Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Boren in bodemplaat (chassis) - 34664

Gestart door nmbssncb dinsdag 19 december 2017, 12:44:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Boren in bodemplaat (chassis) - 34664
De dummy locomotief van de 34664 set (NMBS serie 202 & 203) wens ik om te bouwen met motor en sleepcontact.
Probleem is dat de bodemplaat van de dummy afwijkt van de 'normale' bodemplaat van een locomotief met motor.  Zo ontbreekt er een opening voor de bewegende (rode) van het sleepcontact naar de motor (of decoder).
Heeft iemand ervaring met het boren in een dergelijke bodemplaat, en zo ja, waar moet ik op letten?


Willy
Re: Boren in bodemplaat (chassis) - 34664
Zijn verder wel alle tandwielen aanwezig vaak zie je bij dummy's dat er het een en andere mist?
De bodem plaat bestaat uit of zalmak zink legering of ijzer beide zijn goed te boren zorg gewoon voor een goed ondersteunende ondergrond en boor met een scherpe boor dan zou je er zo doorheen moeten kunnen boren.
Re: Boren in bodemplaat (chassis) - 34664
Ik heb een (nieuw) draaistel met aandrijving, en verder ook alle onderdelen voor het plaatsen van het sleepcontact.
Meestal plak ik een stukje plakband op gladde oppervlakten vooral ik ga boren, en begin met een booortje met kleine diameter.

Er zit slechts frontverlichting aan een kant, dus ook dat moet worden aangepast.
M. wil blijkbaar niet dat het te eenvoudig is om een dummy om te bouwen.
De Delta decoder met geluidsprint en luidspreker had ik al verwijderd uit de dummy.


Willy