Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

een draaischijf voor c-rails

Gestart door marklinfan1992 zondag 12 november 2006, 16:20:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
een draaischijf voor c-rails
marklinfan1992
gast

een draaischijf voor c-rails
gewoon een simpele draaischijf voor c-rails..niet al te hoog kun je hem ook gewoon zonder te verzinken in bouwen..en je hoeft niet voor elke uitbreiding van je draaischijf overgangs rail te kopen scheelt weer wat geld.. :P
Re: een draaischijf voor c-rails
Zou inderdaad een goed idee zijn, maar om die zoals je zegt niet te hoog te bouwen wordt denk ik moeilijker:D Trouwens k-rails hebben zeker ook hun voordelen hoor.

Jan-Frederik
Re: een draaischijf voor c-rails
De tip wordt vaak gegeven om bij het entree spoor naar het depot één overgangsstuk van C naar K te leggen. De rest van het depot leg je vervolgens in K.

Dit is ook realistischer. Want railsen lagen op depots nooit netjes verhoogd op een ballastbed, maar je moest tussen de asresten zoeken naar de spoorstaven. Bielzen zag je nauwelijks door al het slak en roet en kolengruis wat er gewoon maar lag. Gigantische bodemverontreiniging. Heerlijk :wink:.
Maar met K rails kan je  de bielzen ook best wel laten verdwijnen zodat alleen de spoorstaven zichtbaar blijven. Niet te veel, want de sleper moet nog wel contact kunnen maken met de puko's. Een klein beetje zwart fijn ballast, niet te hoog leggen en het ziet er perfect uit.

Maar het idee van een simpele draaischijf, dát moet wel uitgevoerd worden. Want je moet wel heel lang sparen voor de peperdure K-rail draaischijf! Niet normaal  :?. Gelukkig heb ik M rails en kon ik in Engeland voor omgerekend 28 euro een blikken Hornby Duplo  draaischijf vinden met plaats voor 5 locomotieven.
Re: een draaischijf voor c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: een draaischijf voor c-rails
Re: een draaischijf voor c-rails
Heljan heeft er eentje, die schijnt ? 70 goedkoper te zijn als de Marklin K-Draaischijf, en kan rechtstreeks met C-Rails gebruikt worden (dus zonder overgansrails). Voor meer info moet je ff in dit forum zoeken.

Een alternatief is een keer-driehoek. Hier een paar voorbeelden met C-Rails.
http://stummi.foren-city.de/topic,19288,-c-gleis-dreieck-e.html
Met name de onderste vind ik wel een leuk idee als eind-rails van een eindstation met (minimaal) 2 sporen...

Veel plezier ermee!

EgMaf
Re: een draaischijf voor c-rails
Gewoon goed zoeken naar een tweedehands schijf, heb er een voor 150 euro of zoiets. Enige nadeel was dat het hekwerk beschadigd was, maar goed...
Re: een draaischijf voor c-rails
Citaat van: timtrein op zaterdag 19 januari 2008, 20:25:02
Gewoon goed zoeken naar een tweedehands schijf, heb er een voor 150 euro of zoiets...

Dan heb je nog steeds geen C-Railschijf, en dat was de vraag.
Ook moet je zo'n draaischijf echt wel goedkoper kunnen vinden lijkt mij.
De 7286 zie ik op de duitse e-bay al meerdere malen weggaan voor prijzen rond de ?120.-, de laatste zelfs met bovenleiding.
Een 7186 zal dan nog wat goedkoper zijn.

Enige waar je rekening mee moet houden zijn de verzendkosten, en nooit geld overmaken via de "Western Union Bank", want dan wordt het waarschijnlijk toch nog een heel duur draaischijfje  :wink: