Dit is wat Herman er van te vertellen had op het ESU Forum.
Als je een project hebt geopend is het simpel:
je kunt iedere .Wave file de LPG in slepen, klik op de Sound icon, en rechts beneden zie je een vak File name voor de sound files. Daar sleep je je geluid heen. Je kunt de grens boven File name omhoog trekken om evt. je geluidsbestand te zien, of eerst een lege plek te zoeken.
Als je het geluidsbestand dan aanklikt, kun je het via de knopjes bovenin, rechts van het rode kruisje, afspelen als controle.
Natuurlijk moet het een geluid zijn dat goed is opgenomen. CD kwaliteit 44100Hz 16 bit mono of stereo is te verkiezen, al schijnt 12 bit acceptabel over te komen. Het free-ware programma Audacity is een goed hulpmiddel indien nodig.
Daarna moet je het een lege soundslot in krijgen, dat kan ook door slepen en op de slot loslaten. Misschien is sound slot 20 leeg, dat is dan waarmee je verder moet, zie mijn voorbeeld.
Ik heb een sound file Bells.wav naar de Files gesleept, en daarna op slot 20 gegooid.
Ga vervolgens naar de tab Decoder en klik weer op Function Mapping. Ga naar de regel van F17. In de kolom Sounds klik je en ga je de lijst af tot je een vinkje voor je geluid kunt zetten. De naam moet al te zien zijn.
Daarna naar Information, waar je in de regel van F 17 dan je geluidsnaam ziet, en waarschijnlijk het beste een vinkje in de kolom Moment zet op die regel. Evt. kies je ook een ander plaatje, de bel zou voor dit voorbeeld goed zijn.
Naar de decoder schrijven, en kijken of het goed is.