Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wie rijdt met c of k of m

Gestart door rien maandag 22 oktober 2007, 18:05:21

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Wie rijdt met C, K of M
Ik rijd met C-Rails

190 (41.9%)

Ik rijd met K-Rails

58 (12.8%)

Ik rijd met M-Rails

90 (19.8%)

Ik rijd met C + K Rails

41 (9.0%)

Ik rijd met M + C Rails

39 (8.6%)

Ik rijd met K + M Rails

16 (3.5%)

Ik rijd met alle drie door elkaar

11 (2.4%)

Ik rij helemaal niet :-)

9 (2.0%)

Totaal aantal stemmen: 241

Re: Wie rijdt met c of k of m
C 8)
Re: Wie rijdt met c of k of m
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 26 oktober 2007, 21:56:41
Zoals hierboven is vermeldt rijd ik ook C rails.
Geen M of K alhoewel K rail ook mooi is. :P :D
Ik rij ook met C-rail maar K-rail vindt ik ook net zo mooi.

Henk-Jan.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Met C en K voor aan de draaischijf.

Groeten Piwie.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hoi

Ik rij voornamelijk met M rails alleen bij de draaischijf en lange stukken maak ik gebruik van K rails.


Groet

Richard
Re: Wie rijdt met c of k of m
K-en C-rail...Met de K-rail en zeker met de flexibele 1 meter rail K.
kan je zelf bepalen hoe je bv. een bocht wilt  maken. Een station in een flauwe bocht maken behoort dan tot de mogelijkheden.Ook een eigen bedding maken is dan mogelijk. Veel realistischer.  Het is wel veel bewerkelijker,  kans op sluiting enz. Ach het doet er eigenlijk niet toe...Of je nu M-,K-, of C.rijdt. Voor de portemonnee is M het aantrekkelijkst.
Re: Wie rijdt met c of k of m
zeker weten en daarom rij ik mrail :lol:
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ikke nog helemaal nergens mee, zit nu pas in de fase dat m'n 'tafel' pas net klaar is..
Heb wel een mooie verzameling aan m-rails en heb het afgelopen jaar een starset (c1, c3) + c2 en c4 gekocht..
De uitdaging is nu dit samen te smeden tot een mooie baan (met als het even kan maar 2 koppelrails c-m...).
Mijn vraag is nu wat jullie er van vinden: is het zo raar als C- en M- rails vlak langs/bij elkaar lopen, of zelfs allebij langs het station komen? Bij het Grootspoor zijn toch ook niet altijd alle sporen al voorzien van de nieuwste ballast?  Heeft iemand het ook zo, of wordt de M- echt merendeels op de achtergrond gebruikt?
grt
sp
Re: Wie rijdt met c of k of m
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
C + K. Vanwege de flexi-rails en een draaischijf (Flm 6652): k en de rest is c.

Groet, Paul
Re: Wie rijdt met c of k of m
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
M+C:

Ik heb een grote baan met M-rails. http://web.inter.nl.net/users/bravocie/henkietrein/

Een kleine demobaan met C-rails.

En wil een uitbreiding van de grote baan maken met C-rails.

groetjes
Henk
Re: Wie rijdt met c of k of m
C omdat we heel lang geleden een start baan voor Max kochten ( kerstman ) en de verkoper toen wist te vertellen dat dit voor digitaal was . Analoog begonnen met 1 treintje , lees onderschrift om te zien waar we nu zijn . Vrgr Riender en Max
Re: Wie rijdt met c of k of m
Thuis heb ik een stukje c-rail en veel m-rails. Op de club gebruiken we k en c -rails.

Dus drie keer raden welke optie ik heb gekozen.

Gr.
Davy
Re: Wie rijdt met c of k of m
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
Citaat van: Davy op woensdag 07 november 2007, 19:06:58
Thuis heb ik een stukje c-rail en veel m-rails. Op de club gebruiken we k en c -rails.

Dus drie keer raden welke optie ik heb gekozen.

Gr.
Davy

Geen flauw idee Davy...........  :mrgreen:

Ik heb op C + K gestemd.
Ik ga namelijk op K rijden, maar aangezien ik ook wat C heb, zal dat er ook wel ergens tussen gepropt worden.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hallo,
Ik ga rijden met C-rail en mijn schaduwstation wordt grotendeels uitgevoerd in M-rail inclusief de draaischijf (vanwege het nostalgische uiterlijk van de M-rail)
Re: Wie rijdt met c of k of m
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik rij C en M.
Alleen ligt alles hier nog op de grond, en heb ik nog niet heel veel C rails :x
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik rij met M-rails, meeste spul is 40 a 50 jaar oud (van mijn vader geweest). Het loopt allemaal erg krakkemikkig maar heb vandaag verlooprailtjes naar C gekocht dus wie weet binnenkort ook een paar lijntjes C.
Re: Wie rijdt met c of k of m
ik ben bang dat ik nu ff niet kan rijden ik ben een beetje besig (met een DVD...)
ik heb c rail liggen maar als ik  mijn nieuwe baan ga maken (dat wort zomer 2008)
neem ik k rail om dat ik dan één schaduw stadion kan maken voor AC, DC en DCC moet je wel goed op letten hoe je dat schakelt anders krijg je kortsluiting
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik reed even C maar NU rij ik K
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hoi

ik heb een c-rails module baan
vroeger reed ik op m-rails.

Groeten Martin
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik heb mijn allereerste startsetje nog (M-rail) waar nu mijn zoons zich op uitleven  :D
De 'Grote Nieuwe Baan' is C-rail.. maar het zou me niet verbazen als dat in de loop der tijd toch om gaat naar K-rail.. toch net ff realistischer..

Maar nu nog lekker experimenteren in C (in elkaar, uit elkaar, in elkaar, uit elkaar.... etc. etc.)
Re: Wie rijdt met c of k of m
voornamelijk m rail omdat ik dat in de afgelopen jaren veel verzameld/gekocht heb en nu langzamerhand ook wat meer k rails erbij, oa vanwege minder storingen en de flexibele toepasbaarheid.

groeten,
Joram
Re: Wie rijdt met c of k of m
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
op het moment rijd ik niet :)
Re: Wie rijdt met c of k of m
Op dit moment heb ik nog maar twee modules met K-rails maar ik begrijp dat ik deze zonder al te veel problemen op C-rails kan aansluiten. Is K-rails veel duurder dan C-rails? Anders blijf ik op K-rails.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Nee, prijzen zijn vergelijkbaar :)
Re: Wie rijdt met c of k of m
hoi

ik rijd al mn hele leven C rails. bevalt me goed, weinig storingen.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Er moet nog een optie bij eigenlijk:

Ik rijd met Modellgleise (serie 3900)

:D

En dan nog eentje erbij natuurlijk want ik rijd met M-rails en Modellgleise (dat wil zeggen als de baan ooit af komt want er ligt nog geen 10% van de rails op het moment). :?

Groetjes,
Kiezel :)
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik heb C rails op de baan en K rails in de locdepot .
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hallo allemaal,

Ik houd het op de volgende railsoort:
MÄRKLIN METAALRAILS 5100, 5200, 3800 em 3900 (laatste 2 geproduceerd van 1953-1957)
De 3800 en 3900 zijn kwalitatief de beste rails, die Märklin geproduceerd heeft. (Het zijn de voorlopers van de Metaalrails 5100 en 5200 serie met puntcontacten.
De kwalitatief hoogwaardige bochten ( en langere rechte rails)benaderen de werkelijkheid van het NS-spoor het beste!!
Daarna komt de K-rails!!!!!!!!!!

Groetjes van Scooby (een 3800/3900 Märklin-fanaat)
Re: Wie rijdt met c of k of m
m-rails bij schaduwspoor, de rest C-rails  :D

Groeten Justus
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik rij alleen met K rails
De bogen kun maken zoals je zelf wil
Je moogt er op staan , en ze breken niet
Je kun ze zelf op maat zagen , past altijd
Eric
Re: Wie rijdt met c of k of m
M rail. Ik ben altijd diegene geweest die stelde dat voor mij de enige echte Marklin-rail de M-rail is. Ik baseerde dirt altijd op het feit dat ik vons dat een trein geluid dienst te maken en meer geluid als bij een M0-rail is bijna niet te krijgen., Nu ik echter in het bezit ben van meerdere 39 nrs met geluid dien ik mijn mening bij te stellen. Als deze juweeltjes rijden hoort men meer geratel van rails dan de rijgeluiden.
Ik denk ( ik weet het eigenlijk helemaal zeker) dat ik in het najaar als ik weer verder ga bouwen aan mijn baan ik alles zal vervangen door C of K rail.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hallo Erik :)

Houd er in je keuze rekening mee dat het geluid van de sleper op de puco's van K-rails minder is dan op die van de C-rail :idea: Reden is dat de puco's van K-rail breder zijn en ietsje dieper in de baan liggen.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Wie rijdt met c of k of m
ik rij nu nog altijd niet en heb het nog altijd druk
(nog altijd de DVD (van deze post) want windows Movie Maker is wat kwijt (de video overgangen en effecten :cry: :cry: :cry: :cry:))
en ik ben nog aan het ruziën met een fleischmann 50-serie die niet door de bochten wil
Re: Wie rijdt met c of k of m
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hallo Allen,

sinds vandaag zijn mijn laatste M railtjes van mijn tafel verwijderd, en rij slechts nog uitsluitend met K rail, mijn zoon overigens alleen met C rail.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Wie rijdt met c of k of m
Je kan de C-rail ook helemaal niet meer terugvinden......kijk maar in mijn topic de baan van Ronald V.
Ik heb de C-rail helemaal bewerkt met ballast.

Groet Ronald
Re: Wie rijdt met c of k of m
Hallo allemaal,

Voornamelijk K-rails en een klein stukje C-rail. Plus nog meters Peco-rails met een extra lasdraad als 3e rail in de schaduw stations. Hartstikke goedkoop, 6 euro de meter.

De bogen zijn veel mooier te leggen met flex. K-rail.

De C-rail is veel robuuster dan K-of M-rail. De kontakten zijn heel geschikt voor digitaal.

Groet

Wil Tweeendrie
Re: Wie rijdt met c of k of m
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
en ikke nu ook officieel met M rails  :lol: :lol:
groet robert
Re: Wie rijdt met c of k of m
Marklinzolder
gast

Re: Wie rijdt met c of k of m
En ik dus ook M-rail!

                  Groet Bernard
Re: Wie rijdt met c of k of m
C 8)

maar heb nog een kleine treinbaan bij mijn vader en die si met M :)

heb zelf nog veel m rails liggen maar ben nu naar c vandaar mijn naam
m-baandoorn

roderick
Re: Wie rijdt met c of k of m
De M van Marklin natuurlijk! lekker herrie maken, nostalgie. Erg betrouwbaar, zeker icm een lux zuiger/slijper.

jw
Re: Wie rijdt met c of k of m
ik heb gestemd op c+k,omdat ik als de baan uitgebreid zal worden,dat met k-rail zal gebeuren,ik heb mezelf over de streep getrokken om iets nieuws te doen!
Re: Wie rijdt met c of k of m
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
Mijn baan is opgebouwd met C+K rails.
De M-rails (grote baan) zitten nog in de dozen met analoog materiaal opgeborgen, moet in de toekomst wel weer gebruikt worden.

Sinds kort heb ik nu ook een groot aantal K-rails en wissels uit de 2100 serie, dit rijdt ook wel goed maar is wat gevoeliger voor roest en vuil.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ome Dick rijdt met K en C-rails. C is gemakkelijk aan te leggen en met wat geduld zijn ze net echt te maken door de ruimte bv. op te vullen. K rails zijn wat reeel. Je kan zelf een bedding maken, maar ze zijn wel storing gevoelig. Je moet heel precies te werk gaan. Ook een voordeel is dat je met de flexibele rail zelf bv. een station in een bocht kan aanleggen. Alles heeft voordelen em nadelen. Wat mij opvalt is dat er toch nog veel rijden op de o zo bekende M-rail. Groeten OmeDick
Re: Wie rijdt met c of k of m
ik ga een beetje achteruit:
ben van zuiver C-rail overgestapt op C-rail icm M-rail ;)

Dennis
Re: Wie rijdt met c of k of m
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
Citaat van: minirailz op woensdag 08 oktober 2008, 20:06:46
ik ga een beetje achteruit:
ben van zuiver C-rail overgestapt op C-rail icm M-rail ;)

Dennis

Is dit wel een achteruitgang ??

Persoonlijk vind ik M-rail een prachtig geluid hebben terwijl dat in C veel meer gedempt is. Maar ja..... smaken verschillen :mrgreen:
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik gebruik k-rails omdat ik die nu eenmaal al sinds 1975 heb.  :wink:
Wel heb ik exemplaren van de eerste versie ervan (de 2100 serie met holprofiel rail afwijkend van de huidige 2200 serie) gebruikt voor een testbaantje. In mijn nog te maken sporenplan gebruik ik nog slechts de 2200 serie rails (waarvan ik een zo grote hoeveelheid heb dat overstappen voor mij niet loont). Bovendien wordt in mijn sporenplan in ontwikkeling veel gebruik gemaakt van flexrails.

Groot nadeel van k-rail: het is niet altijd verkrijgbaar in de winkel. :(

Groet,
Ronald
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik rijd met C rails en er is een meter M rails gelegd, puur uit nostalgie, want dan zien de schenkers van weleer dat alles nog goed is..... en herkenbaar.

A tribute to the old days............ zal ik maar zeggen.
Re: Wie rijdt met c of k of m
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie rijdt met c of k of m
Ik rij op C-rails.

Ik vind de ballast mooi en handig om wissels elec. om te bouwen dat alles er in past.

Peter
Re: Wie rijdt met c of k of m
G-rails  8)
Re: Wie rijdt met c of k of m
Grotendeels  C-rail. Maar de oude M-rails ga ik nu ook gebruiken.  Zonde als ze ook maar in de doos liggen.

grt,

Dave
Re: Wie rijdt met c of k of m
matthijs popken
gast

Re: Wie rijdt met c of k of m
k-rail

met slanke wissels en flex