Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.

Gestart door marcel woensdag 13 januari 2016, 20:08:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.
Hallo,

Gisteren samen met een collega bezig geweest met sound decoders inbouwen. Bij de Märklin loc Hercules ER20 ging dat zonder problemen.

Bij de Piko ging het ook goed. Maar na de inbouw reageerde de lok nergens op. Inbouw bestond uit speaker plaatsen en de twee draadjes op de printplaat solderen. Daarna de oude decoder uit de printplaat gehaald (deze zat er alleen in geprikt). Hierna de nieuwe decoder erin geprikt. Meer hoefde niet te gebeuren. Alleen hierna geen reactie van de lok. Volgens de beschrijving zou de lok het op adres 3 gelijk koeten doen. Helaas niet dus. Daarna de decoder eruit gehaald en de oude er weer in geprikt. Lok reageerde toen gelijk weer. Maar daarna de nieuwe er weer in geprikt en weer geen reactie. Mijn vraag is of iemand weet wat we fout gedaan hebben of dat de decoder defect is.  De Piko 52571 betreft een BR 118 GFK Deutsche Reichsbahn.
Re: Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.
Lijkt op defecte sound decoder, kan je hem niet even in de Marklin loc prikken die wel gelukt is , dan weet je wat ! .

Mvg Gert
Re: Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.
Heb helaas geen ervaringen met de volgens mij bijna complete decoder ombouw die jij voor je Piko hebt gekocht.
Ik hoefde namelijk niet te solderen , alleen een stekkertje in de bestaande decoder prikken .
En gelijk was alles in orde.

Hoop dat je het voor elkaar krijgt.

Mvg: Alex
Re: Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.
Heb inmiddels de decoder terug gestuurd naar Lippe. Wacht hun reactie af. Bedankt voor het meedenken. zo gauw ik meer weet laat ik het horen.
Re: Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.
Vandaag van Modellbahnshop-Lippe een nieuwe set met de speaker en decoder gekregen. Vanavond de decoder erin geprikt. De lok melde zich gelijk als Mfx aan op de Mobile Station 2. Alles werkt nu prima. De meeste geluiden staan wel vrij hard, dus daar moet ik mij nog in verdiepen omdat bij te stellen. Al met al een goede service van Lippe. Decoder hebben ze kosteloos om  geruild zonder verzendkosten.
Re: Piko lok-sounddecoder 56354 ingebouwd in Piko 52571. Lok rijdt niet meer.
TOP service dus  :thumbup:

Mvg Gert