Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Over Laisdcc decoders

Gestart door Spoorman donderdag 28 januari 2016, 15:07:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Over Laisdcc decoders
Seinwezen
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Hero op maandag 08 februari 2016, 20:13:20
Kun je van dat A4 tje een scan of foto van plaatsen Alex?
Zat er bij mij niet bij.
Robin

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=59894.msg1048195#msg1048195

Die heb ik gebruikt.

Groeten Sander
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Er is inmiddels een nieuwe versie uit:
PDF V2: LaisDCC V2
en een CV lijst
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2010

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Dat is een mooi bij elkaar gejatte handleiding.  >:-D
Sommige plaatjes zien er wel heel bekend uit.
Zie ook dat de Marklin en ESU kleurenschema's vrolijk door elkaar worden gebruikt.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Die lijsten zijn er al een tijdje hoor , Ben had de snelkoppeling hier ook al geplaatst.

En die kleuren code tja mooi he..... :D :D :D
Als ze straks ook nog is iets beter regelbaar zouden zijn , dan ben ik er nog blijer mee voor die 12 eurie.

Namelijk niet alles op die cv lijst klopt (gelukkig het meeste wel).

Heb ook die cv waardes kwa snelheid geprobeerd aan te passen ......cv aanpassen ging prima.
Alleen het werkte niet helemaal zoals het daar staat......maar je bent even van de straat nietwaar.

En ik had graag er wat meer tijd aan besteed.....maar de plicht van de arbeid gooit hier regelmatig roet in het eten......(gelukkig maar) :D

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Beste Alex,

Wat doet Frits in http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66445.15.html anders als jij?

Groet, Anne W
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Interessant  , ik heb het ook nog niet opgegeven , maar 1 malig geprobeerd , en eigenlijk te weinig tijd om er mee aan de slag te gaan.
Maar het opent zeker nog wat mogelijkheden.
Anne ik had volgens mij ook die cv 5 geprobeerd , maar dacht daar geen suc6 mee te hebben.
Alleen de cv's van elke stap geprobeerd , maar dat reed voor geen meter.
De loc reed gewoon te veel te hard , en dat kan/mag zeker niet.
Maar het is zeker leuk om er mee te spelen , en nogmaals , het werkt niet bij alle locs goed , dat heb ik ook wel in de gaten , maar voorlopig heb ik al 1 esu over , want die heb ik om geruild voor een 12 euro decodertje.....en daar had ik een prachtige curve staan die niet veel onderdeed voor de Esu.
Voorlopig ben ik er nog blij mee , en eerlijk is eerlijk ik heb geen idee hoelang ze meegaan.

Maar de tijd zal het leren.
Zeker benieuwd als straks de geluidsdecoders uitkomen.
Als je die straks ook via Pom kunt programmeren op je baan is het ijzer gesmeed.... :D

Anne bedankt voor je berichtje.....zeker het proberen waard.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Beste Alex,

Ik doe simpel mijn best om de mensen over alle beschikbare informatie, voor zo ver ik die zelf heb gezin en begrijp, te informeren....

Groet, Anne W
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Benk blij mee Anne.

Alleen die decoders zijn helaas niet allemaal van het zelfde soort.
Die met aan een gegoten stekker (dus zonder draadjes) is cv5 - 0 , en hier kan ik dus niet de snelheid mee regelen. Dan heb ik nog een 2 cv's die wel de 255 aangeven , zo uit me hoofd dacht ik cv13 en 14.
Maar als ik die terug schroef tot ongeveer de helft gebeurt er weinig.
Alleen als ik onder de 100 kom.
Maar lekker nee lekker draait het testbankje niet......nog maar even geduld op de andere type/modellen decoders.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Beste Alex,

Met dit soort dingen heb je altijd een leerproces, je hebt dus geleerd dat je deze uitvoering niet moet hebben.

Groet, Anne W
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Over Laisdcc decoders
We leren mee ......  :thumbup:
Re: Over Laisdcc decoders
Er is geen sprake van een leerproces. Laisdcc levert decoders die het niet goed doen. Er zijn tenminste 2 uitvoeringen die niet correct reageren op veranderingen van CV's. Ik zou dat toch geen leerproces van gebruikers willen noemen.

Met groet,
Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Mee eens Ben , maar er zitten nu eenmaal verschillen in de verschillende type decoders.
Wat bij de ene niet lukt , dat kan wel weer met een andere schijnbaar.
Enkele noemen dit een leer proces. :D :D :D

Ik heb er nog geen spijt van , mot alleen uitkijken dat ik straks niet te veel functie decoders heb... :D

Had ook graag een decoder gehad waarbij alle cv instelling klopte bij de opgave.
Maar die ben ik met de 3 modellen helaas nog niet tegen gekomen.
En dat is zonder meer een beetje jammer.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Beste Alex,

Bij die 3 modellen zit het model wat gebruikt wordt door Frits op BNLS niet bij?

Groet, Anne W
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Heb geen idee over welke hij het heeft , of ik kijk er overheen , dat kan ook.
Momenteel heb ik op die 2 decoders na , er geen een meer liggen , ik moet dus even wachten op nieuwe aanwinsten.
Vorige week heeft Wim er een in een N locje gebouwd voor iemand , en daar horen we zaterdag meer over.
Ik ben benieuwd.
Ook op BNLS zie ik er toch gelukkig goede berichten over staan.
Het is dus niet alleen bagger.
Uiteraard kan je eenmaal beter kiezen voor een ESU, dat staat boven kijf.

Let wel op , als je er mee gaat experimenteren.

Als je cv 1 uitleest kan hij met een aardige snelheid vandoor gaan.
Met de IB bij mij viel dit mee , maar ik heb het gezien bij Robert39 met een Ecos......echt hij werd gelanceerd......kijk hier dus voor uit.
Je wilt niet dat ev je mooie loc van de tafel af rolt.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 10 februari 2016, 10:54:32
Je wilt niet dat ev je mooie loc van de tafel af rolt.
Ik vind het al helemaal niet verstandig om een mooie lok te voorzien van een twijfelachtige decoder omdat ie een paar eurootjes minder kost...maar dat zal wel aan mij liggen...
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Spoorman op woensdag 10 februari 2016, 06:54:53
Er is geen sprake van een leerproces. Laisdcc levert decoders die het niet goed doen. Er zijn tenminste 2 uitvoeringen die niet correct reageren op veranderingen van CV's. Ik zou dat toch geen leerproces van gebruikers willen noemen.

Met groet,
Ben.
Van te voren wist je niet hoe de decoders zich zouden gedragen, en dus heb je door het leerproces ondervonden dat er enkele zijn, die nog niet voldoen aan de eisen van de gebruikers. En die eisen kunnen per gebruiker verschillen.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Fred.
Dat ligt zeker niet aan jou , maar dat is een ander verhaal.

Denk jij nu echt dat ik op die decoders zit te wachten....nou nee hoor.
Ik koop ook liever een ESU , maar er zitten anderen die helaas niet zo veel te besteden hebben.
Door wat voor reden dan ook/

En voor die mensen doen we dit , en zetten onze ervaringen hier neer.

Gelukkig zijn er meerdere mensen oa Ben die dit ook graag doet.

En voorlopig hebben we straks een aantal functie decoders liggen ,omdat we de instellingen niet helemaal goed krijgen.
Er zijn er maar enkele waar het prima bij werkt....en voorlopig is dat bij mij 1 op de 4 a 5 locs waar ze het goed doen.

De waarschuwing is hier voor dat als je er gaat experimenteren je voorzichtig moet zijn.
Ongeacht of het nu een mooi of een oud barrel is waar je hem in stopt :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Waar ik het meeste aan twijfel is of je er wel enigszins kunt op rekenen dat je telkens hetzelfde sturen en dat testen en ervaringen delen dan ook totaal geen zin heeft omdat het toch altijd weer anders zal zijn dat je toegestuurd krijgt, al bestel je hetzelfde.
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Wilco69 op woensdag 10 februari 2016, 11:09:07

Van te voren wist je niet hoe de decoders zich zouden gedragen, en dus heb je door het leerproces ondervonden dat er enkele zijn, die nog niet voldoen aan de eisen van de gebruikers. En die eisen kunnen per gebruiker verschillen.


Ik blijf dit een rare redenering vinden. Als je een nieuwe Fiat Pinda of een koelkast koopt mag je verwachten dat het ding doet wat het moet doen volgens de spec's van de fabrikant. Is dat bij een decoder van Lais dan anders?

Een testje is niet bedoeld om de werking te checken, hooguit (vind ik) om te zien of het rijgedrag doet wat het moet doen. Mijn argwaan was al gewekt nadat ik las dat de motorregeling niet in te stellen was. Maar och, ik geef het een kans en Alex had er eentje liggen die hij niet kon uitproberen omdat hij geen 21MTC intercafe heeft.

Met groet,
Ben.

Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Zal je uit de droom helpen Fred , en dat is zeker niet rot bedoeld.

Wat bij de een niet goed werkt , kan bij de ander wel goed werken , en dat komt niet altijd door een decoder , immers 2 dezelfde locs kunnen heel andere rijeigenschappen hebben.
Als je op de site kijkt bij lais dcc zie je ook verschillende type/modellen decoders.

En tja laat me dan een eikel zijn , en laat me ze proberen , wil graag weten wat de mogelijkheden zijn.
Hoe en waarom ik dit graag wil weten is helaas de tik die ik heb..... :D 

Bij toeval krijg ik er net weer 1 binnen......nog 2 typen te gaan..... :D

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Goed zo, Alex :important:
Nieuwsgierigheid en onderzoek heeft de "beschaving" gebracht op het huidige niveau.
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 10 februari 2016, 13:25:23
Zal je uit de droom helpen Fred , en dat is zeker niet rot bedoeld.
Bij toeval krijg ik er net weer 1 binnen......nog 2 typen te gaan..... :D
Alex, ook niet rot bedoeld, maar ik vrees dat jij droomt :-)
Jij test alle types (denk je) maar ik ben er van overtuigd als je weer aan hetzelfde probeert te geraken waar je goede resultaten mee behaalde dat onmogelijk zal zijn omdat ze je om het even wat kunnen sturen en je testen van geen enkele waarde zijn om er verder op te bouwen.
'k Heb ooit eens 2 buizenversterkers (bouwpakketten) gekocht bij de Chinezen en behalve dat er gelukkig wel buizen bij waren leken ze in niks op wat ze als voorbeeld op hun website hadden staan, meer nog, er zat totaal geen bouwhandleiding bij, zelfs geen schema!
Continuïteit is niet direct hun sterkste troef, geloof mij...
En documentatie kan dan ook niet hé...
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: FredMa op woensdag 10 februari 2016, 13:56:23
geloof mij...
Geloven doen we in de daartoe bestemde Godshuizen... ;)
Re: Over Laisdcc decoders
Misschien helpt een of ander gebed dan wel...
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Spoorman op woensdag 10 februari 2016, 12:25:18
Citaat van: Wilco69 op woensdag 10 februari 2016, 11:09:07

Van te voren wist je niet hoe de decoders zich zouden gedragen, en dus heb je door het leerproces ondervonden dat er enkele zijn, die nog niet voldoen aan de eisen van de gebruikers. En die eisen kunnen per gebruiker verschillen.


Ik blijf dit een rare redenering vinden. Als je een nieuwe Fiat Pinda of een koelkast koopt mag je verwachten dat het ding doet wat het moet doen volgens de spec's van de fabrikant. Is dat bij een decoder van Lais dan anders?

Een testje is niet bedoeld om de werking te checken, hooguit (vind ik) om te zien of het rijgedrag doet wat het moet doen. Mijn argwaan was al gewekt nadat ik las dat de motorregeling niet in te stellen was. Maar och, ik geef het een kans en Alex had er eentje liggen die hij niet kon uitproberen omdat hij geen 21MTC intercafe heeft.

Met groet,
Ben.
Hoeveel nieuwe auto's staan er na een maand weer terug in de showroom, omdat de verwachte rij eigenschappen toch tegenvielen. (niet vlot genoeg, hoog verbruik in tegenstelling tot de folder etc.
Volgens de papieren is een duits merk auto bijzonder schoon, echter, na testen heeft men geleerd dat de waarden niet overeenkomen met de voorgestelde  vereisten.
Re: Over Laisdcc decoders
Ja hoor Wilco, zo ken ik er ook nog wel een paar. :thumbup: :D

Feit blijft: Lais geeft aan de max. snelheid te kunnen terugbrengen middels instelling. En dat gaat niet, althans niet bij mij en een aantal andere gebruikers.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik respecteer jouw mening ook hoor, jij mag er van vinden wat je wilt! Ik geef het graag wat langer de kans om zich te bewijzen. en zal ik dus de decoder of het merk niet meteen afwijzen....
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Hero op maandag 08 februari 2016, 20:13:20
Kun je van dat A4 tje een scan of foto van plaatsen Alex?
Ik heb de handleiding en de lijst met de CV's van de website gehaald. Als je me een PB stuurt met je mailadres kan ik je die mailen.
Of kijk even op bijgaande linkjes: decoder manual en voor de CV's: cv lijst
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Het zou heel fideel van Ben zijn als hij op het BNLS forum contact opneemt met Frits om hem het volgende te vragen:

welk type decoder

ingebouwd in welke lok

CV's gewijzigd met

gereden met welke centrale

Groet, Anne W

Re: Over Laisdcc decoders
Anne,

Ik ben de baas over mijn eigen oordeel, hoezo moet ik fideel zijn?

Ik ben dit topic gestart om m'n ervaringen te delen, ik maak me kwetsbaar en zeg dat ik het niet voor elkaar krijg en vraag om verdere reacties.

Jouw commentaar en bijdragen leiden tot niets, steek de handen uit de mouwen en doe ook een testje zou ik zeggen. ;)

Met groet,
Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ach ja, het antwoord wat ik al verwachtte, ik vraag het niet voor mezelf, want ik "doe" (nog) niks met decoders, maar ik vraag het in het belang van de "3-rail forum gemeenschap", maar ja die bestaat, net als in de grote wereld, natuurlijk niet (ieder voor zich en "X" voor ons allen)

Groet, Anne W
Re: Over Laisdcc decoders
@Anne: Je hebt daar ook een account ( Caterpillar). Je kan de vragen in het betreffende draadje zo zelf vragen. Zeker als je het wilt weten want anders stel je die vragen niet. En een ander iets: Waarom zou je andere mensen voor je karretje willen spannen als je het ook zelf kan doen? Wat houdt je tegen?

Over de Chinese decoders: Het is een interessant onderwerp. Komt al op de diverse fora voor. Het heeft dus de belangstelling van de diverse mensen. Niet alleen bij 3rail. Net als bij alle andere merken zijn er mensen die er in meer of mindere mate goede ervaringen mee hebben. De kwaliteit is afhankelijk van de batch die ze maken. Daarmee wordt het een soort van gok als je ze als lokdecoder wil gebruiken. De bekendere merken hebben een stabielere kwaliteit en daar betaal je dan iets extra's voor. Dat is een eigen keuze.

Het bedrag is dusdanig dat een keer experimenteren ook niet verkeerd is. Gewoon lekker testen en uitproberen, je wordt er nooit slechter van. Zelf heb ik ooit een bachmann-decoder gekocht voor iets van 10 euro via Ehattons voor de stofzuiger. Het ding werkt maar daar is ook alles mee gezegd. :)

Groeten Ronald.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Over Laisdcc decoders
En zo is het Ronald, heel goed beantwoordt, af en toe wordt ik er ook wel moe van dit soort gewouwel.

Gr. Jan
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Zo, decoder is binnen, van het weekend lekker stoeien.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Mooi Wilco , wens je suc6.
Vandaag heb ik er ook weer 1 binnen , nog een te gaan staks , zo'n kleintje die ook in een N-locje past.
Heb wel de verloop van 21 naar 8 polig printje en wat stekkertjes.....(nooit weg).
Straks ook nog enkele contrastekkers bestellen , en dan hebben we er weer even genoeg van.... :D

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Die van mij zijn al 3 weken onderweg :?. Hoop dat ze spoedig binnen komen.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik heb vanavond eerst mijn br23 gangbaar moeten maken, wielen zaten muurvast (had maar 30 jaar stil gestaan B)) wieltjes draaien weer, dus morgen verder met opbouwen. Heb wel de permanent magneet iets moeten aanpassen om het schilt er goed op te krijgen, de plastic laag was iets te dik  8)
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Kan wel kloppen Barry .
Ik had besteld op  Jan. 24 2016 ,  en gisteren lag het in de brieven bus.
Dus ruim 1 week later dan "normaal".

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik heb de 15e besteld, dus duurt langer dan ik gewend ben. We wachten nog maar effe af.
Re: Over Laisdcc decoders
Komt door Chinees nieuwjaar. Dan duurt het allemaal wat langer. Half China ligt plat. Bij de meeste Ebay-verkopers staat het netjes vermeld dat het nu wat langer duurt. Bij onze feestdagen duurt het meestal ook wat langer voordat iets in huis is. Zo gek is het niet ;)

Groeten Ronald.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Wilco69 op maandag 08 februari 2016, 09:37:32
Wat is de gemiddelde levertijd uit chinesië? ik heb besteld op 25-1...
en gisteren binnen.
Re: Over Laisdcc decoders
Ja, wat wil je daarmee zeggen? Het is zeer afhankelijk... Ik heb spullen uit china die binnen een week aanwezig waren... Andere met 8 weken... Het is zeer wisselend. Eigenlijk het zelfde als de kwaliteit van de spullen. En met Chinees nieuwjaar kan het helemaal wisselend zijn. Dus de ene keer heb je geluk als het relatief snel er is, andere keer is het gewoon wachten.

Groet Ronald.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik deel alleen mede, ter kennisgeving. Om een indicatie te geven, meer niet.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Eerste indruk: slechte loc, dus verkeerde indruk. Sprint weg bij in bedrijf stellen centrale, topsnelheid goed instelbaar met CV 5 (>240)
weinig vermogen (of ligt aan loc), bij beetje weerstand zwakt vermogen af.
Re: Over Laisdcc decoders
Gefeliciteerd met dit behaalde resultaat. :thumbup:  :o)

Dat weg sprinten mag natuurlijk niet maar kun je oplossen door de analoog herkenning uit te zetten.

Met groet,
Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
morgen eens in een e-lok plaatsen.... ander type motor. ben benieuwd.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Wilco.
Heb gisteren 2 filmpjes gemaakt , van een mijn nieuwe decoder die net binnen gekomen was , en die ik in een Roco br 215 gepropt heb (ziet er ff niet uit , maar daar gaat het niet om).

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg1053471#msg1053471

Let wel , niet in elke loc rijd het gelijk zo als op het filmpje.
Maar er zijn er bij , daar hoef je echt weinig aan te doen , als dat mogelijk is tenminste.... :D
Maar het loont zeker de moeite om te proberen de stappen kwa snelheid lager te krijgen.
Een max snelheid van 184 km word toch niet gehaald tijden het "normaal" rijden.... :D

Ik ben er in ieder geval weer blij mee , en kan ik de Esu die hier weer uit komt in een ander locje plaatsen waar de Laisdcc niet goed functioneert.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
leuke filmpjes Alex, ik ga er zeker verder experimenteren!! (maar misschien word de conclusie wel dat het niet lekker werkt in een DCM motor?)
wordt vervolgt...
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Helaas loopt de BR23 mechanisch niet lekker, dus verder testen heeft geen zin. De E-loc heeft een andere magneet nodig, dus dat gaat ook niet nu. even wachten op een andere magneet, dan weer verder testen.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Wilco , als ik straks de tijd even heb probeer ik dat voor je , mits ik snel de loc kan vinden met een stekkert aansluiting..... :D

Mvg: Alex