wil zeggen, geen namen, niet met de kop op internet, geen leeftijd of woonplaats. Bij gebrek aan balkjes voldoet een accuboor soms ook.....

Ik zal binnenkort een vervolg plaatsen!
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
 :-) :-) :-)

Re: De modelspoorbaan van Erik
De rails is per sector verbonden met de bezetmelders, de bezetmelders zijn verbonden met de boosters, de boosters zijn verbonden met de centrale (Intellibox) en met de ringtrafo (gezekerd op 4 ampère per booster), er kan gereden worden!
Testen doen we met een delta AE6/6, rijtuigen met verlichting, een snelle 103 en een 118. Ontsporingen en haperingen moeten opgelost worden nu we er nog redelijk makkelijk bij kunnen. De volgende stap zal dan worden het aansluiten van de Intellibox op de laptop en het sporenplan in Koploper zetten, dan zou er automatisch gereden moeten kunnen worden. Maar dat wordt vast najaar 2017! Vor de liefhebbers heb ik een filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=_yi8eI2-9v4&feature=youtu.be
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hachelijk muzakje🙂
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi neef,
dat is om het geluid van pratend lieden (van jou en Stefan) weg te drukken, dat stoort bij het geluid van het denderen van de metalen locomotieven over de metalen rails. En ik vind Johan Timman nog steeds erg goed!   ;)

Tot morgen!
Re: De modelspoorbaan van Erik
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Geinig, geinig zo. 't Is nog steeds een soort racebaan :P
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Frank en de rest.

Leuk filmpje met geinige muziek de bij. :D :thumbup:
Re: De modelspoorbaan van Erik
@Laurent: dat is het zeker!   :D

@Michel: bedankt! Het muziekje van de synthesizervirtuoos Johan Timman geeft het filmpje gewoon een extra dimensie! Zijn muziek werd in de jaren 80 regelmatig gebruikt bij TV programma's als 'De heilige koe'. En misschien is Johan Timman niet zo bekend als Jean Michel Jarre of Vangelis (of de schaker Timman), ik doe mijn best zijn muziek nog steeds te promoten!   ;)
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lekkere Old Skool muziek! :thumbup:
Ik mis wel de balkjes in deze vluchtige montage :cool:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hallo Frank,

Bedankt voor het plaatsen van het leuke filmpje.

En alles gaat als een speer. En was alles ook daadwerkelijk perfect ?

Ben benieuwd naar het vervolg, ook al moeten we nog even wachten.

M.vr.gr. Erwin
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Spectaculair filmpje, Frank !

De extra soundeffects van de metalen rails en de 103 op topsnelheid, geven de synthesizer een mooie boost  :thumbup:
Het kruipen van de 103 op eind eind maakt het helemaal af  :P

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
oehoehoe oerendhard kwamen sie dar ahan geskeurd  :thumbup:
Re: De modelspoorbaan van Erik
-Frank:
Das idd oerend hard, nog iets meer en de 103 ging uit de rails.  >:-D
Is de muziek van Johan Timman uit de album van "Trip into the Body", zelf ook fan van deze muziek, ook van Vangelis, Jean Michel Jarre, en Tomita.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Citaat van: Jan22 op donderdag 18 mei 2017, 11:08:49
oehoehoe oerendhard kwamen sie dar ahan geskeurd  :thumbup:

Da's blijkbaar Normaal ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Even een kleine update :

De afgelopen tijd hebben we de trafo's en boosters aangesloten, ringleidingen getrokken, zekeringen aangesloten, terugmeldprinten opgehangen en wisseldecoders aangesloten. We konden de treinbaan dus nu na een paar maanden eindelijk weer gebruiken, dus er moest even roest gereden worden.  De goederenwagens hebben allemaal de Noch viltjes eronder, om stof, vet en andere vuiligheid te verwijderen. Door al het zagen, boren en timmeren heeft er zich aardig wat stof op de baan verzameld.  Daarom laten we ook alleen de 6-assers (103, AE6/6) en andere locs met goede stroomafname rijden.

De terugmeldprinten deden het gelukkig allemaal, en de blokken werkten ook op één na allemaal goed. Op de vorige treinbaan hadden we heel veel problemen met de afzekering en kortsluitdetectie (66045 boosters...). Op deze baan gebruiken we alleen nog Littfinski DB-2's en de DR5020 van Digirails.  Iedere booster is in zijn voeding en in zijn baanaansluiting afgezekerd.  We gebruiken een 18V ringkerntrafo van 2x10A.  De Digirails mag niet primair aan de baanmassa hangen (H-brug geneuzel), dus daar gebruiken we één van de beide uitgangen van de ringkern voor.  Het fijne van een ringkern-trafo is dat deze altijd in fase staat.  De Intellibox heeft een eigen voeding, de baanaansluiting hiervan gebruiken we niet.  Hij stuurt dus alleen de boosters aan, en een stuk programmeerspoor.

Op het moment zijn we bezig met het activeren van de wissels, zodat er ook van spoor gewisseld kan worden. De decoders moeten op het juiste adres gezet worden. Op de planning staat ook het afdekken van de zijkanten met plastic, zodat alles niet meer zo vies wordt. Er moet nog erg veel getest worden, niet alle (M-)wissels zijn perfect. Gelukkig hebben we nog wat reserve.

Het schaduwstation kun je zien als een dubbel uitgevoerde spiraal. De binnenbaan daalt, de buitenbaan stijgt.  Onderin zit een keerlus, en iedere zijkant heeft een inhaalspoor. In totaal zijn er 11 bakken met (meestal) 4 sporen. Het voordeel van deze opzet is dat je overal de zelfde helling hebt, en dus ook geen knikken. De totale raillengte is daardoor op dit moment zo'n 100 meter. Het zichtbare deel van de baan gaat C-rails worden.

Bovenop dit schaduwstation gaan we een baan maken naar Zwitsers voorbeeld.  De vorige treinbaan was Duits, dus er moet nog veel materieel vervangen worden.

Wordt vervolgd...
Re: De modelspoorbaan van Erik
@Erik: Johan Timman's Trip into the body mag eigenlijk bij niemand ontbreken in de verzameling, denk ik. Het nummer achter het filmpje is The lungs (de longen), uitermate toepasselijk bij treinen die met flinke snelheid over de baan scheuren!
De balkjes zijn me teveel werk, ik gebruik Windows Moviemaker, en daar heb ik geen optie "plaats privacybalk". Een gemis in deze prutssoftware, dat lijkt me duidelijk!

@Erwin: perfect is het helaas niet, de nieuwe NS 186 van Stefan ontspoort erg makkelijk op de wissels. De ouderwetse 3054 DB 103 gaat met ongekende snelheid probleemloos over diezelfde wissels. Waar dat in zit, we weten het niet!

@Tony: bedankt! Zelf ben ik ook tevreden over de combinatie beelden en muziek, maar hier thuis krijg ik veel commentaar en de neven vroegen zich ook af waar ik dat plingelmuziekje gevonden had. De barbaren!

@Jan: inderdaad! Is dit het moment dat ik ga vertellen dat de lok nog niet eens op stap 14 stond?

@Jørg: wat een verademing, een kenner op het forum! Het is inderdaad The Lungs van de plaat Trip into the body van de synthesizervirtuoos Johan Timman. De lp staat bij mijn broer in de kast, er schijnt wel een cd van uitgegeven te zijn, die staat echter niet bij de mediamarkt in de bakken. Maar op internet is gelukkig veel te vinden!  ;) Uiteraard heb ik ook meerdere cd's van Vangelis en JM Jarre in de kast staan, de barbaren hier thuis luisteren echter liever naar rapper Boef en de Jeugd van Tegenwoordig, heel vreselijk! Maar gelukkig kan ik mijn muziek ook in de auto afspelen en laat ik dan verder niemand meerijden!

@Erik: een van mijn 103 is na wat onderhoudsactiviteiten van Erik zo snel geworden dat hij zelfs in een 5200 bocht naast de rails kan belanden. De decoder is nu geprogrammeerd op 30% van de maximum snelheid, want iedere keer weer de lok en een sleep rijtuigen in de baan zetten verveelt snel!

@Erik: zo'n lap tekst zonder plaatjes, dat leest toch niemand?   ;)
Re: De modelspoorbaan van Erik
Foto's!

1 De testlok is een AE 6/6 met een delta decoder. Deze lok is vooral erg gevoelig voor problemen in de baanspanning en daarom een uitstekende testlok! De dubbeldeksrijtuigen staan bij oneffenheden ook vlot naast de baan.
2 De rails is met hotglue vastgeplakt, hoewel Erik vertelt dat de baan redelijk gelijkmatig stijgt (of daalt) in de parkeergarage, is er duidelijk een verschil merkbaar tussen de rechte stukken en de bochten. Met daartussen de wissels....
3 De schoonmaakwagentjes draaien overuren, en als die naast de baan belanden moeten we de oorzaak oplossen!
4 De AE 6/6 met de schoonmaakwagentjes
5 Kortsluiting moet direct door de boosters gemeld worden aan de intellibox, dat werkt gelukkig!
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Frank,

Leuk foto reportage. :)
De laatste foto is een wel hele mooie foto. :thumbup: :thumbup:
Re: De modelspoorbaan van Erik
-Frank:
Idd de muziek van tegenwoordig noem ik zelfs geen muziek, het is een reeks van onsamenhangende klanken,  >:-D
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hallo frank,

ik heb weer gesmuld van je update van neef Erik.

Alweer verras je me, eigenlijk steeds minder met je muziek.
De muziek van Johan Timman's Trip into the body, staat hier ook nog in de kast, In die tijd was ik gek van dit soor electronische muziek. Had zelfs met vrienden een kelder onder een kerk waar we zelf konden prutsen en min concerten deden. een van die vrienden Erik bracht zelfs een tijdschrift uit voor deze liefhebbers. Samen liepen we dus ook de concerten af.

Ook het (Zwitsers) materiaal mag er zijn, ok de 103 ook.

Groet, Erik
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Citaat van: Jørg op donderdag 18 mei 2017, 21:52:11
muziek van tegenwoordig
Ik begrijp nu pas dat ik iets gemist heb: ik had de boxen uit staan ...  8)
Re: De modelspoorbaan van Erik
@Michel: bedankt!     Door het verplaatsen van de foto's ziet je opmerking trouwens nu op een andere foto, ik doe die hier bij dit bericht!

@Jørg: ach, het verschilt van artiest, en lang geleden vond men de muziek van Elvis ook verschrikkelijk, of van de Beatles of van de Stones...

@Erik: heel veel muziek vindt joetjoep niet goed, ivm rechten. Naar een concert van een synthesizer muzikant ben ik nooit geweest.

@Jan: dan heb je ook het denderen van de locomotieven gemist, heel jammer!    ;)
Nieuwe trekkracht in Valkensteen
Vandaag was de koopjesmarkt bij een winkelier in Badhoevedorp. Uiteraard heb ik daar rond gekeken op zoek naar koopjes. Mijn spoorbaan is voorzien van een pittige helling die voor de bouwserie 74 een behoorlijke opgave is. De aanwezige lok van de bouwserie 85 is meer bedoeld voor berggebieden en dus iets overbemeten. De bouwserie 64 voldoet uitstekend, maar één lok is natuurlijk niet voldoende voor een belangrijke zijlijn. Dus toen ik een full sound, met telexkoppelingen, bouwserie 86 zag liggen, moest ik toch even nadenken. Zo'n 86 is natuurlijk een uitstekend trekkracht voor heuvelachtige gebieden!

Hopelijk laat dit filmpje van de Valkensteenbaan dat ook zien!

http://www.youtube.com/watch?v=jxoMKwhBYDc&feature=youtu.be


:)





Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Mooie aanwinst Frank. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst. :)
Helaas zijn we elkaar mis gelopen in Badhoevedorp. :(
Re: De modelspoorbaan van Erik
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Veel plezier met deze mooie stomer Frank.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Zekers een zeer fraaie aanwinst Frank!
Veel plezier daarmee :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hallo Frank,
Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Geniet er van.

Groet,
Erik
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik

Prima aankoop, Frank  :thumbup:

Ik heb in mijn 74 lood in de cabine gekieperd en dat levert heel wat extra trekkracht  :P

Grtz Tony
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Er komen 9 parkeerdekken x 4 sporen, er kunnen 36 treinen geparkeerd worden.
Laat elke trein 10 VA gebruiken dan zou dat 360 VA vermogen zijn als ze allemaal tegelijk mogen rijden.
Natuurlijk doe je dat niet. Je geeft in Koploper b.v. aan dat er max 8 tegelijk mogen rijden, neem ik aan.

Maar even goed, lijkt me duidelijk sat er iets meer vermogen nodig is dan standaard, en dus een zware trafo nodig is.
Gezien die 9 parkeerdekken zullen boosters digitaal nodig zijn. Op de foto's zie ik er 2.
Op zulke momenten besef ik dat ik werkelijk niets weet op het gebied van boosters.

Citaat van: frank-103 op zaterdag 30 januari 2016, 21:53:30
(...)
De baan wordt digitaal, de centrale is een Intellibox, bezetmelding is van Rosoft,
besturing met Koploper.(...)

Citaat van: frank-103 op vrijdag 03 maart 2017, 22:20:54
(...)
7 De bezetmelders moeten aangesloten worden op Digirails boosters.
De eerste test leidde tot 'magische rook'.


8 Een onderdeeltje op de printplaat was niet helemaal okselfris meer
(...)

Als ik in de wiki duik: https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Booster_toepassen
dan vind ik een bestand uit 2010, waarin de booster van Digirails (tegenwoordig Digikeijs ?) niet voor komt.
Wat verder rond zoekend op internet vind ik een uitspraak van Wim Ros op een Belgisch forum die me duidelijk maakt dat de vroegere digirails boosters niet zonder meer te koppelen zijn met een IB. En dat sommige boosters afhankelijk zijn van het vermogen van sommige trafo's.
En tenslotte vind ik een en ander, verzameld door Kaleb over de nieuwste Digikeijs boosters:

Citaat van: Kaleb op zaterdag 18 februari 2017, 10:11:48
In de docs van Digikeijs leest ik dat er geen common grond mag zijn tussen
centrale en boosters.
Verder toegelicht in https://forum.3rail.nl/index.php?topic=59662.msg1149489#msg1149489

Ik neem aan dat het uitgefikte onderdeel niets te maken heeft met incompatibiliteit van systemen.
Jullie zullen wel geweten hebben wat jullie kochten. Het is duidelijk gedateerd spul.
Verkeerde bedrading of sluiting in de rails is waarschijnlijker.

3 vragen:

  • Waarom kozen jullie voor digirails boosters in plaats van voor een van de vele andere boosters?
  • Om welke versie (artikelnummer) van digirails booster gaat het?
  • Is het uitgefikte onderdeel de L6203 gewoon vervangen? En werkte het daarna wel goed?
    L6203: datasheet van het bewuste onderdeel

Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi Jan,

In het verleden gebruikten we Märklin 66045's als booster. Ik heb er daar een stuk of 6 van gekocht, daarvan zijn er inmiddels 3 dusdagnig defect dat ze de kliko in kunnen. We hebben daarom besloten boosters te kiezen die kortsluitdetectie hebben.  De keuze is gevallen op de DR5020 van DigiRails/Digikeys, een Marktplaats koopje. Dit is op zich een prima booster, je moet alleen niet de voeding op welke manier dan ook op de rest van de baan aansluiten, anders klappen de eindtorren eruit zoals je ziet op de foto. Inmiddels heb ik die vervangen, en werkt alles prima. De kortsluitbeveiliging is ook al uitvoering getest :? .  De booster koppelt dit netjes via de boosterbus terug naar de Intellibox.  Zekeringen hoeven we eigenlijk niet meer te vervangen (dit was met de 66045 een te vaak terugkerend fenomeen).

De DR5020 is met beide voedingsingangen op één van de uitgangen van een ringkerntrafo aangesloten. Deze uitgang levert 18 Volt bij 10 Ampere.  De andere uitgang van de ringkern voedt op dit moment de andere boosters (Littfinski's), waar nu alleen nog de wisseldecoders op zitten.

De L6203 heb ik vervangen door de pootjes (zo lang mogelijk) af te knippen en vervolgens één voor één te verwijderen.  Daarna de pads goed leegzuigen met een tinpomp, en de nieuwe er weer in.

Groetjes,

Erik
Re: De modelspoorbaan van Erik
@Michel: wij waren er rond 12.30 en weer vertrokken rond 13.30. Wel een aantal bekenden gezien maar van het forum ken ik natuurlijk lang niet iedereen van gezicht, ik kan zo een aantal forummers op 1 meter afstand zijn gepasseerd! Groot gemis vonden wij een koek en zopie punt bij de ingang van de oprit van Harlaar, waar een kop koffie genuttigd kan worden. Dat had het sociale deel van de modelspoorhobby gunstig beïnvloed!

@Peter, Erik en Erik: bedankt! Leuke van deze stomer vind ik de combinatie full sound en telex koppelingen. Uitstekende machine om te rangeren en voor pendeldiensten.

@Tony: met lood in de schoenen moet ik opbiechten dat deze lok (de 74) vooral in het depot staat, hij is te licht bevonden! Doorgaans mocht de 85 de zwaardere treinen trekken en de 64 de lichte personentreinen. De 85 is nu vervangen door de 86, het wordt weer iets drukker in het depot....  ;)

@Jan Willem: het schaduwstation wordt gevoed via 2 boosters, door de steile hellingen en het stroomverbruik van delta locomotieven. Waarschijnlijk was 1 booster ook voldoende geweest, er rijden tegelijkertijd maximaal 2 of 3 treinen in het schaduwstation. Alle beslissingen mbt de baan neemt Erik (ErikW), het is zijn baan, wij (Richard en ik) helpen alleen met de bouw. Erik heeft er veel plezier in te experimenteren met electronische componenten (decoders, boosters) en dat gaat wel eens fout.
@Erik: ik kreeg zondag, in de auto naar Badhoevedorp, een ander verhaal te horen over de gebruikte hoeveelheid zekeringen.....

Vriendelijke groet,
Frank
Re: De modelspoorbaan van Erik
@frank-103: We hebben vorige week inderdaad een aardige stapel zekeringen doorgebrand. Dit werd veroorzaakt door een defecte Littfinski wisseldecoder met losse voeding. Hiervan is waarschijnlijk de gelijkrichter defect (hoop ik, want eenvoudig te vervangen). Geen probleem met de boosters in ieder geval. Om de storing te vinden hebben we alle decoders los moeten koppelen van de bus, en één voor één testen.  Ook een soort stomer dus...  :o) 

Re: De modelspoorbaan van Erik
Achter een nog goed af te sluiten paneel hangen 2 ringkerntrafo's voor de baan en de voeding voor de Intellibox. Het bedieningspaneel moet er een beetje echt uit gaan zien, met ruimte voor de Intellibox en een laptop. Alles wordt stevig vastgeschroefd om het aanraken van de 230V te voorkomen!
Bezetmelders (printplaten rechts op het paneel) en wisselaansturing (printplaten links op het paneel) zijn aangesloten en werken
Het besturingspaneel wordt netjes en stevig afgewerkt met deskundig gezaagde zijkanten...
Testlocomotief is de 186 van Stefan, waarvan we met de Intellibox de lichten niet aan krijgen. Het testrijden gaat niet altijd goed, helaas!

Re: De modelspoorbaan van Erik
Een nieuwe aanwinst sinds vaderdag, een bouwserie 193 Siemens Vectron van SBB Cargo. Het is een nieuwe hobbylok met een duidelijk andere constructie dan de bouwserie 186 traxx van NS highspeed. Het geluid en de rij-eigenschappen zijn uitstekend!

:)
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hallo Frank,

Gefeliciteerd met je Zwitserse aanwinst.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi Erik,

Bedankt!

Ik stel me zo voor dat de 193, Vectron, als opvolger van de Siemens Eurosprinter, waar de bouwseries 152, 189 en de Taurus voorbeelden van zijn, op den duur ook toelating krijgt in Nederland, net als de 189. Op mijn zo nu en dan Nederlandse spoorbaan misstaat een SBB Cargo machine dan niet.

Ik hoorde vanavond dat ik binnenkort weer een paar keer naar het Scoutingterrein in Zeewolde moet rijden, als je het leuk vind spreken we dan af, dan kunnen we de Vectron loslaten op jouw spoorbaan. Ik stuur je wel een pb!

Vriendelijke groet,
Frank
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Frank,

Wat een prachtige aanwinst. :thumbup:
Heel veel rijplezier met deze Zwitserse krachtpatser. :)
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi Michel, bedankt! Ik ben er erg blij mee!

Vriendelijke groet,
Frank
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoeft Richard geen weblogbalkje? Al die andere foto's hebben die wel.
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi Jan Willem,

Richard was het balkje vergeten, heel jammer! En wie zijn billen brand staat zonder balkje op internet!

Vriendelijke groet
Frank
Re: De modelspoorbaan van Erik
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
En ik maar ddenken dat ze erin gefotoshopt zijn  8o
Re: De modelspoorbaan van Erik
Hoi Jan Willem,

Er zijn dure (arbeidsloon) digitale balkjes en gratis natuurlijke balkjes, beiden met de bedoeling de privacy te beschermen! Ries was hier natuurlijk een natuurlijk balkje vergeten, en ik heb ernstig bezuinigd op een digitaal balkje, het vaderdagcadeau moest immers ook nog betaald worden en voor niets gaat alleen de zon op. Hoewel Herman Finkers dan meteen opmerkt dat de zon zinloos onder gaat, morgen moet ze toch weer op.
We gaan er dus van uit dat je Ries toch niet herkent, al struikel je over hem. Heel hachelijk?

Vriendelijke groet,
Frank
Re: De modelspoorbaan van Erik
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De modelspoorbaan van Erik
Mooi vaderdag kado Frank  :thumbup: :thumbup:

De vectron is een mooie nieuwe verschijning op het spoor, weer eens wat anders  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman