Citaat van: Jan22 op zondag 09 september 2018, 00:55:48
Ik gebruik op het moment tweezijdige tapijtklever van de Action (na een tip van Erik Nieuwenhuis), en zet het kurk dus alleen op de hoeken vast. Bij een demobaan van de Gothische Boog zag ik tweezijdig kleeftape tussen de k-rails en de houten bak van een keermodule (zonder kurk ertussen).
Ik heb houten platen, daarop blauwe ondervloerplaten vastgelijmd met langs de randen een paar streken houtlijm.
Daarop neopreenband die al van een lijmlaag is voor zien en daarop mijn k-rails.
Ik heb een klein teststukje gemaakt en het blijft flexibel dus geluiddempend.
de k-rails zet ik op de zichtbare gedeeltes vast met ballast en op de onzichtbare gedeeltes gebruik ik wat stukken tweezijdig tapijtklever van de Action.
De blauwe ondervloerplaen over de hele baan heeft voor mij twee redenen:
1. als er ballast naast de neopreenband komt dan blijft er toch geluiddemping.
2. ik wil op termijn toch ook auto's laten rijden en dan kan je makkelijk in de blauwe platen je rijdraad kwijt.
Citaat van: Jan22 op zondag 09 september 2018, 00:55:48
Toch ben ik nieuwsgierig naar wat anderen doen, en waarom.
Dat heb ik ook Jan.
Je kunt er altijd weer van leren en wellicht betere oplossingen mee vinden.
Zo heb ik ooit gelezen dat jij het meewisselende puntstuk van slanke k-railwissels hebt vastgezet.
Ik wil graag nog een keer van jou horen hoe je dat precies gedaan hebt.
Speelt nu nog lang niet en ik neem tegen die tijd wel kontakt met je op.