Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van Trainhenk; verder met de baan. Echt waar!

Gestart door Trainhenk donderdag 21 januari 2016, 21:16:52

Golfer en 3 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk
Of je nu een testbaan maakt of een deel van je baan gebruikt, het gaat er om dat je eerst met het programma voor jezelf gaat testen.
De 1 maakt een apart baantje, de ander is al zover dat er een deel van de baan gebruikt kan worden.
Had ik ook met mijn eerste baantje en heb daar heel veel van geleerd.
Henk zou een mooi stuk kunnen gebruiken van zijn baan als die al zover klaar zou zijn, bijvoorbeeld de pendelbaan.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: iTom op donderdag 01 november 2018, 10:11:35
Of je nu een testbaan maakt of een deel van je baan gebruikt, het gaat er om dat je eerst met het programma voor jezelf gaat testen.

Citaat van: iTom op woensdag 31 oktober 2018, 00:32:41
Henk, het grote voordeel van dit ambitieuze plan is dat er fouten in sluipen.
Die kan je alleen maar oplossen als jezelf begrijpt hoe het programma werkt en moet worden toegepast.

KLIK: testbaan 1
Met iTrain zijn wij nu bijna een jaar bezig en we hebben bijna alle problemen boven water en opgelost maar mijn inschatting is dat dit nog wel de rest van het jaar zal duren en daarna volgt de rest van de hoofdbaan.
KLIK: testbaan 2
Op de onderste foto een deel van het baanplan van de club.
Voor 99% mijn werk.
KLIK: testbaan 3
1ste alinea laatste zin.
KLIK: testbaan 4
Twee laatste zinnen.

Nu genoeg over testbanen.
Komend weekend hoop ik genoeg tijd te hebben om het voorstel van iTom te bestuderen.

Ongetwijfeld zullen er fouten insluipen bij zo'n grote baan.
De kans om dat te voorkomen is mijn inziens minimaal.
Dat komt bij de beste forumleden voor!

Ik zeg maar zo: niemand is perfekt. Ik ben het bijna.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: Trainhenk op zondag 07 oktober 2018, 21:57:26
Vandaag de open dag bij de Amsterdamse Modelbouwers Club.
Tjeeee, jaren geleden heb ik de AMc bezocht, toen nog in Amsterdam, en het is zo herkenbaar wat hier nog van over is na herbouw ....  :)
Re: De baan van Trainhenk
Ben den Hollander
gast

Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: iTom op donderdag 01 november 2018, 10:11:35

Henk zou een mooi stuk kunnen gebruiken van zijn baan als die al zover klaar zou zijn, bijvoorbeeld de pendelbaan.


Psies, dat is wat ik zei en dat is wat anders dan wat jij en Anne adviseren......

Citaat van: iTom op woensdag 31 oktober 2018, 00:32:41

Gewoon een eenvoudig ovaal met een inhaalspoor en eventueel een opstelspoor.......


Citaat van: Anne W op woensdag 31 oktober 2018, 23:12:52

Een ontzettend goed advies!!!!!!!!

Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk
 @citaat  Goed dat jij het anders hebt gezegd dan wij, maar het doel heiligt de middelen en daar gaat het om.

Citaat van: Trainhenk op donderdag 01 november 2018, 20:21:54

Nu genoeg over testbanen.
Komend weekend hoop ik genoeg tijd te hebben om het voorstel van iTom te bestuderen.


Re: De baan van Trainhenk
Ben den Hollander
gast

Re: De baan van Trainhenk
 @citaat Prietpraat, het doel heiligt nooit de middelen en het is het goed praten van verkeerd handelen. Om je doel te bereiken gebruik je het juiste middel, dat is voor de één anders dan voor de ander. Henk is slim genoeg dat zelf te bepalen.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van Trainhenk
Hi slimme Henk,    ;)

Zelf had ik mij voorgenomen om geen testbaan te maken maar een "stuk(je)" van de echte baan waarmee ik ga testen.
Jou baan heeft best wel stukken waar jij dat ook kan doen.

groet
Harald
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van Trainhenk
 @citaat

Een groot ovaal in een grote baan, maar dan met hele grote blokken is ook een testovaal, maar zo'n gedachte is voor sommige mensen te veel.

De boodschap van iTom en mij is heel simpel: begin simpel, leer hoe de basisprincipes zijn en maak fouten, als je het allemaal begrijpt wat er op je hele grote testovaal gebeurt en niet gebeurt, dan ben je toe aan een eerste kleine uitbreiding.

Bij mij op de club kunnen een heleboel mensen de systemen (iTrain, Koploper en Traincontroller bedienen, maar als er wat "fout zit", dan zijn er maar een paar die dat kunnen oplossen.

Groet, Anne W
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: De baan van Trainhenk
Als ?herintreder? heb ik 2 jaar met een testbaan geëxperimenteerd (dubbele ovaal, 2 opstelsporen en 2 rangeersporen). Hierop reed ik uiteindelijk met 4 locs en kon er geautomatiseerd gerangeerd worden. Een zeer leerzame ervaring, bijvoorbeeld met bloklengtes, het exact stoppen boven een ontkoppelrails en familiariseren met de besturingsoftware (Windigipet in dit geval). Uitermate leerzaam en een absolute aanbeveler!

Mvrgr
Robert
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van Trainhenk
ik heb inmiddels mijn testbaantje ( een Ovaal met inhaalspoor) afgebroken
en gebruik nu de grote baan om iTrain te testen
de reden dat ik de testbaan heb afgebroken is omdat ik telkens de CS 3 moest verplaatsen en  die van de grote baan afgekoppeld moest worden

het valt best mee, en zo kan ik nu ook alles netjes in stappen aanpassen
en als mij dat lukt, dan gaat dat voor Henk zeker al geen probleem zijn

grts Freddy
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2016

offline
Re: De baan van Trainhenk
Wat een een gedoe over het wel of niet bouwen van een testovaal.

Als je alle commentaren samenvat komt het erop neer: start met een beperkt spoor te besturen door iTrain.  Of dit nu een testovaal is of niet, zorg voor eenvoud in het begin.  Het voordeel van een testovaal is, en zo beginnen de meeste waarschijnlijk (net zoals ik) dat je in het begin niet over veel sporen en/of ruimte beschikt, geen idee hebt van wt je eigenlijk wil bouwen en zo'n ovaal is heeeeeeel overzichtelijk.

Try and error is nog steeds het beste leer principe.  Af en toe de hulp van de goden inroepen kan helpen en voor de rest veel geduld en vooral veel plezier  ;)
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
Ondanks dat ik inmiddels de nodige ervaring al heb blijft iedereen maar hameren op een testbaan.

Een paar jaar geleden heb ik een testbaan gemaakt met Koploper.
Zie de bijlage.
De rode strepen zijn de blokscheidingen.
Dit was een dubbele ovaal met een uitwijkspoor en drie opstelsporen waarbij drie loks onafhankelijk van elkaar reden.
De ovalen hadden op lange stukken twee blokken zodat de loks tegen elkaar konden botsen, als leertraject, maar daar is in Koploper een foefje voor om dat te voorkomen.
De loks stopten in het uitwijk- of op het opstelspoor, stopten deden de motor uit, de lichten uit en gaven een fluitsignaal en als ze weer vertrokken deden ze dat in omgekeerde richting.
Acties heet dat geloof ik.
Hoezo geen ervaring.

Verder heb ik van ene Tom bij HIP in Werkendam een paar jaar geleden een basiscursus iTrain gehad en heb ik daar bijeenkomsten van de bouwers van iTrain en Koploper bijgewoond.
Heel gezellig allemaal.


Edit: lettergrootte aangepast voor degene die moeite hebben met kleine lettertjes of aan een (nieuwe) bril toezijn.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: De baan van Trainhenk
Volgens mij heb je goed getest!
Mvrgr
Robert
Re: De baan van Trainhenk
Duidelijk Henk.  Gaan met die banaan!
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk
Even nog terug naar de start van Trainhenk om zijn baan in iTrain te tekenen.

Citaat van: Trainhenk op zondag 28 oktober 2018, 21:08:07

Dan maar een start maken met iTrain maar hoe begin je? En goed?

Ik heb nu alleen nog een vraag hoe je op een eenvoudige en duidelijke wijze een cirkel in iTrain invoegt; zeker als je twee cirkels of meer (helix) hebt.
Ik hoor graag hoe jullie daar tegen aan kijken.

Ik kreeg toch de indruk dat deze vragen waren gesteld om wat hulp te bieden. Ik heb daar wel een beetje spijt van gekregen, mijn idee is dat er forumleden mee lezen die niet alles weten maar wat blijkt. Blijkbaar was dat een grote vergissing. Alles wat we schrijven wordt op een weegschaaltje gelegd, dat geeft de burger moed maar mij niet. Dit wilde ik nog even kwijt en daar heb ik geen groot lettertype voor nodig. Succes met het baanplan, dat zal zeker goed komen.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2016

offline
Re: De baan van Trainhenk
Het Forum zou een plaats moeten zijn waar gelijkgestelde zielen elkaar ontmoeten en waar er naar hartelust meegedacht, gediscussieerd wordt, geholpen wordt, ... zodat iedereen er beter van wordt.  Maar in meer en meer draadjes merk je de laatste tijd dat zoals Tom reeds zegt alles gewikt en gewogen wordt en dikwijls lijdt tot frustraties vn één of meerdere medelezers.  Alle goede raad, hoe goed bedoeld ook wordt dikwijls verkeerd geïnterpreteerd.  spijtig, dat hebben we de laatste maanden meermaals kunnen ondervinden.

Laat ons ( of beter gezegd Henk) dit hoofdstuk nu maar afsluiten en terug naar de essentie gaan, nl een model bouwen en elkaar terug steunen.

Henk ik blijf je verder volgen, met of zonder testbaan  ;) :D
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van Trainhenk
Het spreekwoord luidt: "al doende leert men", wat op zijn Cruijffiaans ook betekent: "als je niet doet dan leer je ook niet", genoeg gesproken over hoe te beginnen, we lezen de resultaten wel.

Groet, Anne W
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van Trainhenk

Duidelijke taal, Henk  :thumbup:

Hopelijk leren we daar allemaal van, ook in het omgaan met elkaar; kennis, ervaringen en inzichten delen is mooi en leerzaam.
Als we dat hoffelijk naar elkaar doen, is dat nog veel leuker  :P

Grtz Tony
Re: De baan van Trainhenk
Ben den Hollander
gast

Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: iVanDL op zondag 04 november 2018, 20:32:23

Het Forum zou een plaats moeten zijn waar gelijkgestelde zielen elkaar ontmoeten en waar er naar hartelust meegedacht, gediscussieerd wordt, geholpen wordt, ... zodat iedereen er beter van wordt.  Maar in meer en meer draadjes merk je de laatste tijd dat zoals Tom reeds zegt alles gewikt en gewogen wordt en dikwijls lijdt tot frustraties vn één of meerdere medelezers.


Het gaat niet om het wikken of wegen of hoffelijkheid, het gaat om de vraag die gesteld wordt. Men zou de discipline moeten hebben op de vraag in te gaan in plaats van deze ter discussie te stellen en gelijk effe je eigen plasje te doen. Henk vraagt hulp bij zijn iTrain baanplan, voorts moet hij een testovaaltje of baantje gaan leggen, raar toch?

Vorige week vroeg iemand: hoe zet ik MFX uit in mijn Marklin lokkie. Ik doe met wat anderen mijn best en post een plaatje. Maar vervolgens gaat de vraag ter discussie gesteld worden: waarom DCC, MFX is toch beter enz.. De vraagsteller haakt gefrustreerd af, hij is er klaar mee. Voorts gaat hij het PB cirquit in en roept mijn hulp in. Ik kan hem maar deels helpen want ik heb geen kennis van Marklin centrales. Dat leidt dan weer tot een nieuwe vraagstelling van mij op dit forum in mijn poging de man te helpen.

Is dat wat we willen mannen?

Gr, Ben.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 05 november 2018, 13:29:06

Het gaat niet om het wikken of wegen of hoffelijkheid, het gaat om de vraag die gesteld wordt. Men zou de discipline moeten hebben op de vraag in te gaan in plaats van deze ter discussie te stellen en gelijk effe je eigen plasje te doen. Henk vraagt hulp bij zijn iTrain baanplan, voorts moet hij een testovaaltje of baantje gaan leggen, raar toch?

Gr, Ben.

Ik was toch echt van mening dat ik de vraag van Henk had beantwoord. Nergens staat dat hij een testovaaltje of baantje moet aanleggen maar dat geadviseerd.

Citaat van: iTom op woensdag 31 oktober 2018, 00:32:41
Daarom adviseren we altijd om eerst te beginnen met een testbaantje te maken, daar leer je van je eigen fouten en kan je deze ook oplossen. Gewoon een eenvoudig ovaal met een inhaalspoor en eventueel een opstelspoor geeft in het begin al problemen genoeg.

Het geheel wordt nu wel een beetje verdraaid en uit het verband getrokken.

Ben het mee eens dat de vraag beantwoorden veelal ontaard in een geheel andere discussie maar misschien komt dat omdat iedereen graag ook een zegje wil doen.
Re: De baan van Trainhenk
Ben den Hollander
gast

Re: De baan van Trainhenk
 @citaat Oké, dat zogenaamde adviseren van het testbaantje wordt uiteindelijk een woordenspel. Ik vind het prima als het zo moet maar ik ben niet de vraagsteller noch is mijn ego gekwetst.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
Ik heb de boel even laten bezinken.
Mijn excuses voor mijn felle reactie maar het schoot mij op dat moment compleet in het verkeerde keelgat.
Daar waren ook andere oorzaken voor maar die houdt ik privé.

Overigens kom ik niet terug op mijn beslissing om een testbaan te bouwen c.q. in mijn baan te gebruiken.
Het zou mijn derde worden.

De afgelopen dagen heb ik het druk gehad met werk, vrijwilligerswerk, voetbal (kijken) en de club dus ik heb nog geen besluit genomen hoe mijn baanplan er in iTrain uit gaat zien.
Het spookt wel door mijn hoofd.
Zodra ik een helder beeld heb wat ik wil en dit ingevoerd heb in iTrain zal ik weer een plaatje plaatsen.
Niet heel spannend maar het moet toch gebeuren.

In de tussentijd ga ik wel beginnen met het opvoeren van info in iTrain en ideeën voor andere projecten uitwerken.
Re: De baan van Trainhenk
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van Trainhenk
Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb nooit en te nimmer überhaupt maar één moment gedacht om een testbaan te maken tijdens mijn overstap van analoog naar digitaal vorig jaar. 
Al doende kwam ik erachter dat er veel meer mogelijkheden zaten in de digitalisatie icm koploper. Dus afbreken en opnieuw naar de tekentafel was mijn stap.

m.a.w.: je moet dat doen waar jij je prettig bij voelt. En ja.... privé omstandigheden hebben er ook en rol in.
Laat je niet gek maken. Ik zou zeggen: als je weer eens in het zuiden bent kom eens kletsen (rijden lukt momenteel niet op de baan vanwege ombouw).
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van Trainhenk
Hi Henk (treinhenk),

Neem de tijd, doe ik ook.  O:-D
Wil je een keertje rustig kletsen, de koffie staat hier (bijna) klaar.

groet
Harald
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: Trainhenk op donderdag 08 november 2018, 10:40:04
Ik heb de boel even laten bezinken.
Mijn excuses voor mijn felle reactie maar het schoot mij op dat moment compleet in het verkeerde keelgat.
Daar waren ook andere oorzaken voor maar die houdt ik privé.

Ik zag de posts voorbijkomen en vond het eigenlijk wel grappig, maar vooral heel begrijpelijk. Je had al tig keer uitgelegd wat je al voor ervaring had opgedaan, maar desondanks bleven er maar mensen adviseren om een testbaantje te maken. Eerst even lezen wat er al geschreven is? Da's toch nergens voor nodig als je wilt reageren? Gewoon alleen de laatste post lezen, da's toch genoeg? Nee, ik vind dat er niets mis is met jouw reactie, integendeel. Of het lukt, weet ik niet, maar misschien bereik je op deze manier dat meer lezers toch nog eens terugbladeren in jouw topic. En tegelijkertijd kon je even stoom afblazen.

P.S. Nu ik dit schrijf, bedenk ik dat ik ook nodig weer stoom moet afblazen. Moet ik wel eerst even wat rookolie bijvullen.
Re: De baan van Trainhenk
 @citaat vind ik óók ===> klik
Re: De baan van Trainhenk
peterke33
gast

Re: De baan van Trainhenk
Hoi Henk

Ik krijg ook altijd de raad om mijn eigen ding te doen, en ja dat doe ik ook en laat je niet gek maken.

De koffie en gebak staan klaar indien, en ja ook het lekker stoofvlees -(draadjesvlees) zoals jullie mooi kunnen zeggen staat klaar met frietjes.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
speeltmettreintjes:
Dat is een van de redenen dat ik uit mijn vel sprong.

Kaleb, Haradigi en Peterke33:
Jullie aanbiedingen neem ik graag aan.
Kan even duren en wacht nog maar even met koffie zetten, ik was uitgenodigd door Kelderspoorder en dat heeft uiteindelijk een half jaar geduurd voordat ik daadwerkelijk bij hem geweest.
Maar weet, we gaan aan de koffie met elkaar.

Nobody:
Mijn berichtenteller verhogen heeft absoluut niet mijn intentie.
Ik zie daar namelijk niet zoveel in. Als ikzelf tien keer mijn topic open heb ik er weer tien streepjes bij dus wat is het dan waard?
Dan zie ik liever hoeveel unieke leden mijn topic lezen/volgen danwel een bijdrage hebben geplaatst.
Dat geeft een beter beeld hoe je topic en je zelf gewaardeerd wordt.

:offtopic:
Even wat positief nieuws.
In mei/juni meldde ik dat mijn baas failliet was gegaan en in juli dat we door een andere vervoerder waren overgenomen.
Daar kreeg ik (weer) een tijdelijk contract voor 20 tot 25 uur per week.
Na gesprekken met mijn leidinggevende heb ik nu bericht gekregen dat ik een contract voor 32 uur per week ga krijgen.
Dit is het maximaal te behalen uren per week.
36 of 40 uur per week geven ze niet.
De praktijk is dat ik de laatste twee maanden tussen de 45 en 50 uur per week onderweg ben.

ontopic maar weer.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van Trainhenk
Hi Henk,

Ons koffie apparaat maalt en zet koffie in hele korte tijd dus altijd vers.
En ook goed dat je weer een contract hebt, dat geeft rust in de tent.

groet
Harald
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2013

offline
Re: De baan van Trainhenk
Hi Henk,

Goed nieuws over je contract!
Gefeliciteerd!

Gr. Wim
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
De afgelopen week met mijn baanplan in iTrain bezig geweest.
Ik heb daarbij veel baat gehad van het plan wat iTom had getekend en mijn "standaard" blokken.



Het plan van iTom gaf mij wat andere inzichten hoe je een strak baanplan moet tekenen.
Dat heb ik daar waar mogelijk toegepast.
Het gevolg is dat ik een vierkant baanplan heb en iTom een rechthoekig.

De komende weken ga ik het even laten bezinken of ik er happy mee ben (of niet :D).
Er zitten ook nog wel wat schoonheidsfoutjes in en die moeten er natuurlijk uit.
Waar ik bijvoorbeeld nog eens goed naar moet kijken is of ik de rijrichting in de blokken goed heb ingevoerd.

Ik ga nu eerst verder met de inventarisatie van mijn blokken en bezetmelders (aantallen, nummering, lengtes, etc.).
En als ik mijn definitieve plaatje heb de gegevens invoeren.
Daar ben ik nog wel even mee bezig.  :D

Op 28 oktober j.l. schreef ik dat ik te wachten zat op servo-steunen.
Deze zijn op 10 november j.l. vanuit België op transport gegaan naar Houten alwaar ze zijn overgedragen.
Ze liggen nu ergens in de Zaanstreek en ik hoop ze aanstaande dinsdag in De Rijp op de stamtafel in ontvangst te mogen nemen.
Dan moet ik in de komende weekenden tijd gaan vinden om ze te plaatsen.  8o 8o 8o
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk











Edit: ik probeer een 5-tal linkjes naar Dropbox toe te voegen maar er zijn er maar twee zichtbaar. Vreemd.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van Trainhenk

Twee plaatjes van nieuwe spullen lijkt me, Henk  ;)

Maar je contract is alvast zeker toppie  :thumbup:
Dat geeft extra rust !

Grtz Tony
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van Trainhenk
Henk,
Van harte gefeliciteerd met je contract. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van Trainhenk
Gefeliciteerd, Henk, en nog bedankt voor die extra grote letters ( ik hoefde m'n leesbril er niet eens voor op te zetten) .
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
Citaat van: Tony op maandag 19 november 2018, 01:23:52
Twee plaatjes van nieuwe spullen lijkt me, Henk  ;)

KLIK: en hier plaatjes van de rest

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties. :thumbup:
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk
Mooi spul hoor.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2016

offline
Re: De baan van Trainhenk
Elke aanvulling van Rollend Materieel is een leuke aanwinst en ... weer een streepje erbij.  :D :thumbup:
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van Trainhenk
Henk,

goed nieuws lees ik hier, een beter contract met meer uren, dat geeft ook weer meer centen voor de treintjes
hopelijk heeft de koerierdienst geen vertraging >:-D en krijg je de servo steuntjes op de afgesproken tijd en plaats
we zien de resultaten hier graag verschijnen
ook veel suc6 met het schakelbord in iTrain gewenst
mooie aanwinsten trouwens

grts Freddy
Re: De baan van Trainhenk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van Trainhenk
Dat zijn goede berichte Henk  :thumbup: :thumbup:

En weer een mooie uitbreiding van je rollend materiaal, veel plezier ermee


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van Trainhenk
peterke33
gast

Re: De baan van Trainhenk
Hoi Henk

Proficiat met je nieuwe contract, meer uren is ook meer euro's voor  :-)

Leuke nieuwe aanwinsten heb je gekocht.  :)
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
Vandaag naar een treinenbeurs in Lisse geweest.
Het is een kleine beurs maar wel gezellig.

Daar kwam ik nog een leuk rijtuig tegen wat goed bij mijn nieuwe aanwinsten van vorige week past.



Verder nog twee sloopwagons voor mijn stofzuigerproject.
Daar heb ik geen foto van gemaakt.
Er blijft toch weinig van over.  :mrgreen: :mrgreen:
Re: De baan van Trainhenk
Ben den Hollander
gast

Re: De baan van Trainhenk
Rijdende 1e klasse kroegen, altijd leuk. :)
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
Vandaag naar Houten geweest en de volgende aanwinsten gescoord:

Een servodecoder:



Een wagentje van het bekende warenhuis wat nu niet meer bestaat:



Kelderspoorder heeft nog een stapeltje servosteuntjes of moet ik zeggen houders voor mij geprint:





Bij terugkomst bij mijn auto wachtte mij de volgende verrassing:





Nou ja, de verzekering is er goed voor.
Re: De baan van Trainhenk
Dat is vervelend Henk, zoiets levert toch een boel narigheid op, al is het de zoektocht naar een glasboer die er een nieuw raam voor je in kan zetten!
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2018

offline
Re: De baan van Trainhenk
Amai das geen leuke sluiting van een leuke beursdag! Hoop dat de verzekering snel alles afhandeld!
Dat zijn handige steuntjes, ik moet eigenlijk ook maar eens een 3D printer aanschaffen...

Succes met de servos!

Met vriendelijke groet,

Roderick
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

online
Re: De baan van Trainhenk
 @citaat @citaat
Ik moest van Houten naar Nieuwegein voor een noodraam en kan hopelijk deze week naar de glasboer voor een nieuw raam.

@citaat
De verzekering dekt gelukkig alles.
Ik ben ook erg blij met Kelderspoorder dat hij deze steuntjes voor mij wil printen.
Mij mij thuis is er de ruimte niet voor om nog een 3D-printer te kunnen plaatsen.
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van Trainhenk
Henk,

het verraste mij enorm daarstraks toen je mij de eerste foto doorstuurde van de diefstal
gelukkig dat het allemaal voor de verzekering is, maar leuk is het zeker niet

de steuntjes voor jou servo's zijn met plezier gemaakt,
veel suc6 met de montage van de servo'tjes

en... het was ook weer gezellig en fijn om met je rond te snuffelen op de beurs
PS mijn vrouwtje vond het ok.... je weet wel de extra uitgaven  >:-D

grts Freddy
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van Trainhenk
Leuke aanwinsten Henk. :) :thumbup:
Jammer dat een leuke beursdag zo moet eindigen met een auto inbraak. :(
Succes met de afhandeling.

Groet Michel
Re: De baan van Trainhenk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk
Henk, dat zijn geen grappen meer. Zoiets verwacht je toch niet maar ja, ook bij een modeltreinenbeurs lopen onverlaten rond.
Balen maar gelukkig vergoed de verzekering de schade, kost het nog wel no-claim want een dader heb je niet om aansprakelijk te stellen.
Hoop voor je dat het mee zal vallen.