Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Aansluiten lichthoofdsein 76391

Gestart door fredlouis zaterdag 23 januari 2016, 10:55:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluiten lichthoofdsein 76391
Goedemorgen mede treinreizigers,
Ik ben al even bezig om mijn seinpaal marklin 76391 aan te sluiten met een schakelrail. (C-rails)
De aansluiting seinpaal/rails en schakelkastje rood/groen werkt, trein rijd weg en stopt.
Nu is het de bedoeling om voor en na de seinpaal een schakelrail in te bouwen, maar ondanks diverse pogingen lukt het niet om de seinpaal op groen te laten springen als de volgende trein er aan komt.
Alles aangesloten volgens bijgeleverde beschrijvingen en diverse handboeken.

Wie kan mij helpen??????
Is er iemand die een schema heeft waar duidelijk op staat welke draad waar moet worden aangesloten.

Ik heb ook al het boek "De nieuwe super lichtseinen van Marklin" geraadpleegd maar ik kom er gewoon niet uit.

Groeten Fred uit Hoofddorp
Re: Aansluiten lichthoofdsein 76391
-Fred:
Plaats je schema hoe jij het hebt aangesloten hier eens.
Re: Aansluiten lichthoofdsein 76391
Ik ga proberen om een foto te maken van de tekening hoe het nu is aangesloten .
Alvast bedankt voor je reactie .

fred louis


Re: Aansluiten lichthoofdsein 76391
Goedemorgen Jorg,

Ik heb een foto gemaakt, maar met het invoegen blijft het systeem zeggen dat het bestand te groot is.
Ik heb de foto op verschillende manieren gemaakt, met fototoestel en met mobiele telefoon.
Is er een bepaalde handeling om de foto geplaatst te krijgen?
Gr. Fred
Re: Aansluiten lichthoofdsein 76391
Fotoformaat verkleinen naar 800 x 600 pixels of 800 x 533 pixels, al naar gelang de aspect ratio.
Dat kan met b.v. het bij Windows meegeleverde programma "Paint".
Re: Aansluiten lichthoofdsein 76391
Als het gelukt is, is hier het schema hoe ik het aangesloten heb.

Ik heb de bruine draad links aangesloten op de rode van de verdeelkast, deze gaat in het schakelkastje.
Ik heb de blauwe links aangesloten op de bruine rechts, deze gaan samen in de transformator.
Ik heb de blauwe rechts aangesloten op de groene, deze gaan samen in het schakelkastje.

Wat zit er nu toch niet goed????
Wie kan mij helpen?

Gr. Fred