Anne W,
Dank voor je aanvulling.
Inderdaad je hebt gelijk niet alles rijdt daar op iTrain maar wij gingen als AMC daar heen omdat wij op Houten Digitaal vorig jaar december met Jan van de MSG gesproken hebben en die ons adviseerde om naar Den Bosch te komen.
Zoals ik gisteren al meldde was ons primaire doel om te kijken en vragen of iTrain aan onze wensen voldoet en dat doet het.
Maar het is en blijft en kwestie van smaak van datgene wat jou of club het meeste aanspreekt zonder afbreuk te doen aan andere programma's of systemen.
Ook binnen onze hobby merk ik vaak een "Ajax - Feyenoord" gevoel. Ben je voor het ene dan is het ander niet goed te praten of te waarderen.
Daar probeer ik mij verre van te houden en ik zal ook zeker nooit het andere kamp afkraken. Hobby is voor mij plezier.
Thuis rijdt ik 3rail digitaal en op de club 2rail analoog.
Citaat van: Anne W op zondag 26 maart 2017, 23:13:49
de 3-Poot baan is kort geleden van Railware overgegaan op iTrain, de "denker" van deze baan heeft op de laatste Houten-Digitaal en Rail 2017 een baan gehad bestuurd door een speciale "Braille" Raptor (hij kan niets met beeldscherm programma's)
Ik heb hem op Rail 2017 en gisteren gezien.
Wat heb ik een respect voor die man!
Zoals hij daar bezig was met zijn grote handen en voorzichtig de rijdende treinen beroerde en voelde en 'zag' wat daar reed.
Het was een genot om hem zo bezig te zien en dat hij ondanks zijn beperking toch zo kon genieten.
Het straalde van hem af.
Inderdaad, iTrain is bij de MSG/Den Bosch een geliefd programma, maar wordt niet door de gehele vereniging gebruikt.
Dat kan volgens mij ook niet.
Je moet dan een dictatuur voeren en dan houd je geen 100 leden.
Als je collega die niet zo "automatiserings-minded" was, weerstand heeft tegen de "beeldschermen", dan zou hij nog eens een keer bij mij moeten komen kijken (19 rijdende treinen) of in Landsmeer moeten gaan kijken bij Teunistreinen, die heeft ook een grote baan bestuurd door de Raptor.
Onbekend maakt onbemind en zien is geloven.
Toen ik in 2015 lid werd van de AMC zei de voorzitter tegen mij dat er niet digitaal werd gereden, maar de loks hadden allemaal al een decoder en er lagen een paar Roco multimausen.

Wat hij toen bedoelde was dat het niet de bedoeling was om automatisch te rijden en dat de hele club met de armen over elkaar naar de treinen zouden staan kijken. In december 2015 ben ik met hem naar Houten Digitaal geweest en toe zag hij dat het ook anders kon en zijn weerstand was weg.
Gisteren ging de secretaris om. Hij besloot om thuis ook met iTrain te gaan rijden terwijl hij daarvoor dat helemaal niet van plan was.
Verder was er de wens bij de club om de wissels met schakelaartjes om te kunnen zetten en hij was daar ook een voorstander van.
Sinds gisteren niet meer.
Henk